Vloerverwarming

Vloerverwarming 

Onderwerp van Pluk

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Pluk
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Pluk

    quote:
    Dit schreef Dayenne

    Heb je laag temperatuur vloer verwarming Bloem? Belangrijkste tip die ik je dan kan geven: hang een gewone thermometer op en stook daar op en niet op je gevoel! Kan je veel geld schelen. In onze wijk hebben alle huizen vloerverwarming via laag temperatuur systeem. De vloer voelt daardoor niet erg warm aan, maar verwarmd uiteraard wel. Mensen die op hun gevoel gestookt hebben krijgen/kregen een rekening van 1000 euro bijbetalen!


    ?
    laagtemperatuurverwarming?
    Bedoel je vloerverwarming als bijverwarming?
    Als ik zoek op LTV kom ik gewoon op vloerverwarming,
    wat ook op >>LINK<< als goedkoper uit komt.
    Stoken op een thermometer?
    Je zet de temp toch op bv 20 en alleen 's nachts 2 graden lager?
  2. Pluk
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Pluk

    quote:
    Dit schreef roger35


    Dat vloerverwarming behaaglijker aanvoelt geloof ik, idd doordat warme lucht op stijgt.

    Vloerverwarming op stadsverwarming kan, kost ?95 extra.

    Mijn vragen nu:

    Zal ik de zandcementdekvloer weg laten breken om de slangen dieper te kunnen leggen: beter voor betere warmteverspreiding en geen risico op doorslijpen van de stadsverwarmingslangen.

    Als ik temp boven en beneden apart wil regelen, wat heb ik dan allemaal extra nodig.
    In ieder geval thermostaatkranen op de radiatoren boven.
    Maar moet er dan nog een bypass of iets gemaakt worden?

    Verder weet ik dat ik een warmtepomp moet nemen.
  3. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef Pluk


    ?
    laagtemperatuurverwarming?
    Bedoel je vloerverwarming als bijverwarming?
    Als ik zoek op LTV kom ik gewoon op vloerverwarming,
    wat ook op >>LINK<< als goedkoper uit komt.
    Stoken op een thermometer?
    Je zet de temp toch op bv 20 en alleen 's nachts 2 graden lager?

    Mijn huis (bouwjaar 2012) zou goedkoper moeten zijn (zo werd het gebracht: x% besparing tov een gasgestookt huis). De LTV is hoofdverwarming in dit huis. Het is absoluut niet goedkoper dan een gasgestookt huis!

    Waarom stoken 'op de thermometer' omdat de thermostaat weliswaar op 20 graden staat, maar dat niet zo voelt. Je vloer is maximaal een graad of 28, dus dat voelt 'koud' aan (je bent immers zelf 37?C).

    Wij hebben in elk vertrek (op de badkamer na, gekgenoeg) een thermostaat. De temperatuur kan dus in elke kamer geregeld worden.

    Ik vind, nu na een jaar hier te wonen, de temperatuur niet behaaglijk, tenzij ik enorm ga stoken wat ik niet wil want dat kost me teveel (betaal nu 111 euro pmnd voor 36GJ verbruik per jaar, ik heb 34GJ verbruikt).
  4. Dingetje
    De vaste kracht.

    Toon alleen de berichten van Dingetje
    quote:
    Dit schreef Bloem
    Morgen krijg ik de sleutel van mijn nieuwe woning en daar zitten zowel boven als beneden vloerverwaming. We hebben helemaal geen radiatoren. Ben erg benieuwd hoe het gaat bevallen, want in de herfst en wintermaanden heb ik altijd koude voeten. Hoop dat het je lukt om meer informatie te krijgen Smile


    Als je voeten warm zijn...ik wil nooit meer zonder..
Terug naar de lijst