ziektekostenverzekering 

Onderwerp van Schanulleke

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. SuperChieltje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van SuperChieltje
    quote:
    Dit schreef indigo


    Ik snap het principe solidariteit en ben wars van marktwerking in zorg. Ik heb geen probleem mee te betalen aan kraamzorg, geriatrie of andere voorzieningen die buiten mijn beleving of benodigdheden liggen.

    Maar homeopathie een geneesmiddel noemen en vervolgens vergoeden gaat mij te ver. Dat is namelijk ju?st een winstmakende branche (tientallen miljoenen omzet in Nederland) gebaseerd op wensdenken en valse claims.

    Beetje vreemd dat je daar alleen bij DSW zo'n punt van maakt want vrijwel alle aanvullende verzekeringen kennen vergoedingen voor homeopathie. >>LINK<<

    Daarin verschilt DSW dus niet van alle andere zorgverzekeraars en al helemaal niet van de grote 4. Je kunt bij DSW bovendien een aanvullende verzekering zonder homeopathie afsluiten.
  2. indigo
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van indigo
    quote:
    Dit schreef SuperChieltje

    Beetje vreemd dat je daar alleen bij DSW zo'n punt van maakt want vrijwel alle aanvullende verzekeringen kennen vergoedingen voor homeopathie. >>LINK<<

    Daarin verschilt DSW dus niet van alle andere zorgverzekeraars en al helemaal niet van de grote 4. Je kunt bij DSW bovendien een aanvullende verzekering zonder homeopathie afsluiten.


    Ik maak daar een punt van omdat DSW zich profileert als niet winstgevend en 'anders'. Als ik bij DSW kijk zie ik geen mogelijkheid om een aanvullend pakket zonder alternatieve behandeling te kiezen. Ja, je kunt 'compact' kiezen, maar dan krijg je nog steeds acupunctuur e.d. erbij.

    Hema en Interpolis vergoeden geen alternatieve behandelingen, ook niet in aanvullende pakketten. Dat zijn inderdaad de enige twee.
  3. Bea
    Woke 😁 🌱

    Toon alleen de berichten van Bea
    quote:
    Dit schreef indigo


    Maar homeopathie een geneesmiddel noemen en vervolgens vergoeden gaat mij te ver. Dat is namelijk ju?st een winstmakende branche (tientallen miljoenen omzet in Nederland) gebaseerd op wensdenken en valse claims.


    Sinds een van mijn katten lang geleden, te zwak voor operatie en antibiotica, homeopathische middelen kreeg en helemaal herstelde (zelfs nooit meer ziek geworden is), sta ik open voor homeopathie en ook mijn kinderen zijn van klachten afgekomen waar de allopathische geneesmiddelen geen soelaas boden. Jammer dat je homeopathie wensdenken noemt, mijn ervaring is echt een andere.
  4. Marnel
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Marnel
    Iedereen heeft zo z'n dingetjes met de keuze

    Ik ook hoor

    Prima toch? Dat is dan meteen ook het enige voordeel van zoveel keuze, wat mij betreft

    Heb je je definitief aangemeld bij DSW, Bea?
  5. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje
    De klantenservice van DSW krijgt van de consumentenbond een 5,9.

    Top 3:
    Kiemer
    Energiek
    OZF Achmea
  6. Bea
    Woke 😁 🌱

    Toon alleen de berichten van Bea
    quote:
    Dit schreef kaatje
    De klantenservice van DSW krijgt van de consumentenbond een 5,9.

    Top 3:
    Kiemer
    Energiek
    OZF Achmea


    De Consumentenbond neemt Salland Zorgverzekeraar niet eens op in haar vergelijkingen. Onder het mom van: regionaal. Dat betekent dat leden van de CB uit Deventer en wijde omgeving Salland niet terugvinden in de vergelijker. Belachelijk. Hoe serieus moet ik de CB nog nemen? Ik heb opgezegd. 5,9 van mij ;-)
  7. Marnel
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Marnel
    Ik heb het even gecheckt, maar ik kom ongunstiger uit qua premie bij DSW

    De beoordelingen waren vooral vroeger slechter.

