Sollicitatie vraagje

Sollicitatie vraagje 

Onderwerp van -caty2

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. -caty2
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van -caty2
    Als er bij een vacature voor een parttime functie bv 12 -32 uur staat ( zonder verdere informatie) geef je dan in je sollicitatie brief al aan hoeveel uur je hiervan zou willen werken en op welke dagen je beschikbaar bent of is dit meer voor een eventueel later gesprek om aan te geven?
  2. Ellen
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Ellen
    Volgens mij betekent het dat het om een baan gaat met variabele uren, vari?rend van 12 tot 32 uur, afhankelijk van hoeveel werk er is. Dus niet iets wat je zelf kunt kiezen, maar afhankelijk van de hoeveelheid werk.
  3. erwin1
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van erwin1
    quote:
    Dit schreef -caty2
    Als er bij een vacature voor een parttime functie bv 12 -32 uur staat ( zonder verdere informatie) geef je dan in je sollicitatie brief al aan hoeveel uur je hiervan zou willen werken en op welke dagen je beschikbaar bent of is dit meer voor een eventueel later gesprek om aan te geven?


    Het betekent dat je je overlevert aan de baas. Die bepaalt of je aan het eind van de maand ook genoeg verdiend hebt. Ondertussen kan je er niks anders bij nemen. Hij verwacht namelijk wel dat hij met zijn 12-uur contractje jouw beschikbaarheid heeft gekocht.

    In een goede maand werk je dan, in opdracht van die baas, 140 uur en in een slechte 52.
  4. SSimone
    Hobby Kampvuurkok!

    Toon alleen de berichten van SSimone
    quote:
    Dit schreef erwin1


    Het betekent dat je je overlevert aan de baas. Die bepaalt of je aan het eind van de maand ook genoeg verdiend hebt. Ondertussen kan je er niks anders bij nemen. Hij verwacht namelijk wel dat hij met zijn 12-uur contractje jouw beschikbaarheid heeft gekocht.

    In een goede maand werk je dan, in opdracht van die baas, 140 uur en in een slechte 52.


    Dit klopt!
    En hoe zit het dan precies? Reserveert de baas die 32 uur altijd op dezelfde dagen, dus bijv van ma t/m do? Of kan het zo zijn dat hij van ma t/m vrij je beschikbaarheid heeft gekocht en het niet eens vaste dagen zijn maar kunnen wisselen per rooster?
  5. Ik zou wel het aantal uren aangeven maar niet de dagen. Bij een deeltijd functie zijn er vaak 1 of 2 dagen die je moet werken ivm de bezetting van de afdeling.
  6. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    In dit geval is het gegeven 12-32 uur een mooie aanleiding om met de contactpersoon van het bedrijf eens te bellen. Wellicht kan je gelijk een paar andere interessante vragen bedenken van te voren en dan kun je in je brief hieraan refereren. In de zin van n.a.v. ons prettig telefonisch contact...... Spring je gelijk in het oog als je brief wordt gelezen.
    Wil je niet van te voren bellen dan zou ik in de brief niets benoemen over de uren e.d. Wel kan je dan misschien iets opnemen over je mogelijke flexibiliteit (als je dat hebt) of dat je in overleg altijd bereidt bent tot ... Het overige is voor het sollicitatiegesprek. Bedenk wel van te voren voor jezelf wat je wilt. In het gesprek kun je dan jouw voorwaarden/grenzen/vaste dagen/tijden/oproepmogelijkheden en beperkingen etc. verder bespreken. Een kwestie van onderhandelen dus. Bedenk dat je in een arbeidsvoorwaardengesprek gelijkwaardige gesprekspartners bent.
  7. -caty2
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van -caty2

    Dank jullie wel voor de reacties. Het ligt dus toch iets anders als dat ik gedacht had. Bij deze vacature staat geen telefoonnummer voor verdere vragen alleen de contactpersoon die de sollicitaties verder doet met het adres waar de sollicitatie brieven naar toe kunnen. Ik ga er nog eens op broeden hoe ik dit in het vat ga gieten Smile
  8. Je hebt een naam. Bellen naar het bedrijf en naar die persoon vragen.
    En dan vragen hoeveel uur het nou precies is.
    Is voor jou toch belangrijke info
Terug naar de lijst