Paspoort aanvragen voor kind < 12 jaar. Dienen beide ouders fysiek aanwezig zijn?

Paspoort aanvragen voor kind < 12 jaar. Dienen beide ouders fysiek aanwezig zijn? 

Onderwerp van SFR

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. meeuw
    druk met leven

    Toon alleen de berichten van meeuw
    quote:
    Dit schreef Sander76


    Mooi, dat geeft de burger moed.

    Smile

    Hier ook, moest ook kopie van vader's id mee
  2. heleni
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van heleni
    Wel vader, erkenner, geen ouderlijk gezag .
    Dan hoeven niet beide ouders testemming te geven
  3. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR

    quote:
    Dit schreef heleni
    Wel vader, erkenner, geen ouderlijk gezag .
    Dan hoeven niet beide ouders testemming te geven


    Klopt. Toestemming geven is het probleem ook niet.. het fysiek aanwezig zijn wel.. planmatig dan..
  4. heleni
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van heleni
    snap ik, ik noem dit omdat er meestal automatisch wordt gezegd dat beide ouders toestemming moeten geven.
    Ik moest vaker bij de grens, luchthaven bewijzen dat vader wist wat onze plannen waren terwijl hij geeb ouderlijk gezag had....
  5. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    quote:
    Dit schreef heleni
    snap ik, ik noem dit omdat er meestal automatisch wordt gezegd dat beide ouders toestemming moeten geven.
    Ik moest vaker bij de grens, luchthaven bewijzen dat vader wist wat onze plannen waren terwijl hij geeb ouderlijk gezag had....


    Kwestie van het vooraf al meenemen van een uittreksel uit het gezagsregister dat aantoont dat je de enige ouder met gezag bent. Maar snap dat het dan nog lastig kan zijn.
  6. Bericht van Boep is op 11-04-2016 om 06:39:32 uur verwijderd door Boep.

    Reden: overbodig

     
  7. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato
    quote:
    Dit schreef Sander76


    Enfin, nu ik dat laatste stukje nog eens lees.. zal de betreffende gemeente dat toestemmingsformulier alleen in fysieke vorm aanbieden en dus slechts ter plaatse in te vullen?

    Alvast dank voor het lezen en/of meedenken.

    Je hoeft niet fysiek aanwezig te zijn, dit zegt de gemeente Rhenen:
    Kinderen tot 18 jaar die een paspoort aanvragen, hebben schriftelijke toestemming nodig van beide ouders of degene die het gezag heeft.
    Kinderen tot 12 jaar die een identiteitskaart aanvragen, hebben schriftelijke toestemming nodig van beide ouders of degene die het gezag heeft.

    Als de toestemmingverlener bij de aanvraag aanwezig is moet deze zich kunnen identificeren met een geldig identiteitsbewijs.

    Als de toestemmingverlener niet bij de aanvraag aanwezig is verzoeken wij deze zijn eigen geldige identiteitsbewijzen mee te geven.

    Wanneer een ouder die het gezag heeft geen toestemming geeft voor de aanvraag van een identiteitskaart, kunt u vervangende toestemming vragen aan de Kinderrechter bij de rechtbank van Utrecht.

    Paspoort, id kaart en rijbewijs aanvragen kan alleen op afspraak, openingstijden zijn:
    maandag 09.00 - 17.00 uur
    dinsdag 09.00 - 17.00 uur
    woensdag 09.00 - 20.00 uur
    donderdag 09.00 - 17.00 uur
    vrijdag 09.00 - 17.00 uur
    zaterdag 10.00 - 13.00 uur (alleen voor het afhalen van een paspoort, identiteitskaart of rijbewijs)

    Ik geloof dat ik ze gewoon even zou bellen als je vragen hebt.
  8. MamaAnouk
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van MamaAnouk
    Aanwezig zijn hoeft in mijn gemeente niet. Schriftelijke toestemming inderdaad wel.
    Ex stuurt kopie legitimatiebewijs en formulier op naar de gemeente. En ik kan dan met zoon of dochter daar de rest regelen.
  9. Poppetje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Poppetje
    Natuurlijk hoef je niet fysiek aanwezig te zijn.
  10. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR

    quote:
    Dit schreef Toke

    (..)

    Ik geloof dat ik ze gewoon even zou bellen als je vragen hebt.


    Bedankt voor de informatie, Toke. Ik ga inderdaad bellen, alleen met een andere gemeente dan RhenenSmile
  11. Het toestemmingsformulier kun je meestal wel digitaal vinden op de site van jullie gemeente. Kopie maken van je ID en dit beide aan je ex geven. Je kunt op het kopietje nog aangeven dat deze is voor gebruik van het aanvragen ID kind.
    Let wel het ingevulde toestemmingsformulier is maar een tijdje geldig na dagtekening.
    Je ex kan dan met deze papieren en jullie dochter naar het gemeentehuis om het paspoort aan te vragen. En uiteindelijk samen weer ophalen.

    Op de site van je gemeente of via google even invullen toestemmingsverklaring ouder dan vindt je al veel info.
  12. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato
    quote:
    Dit schreef Sander76


    Bedankt voor de informatie, Toke. Ik ga inderdaad bellen, alleen met een andere gemeente dan RhenenSmile

    Hmmm ja, denkfoutje


    Maar als je toch gaat bellen is dit hele draadje ook weer een soort van overbodig Smile
Terug naar de lijst