    Overigens denk ik altijd wel bij dat soort beoordelingen ... Is dit niet het bedrijf zelf die zo'n lovende beoordeling schrijft? En misschien zelfs wel de concurrent die een slechte beoordeling geeft :D

    Sowieso heb ik niet zo erg gelet op die vergelijkingssites, want die zijn niet objectief.

    Gewoon een stuk of 8 verzekeraars zelf bezoeken en vergelijken Smile
    3 dec '14 - 07:47:49 / 3 dec '14 - 08:01:58
  8. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef Bea


    De Consumentenbond neemt Salland Zorgverzekeraar niet eens op in haar vergelijkingen. Onder het mom van: regionaal. Dat betekent dat leden van de CB uit Deventer en wijde omgeving Salland niet terugvinden in de vergelijker. Belachelijk. Hoe serieus moet ik de CB nog nemen? Ik heb opgezegd. 5,9 van mij ;-)

    De CB moet je volgens mij sowieso met een korreltje zou nemen....
  9. robinet
    niets is vanzelfsprekend

    Toon alleen de berichten van robinet
    Weet je, met verzekeren is het zo dat je pas weet of je een goede hebt als je hem nodig hebt. De afgelopen 14 jaar heb ik de verzekering vaak nodig gehad. Nooit problemen mee gehad. Ook ik heb zitten vergelijken. Wat voor mij belangrijk is is orthopedisch schoeisel. Echter wil ik dat meeverzekeren betaal ik ik ze uiteindelijk toch zelf. Dus nee ik blijf zitten waar ik zit. CZ!!
  10. Marnel
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Marnel
    quote:
    Dit schreef Dayenne

    De CB moet je volgens mij sowieso met een korreltje zou nemen....


    Het is toch wat he?

    Ik vind dit een kwalijke zaak.

    Heb een melkklopper gekocht met een positieve beoordeling en nog nooit zo'n waardeloze melkklopper gehad.

    Als voorbeeldje ;-)
  11. Marnel
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Marnel
    quote:
    Dit schreef robinet
    Weet je, met verzekeren is het zo dat je pas weet of je een goede hebt als je hem nodig hebt. De afgelopen 14 jaar heb ik de verzekering vaak nodig gehad. Nooit problemen mee gehad. Ook ik heb zitten vergelijken. Wat voor mij belangrijk is is orthopedisch schoeisel. Echter wil ik dat meeverzekeren betaal ik ik ze uiteindelijk toch zelf. Dus nee ik blijf zitten waar ik zit. CZ!!


    Dat is ook zo.

    Maar als je ergens zit waar je niet tevreden over bent (MENZIS ! ) dan moet je wel ... gaan vergelijken

    Die reclame ook van Menzis nu maken ze zo NIET waar. Ieder mens is anders, wat zijn jullie moooooi :scheel:

    Inderdaad, ik controleer alles tegenwoordig en pas dan vergoeden ze waar ik recht op heb na een hoop heen en weer gemail.

    Ik hou niet erg van overstappen, behalve als het moet.
  12. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef Marnel


    Dat is ook zo.

    Maar als je ergens zit waar je niet tevreden over bent (MENZIS ! ) dan moet je wel ... gaan vergelijken

    Die reclame ook van Menzis nu maken ze zo NIET waar. Ieder mens is anders, wat zijn jullie moooooi :scheel:

    Inderdaad, ik controleer alles tegenwoordig en pas dan vergoeden ze waar ik recht op heb na een hoop heen en weer gemail.

    Ik hou niet erg van overstappen, behalve als het moet.

    Ik ben ook met een kater weggegaan bij Menzis en nu dus bij de Hema. Hoewel vallend onder Menzis (heb zelfs het zelfde klantnr weer), is hun pakket echt anders. Voorwaarden zijn zelfs beter dan bij Menzis zelf!
Terug naar de lijst