Lekkere maar niet dure wijn

Lekkere maar niet dure wijn 

Onderwerp van Smv4

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Smv4
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Smv4
    Binnenkort geef ik een feestje..ik heb zelf nooit wijn of bier gedronken, maar ik wil wel graag wijn schenken die de meerderheid lekker vindt. Maar heb met een budget te maken. Hebben jullie misschien tips waar ik lekkere maar niet al te dure wijn kan kopen ? Uit een bepaald land , of bepaald type wijn ??? Oja, en wat is lekker bier, is goedkoop dan duurkoop ?
  2. ik haal altijd wijn bij de Aldi, een Merlot, geloof iets van 3 ? en een beetje.
    Ach na het eerste glas smaakt toch alles het zelfde, en als mensen je er op afrekenen wat voor wijn je schenkt, tja.
    En bier, er zijn regelmatig aanbiedingen, ? 10 voor een krat, bij de reguliere supermarkten. Ik heb het zelf niet zo op PitPils of Schultenbrau, daar proef je de goedkoopheid van af.
    en als je een beetje in de buurt van DLD woont is dat nog een optie. Dornfelder voor ? 2,99
  3. ik ken mensen die weg zijn van



    Vals Baai chardonnay
    een droge witte wijn

    indertijd te koop bij de Aldi voor ongeveer ? 3,00
  4. Salome
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Salome
    Pinot Grigio ros? van de Lidl.
    Niet te zoet, niet te zuur, wel smakelijk.
  5. Aldi heeft vaak hele goede wijn en absoluut niet te duur. Zeker de Pinot Grigio is een kwaliteitswijn. Ook de rode wijnen van Aldi zijn vaak heel goed. Ik vind het onzin om te zeggen dat de Shultenbrau van Aldi niet goed zou zijn. Dit bier is gebrouwen volgens het Duitse Reinheidsgebot en smaakt zonder meer lekkerder dan onze Heineken.
    Maar ja, ieder zijn smaak.
  6. Sjak
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Sjak
    >>LINK<<

    Heb die Hema wijn met kerst gekocht: zeer groot succes!
  7. Loeki
    al sinds de oprichting

    Toon alleen de berichten van Loeki
    De huiswijnen van Nettorama, niet duur en erg lekker.
  8. Mark-met-een-K
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Mark-met-een-K
    Hangt er vanaf wat je wil uitgeven aan bier en wijn. Wat is je budget??

    Kwa bier zou ik gewoon kratje(s) hertog Jan en Heineken kopen, das niet het goedkoopste bier, maar wel te betalen en ze kunnen kiezen. 1 van de 2 lusten ze altijd wel
  9. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve
    Ik kom wekelijks voor mijn bijbaan in verschillende winkelformules. Er is altijd wel ergens wijn en/of bier in de aanbieding. Ik betaal eigenlijk nooit meer dan 2,50 - 3,00 euro voor een fles wijn.
    Je kunt gerust een huismerk nemen, bijvoorbeeld van de Plus of de Deka. Verder is de wijn ook een persoonlijk iets. Ik hou zelf niet van zoete wijn. Maar bv. een witte droge wijn als Chardonney gaat er wel in. Voor bier zou ik een A-merk kiezen en niet voor het hele goedkope bier gaan, hoewel sommige best goed te drinken zijn. Maar sommige "bierkenners" zullen er niet blij mee zijn. Met A-merk speel je op safe, en is ook wel ergens in de aanbieding.
    Afhankelijk van de regio kun je daar ook nog op selecteren. In het oosten is bv. Grolsch erg populair.
  10. Smv4
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Smv4

    Bedankt voor de tips. Ik heb nu de goedkope pilsener bij AH gehaald, pils is toch bier ?
  11. mark190
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van mark190
    Hoi, ik heb nog een tip voor rode wijn. (getest door een aantal OA-ersSmile)

    Ik organiseer regelmatig 12 persoons etentjes met andere OA-ers bij mij thuis.
    Dan wordt er een thema gekozen.

    Laatst was het Italiaans. (daarvoor was het grieks). Ik kies er dan ook een wijn bij uit.
    Ik hou van rode wijn, maar ben geen echte kenner en laat me dan adviseren bij Gall en Gall.

    Beide wijnen heb ik ook nog in de aanbieding gekocht en toen waren ze rond de 4 euro.
    De deelnemers vonden beide wijnen heel lekker.
    De Italiaanse zit voortaan in mijn voorraadSmile, die vind ik heel lekker.

    Succes met de tips

    Groeten Mark
    Plaatje
  12. Inkognito
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inkognito
    Dat is geheim, die lekker goedkope wijn... anders gaat iedereen ?m kopen. Smile


    Nee, alle gekheid op een stokje, bij de Jumbo hebben ze een heerlijke Merlot, die heet Baron du Val, 2,49 volgens mij. Staat onderaan het vak.
Terug naar de lijst