Paspoort aanvragen voor kind < 12 jaar. Dienen beide ouders fysiek aanwezig zijn?

Paspoort aanvragen voor kind < 12 jaar. Dienen beide ouders fysiek aanwezig zijn? 

Onderwerp van SFR

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Freerk


    Is per gemeente wel verschillend dan. Mijn dochter heeft twee weken terug samen met haar moeder haar paspoort opgehaald. Het enige wat ik hoefde te doen was een akkoordverklaring ondertekenen die ik kon downloaden op de site van de gemeente en het originele id bewijs van mij meegeven.


    Klopt idd, ik kwam met zo een verklaring bij de gemeente, inclusief copie van zijn idkaart. stond op hun site dat dat zo werkte..
    En dat bleek dat toch niet genoeg te zijn.
    Maar wij wonen ook in een erg strenge lastige gemeente.
  2. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR

    quote:
    Dit schreef Sander76


    Is niet nodig. Moeder download formulier, print het uit, tekent en laat mij weten wanneer het haar schikt dat ik kom tekenen en ID (tijdelijk) achterlaat.

    (..).


    Zo, vandaag gelukt. Aanvraag paspoort dochterlief loopt. Ik ben daarin geheel' ontzorgt' door moeder. Krabbel en uitleen ID van vader was voldoende.

    Smile
  3. ikke71
    it's me

    Toon alleen de berichten van ikke71
    Moeilijk gedoe zeg.... er is contact er is een mogelijkheid en om geen verdriet bij kind te hebben dat ze haar paspoort niet krijgt ga ben je toch gewoon ff mee
  4. Bericht van SFR is op 10-05-2016 om 15:59:40 uur verwijderd door Sander76.

    Reden: ~jvldsfkjvdfvj;pjv

     
  5. ikke71
    it's me

    Toon alleen de berichten van ikke71
    quote:
    Dit schreef Sander76


    Bedankt voor je reactie. (oordeel)..Smile



    Geen dank was gewoon wat in mij opkwam.
  6. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR

    quote:
    Dit schreef ikke71
    Moeilijk gedoe zeg.... (..)


    Zeker moeilijk gedoe.. ook bij het ophalen..Smile
    dochterlief wordt er gewoon een ochtend voor thuis gehouden van school...SmileSmileSmile
  7. -caty2
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van -caty2
    quote:
    Dit schreef Sander76


    Zeker moeilijk gedoe.. ook bij het ophalen..Smile
    dochterlief wordt er gewoon een ochtend voor thuis gehouden van school...SmileSmileSmile


    Zo'n ochtendje niet naar school overleeft je dochter toch ook wel?......Relax Smile
  8. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR

    quote:
    Dit schreef -caty2


    Zo'n ochtendje niet naar school overleeft je dochter toch ook wel?......Relax Smile


    Ze is inderdaad niet dood Caty2Smile

    Ach, het gaat om het gehele gebeuren.. krijg gisteren een bericht met dit voornemen.. en reden dat dochterlief de week wat hangerig is.. (dochterlief woensdagochtend nog op school gezien en was best levendig naar mijn indruk)..

    Ik kan mij gewoon niet aan de indruk onttrekken dat moeder het maar lastig vind om e,e.a te regelen op tijden dat het voor dochter uitkomt.. en het voor moeder wat lastiger is..
    Het afhaalloket bij de gemeente is op woensdag tot 20 uur open.. een dag dat moeder niet hoeft te werken en dochter 's middags vrij is.. Lijkt mij dat je het op zo'n middag ook kan regelen.. desnoods na het avondeten om 19 uur.. voor een keertje..

    Kind is gewoon leerplichtig..
    Ik heb er nu wat van gezegd en moeder geeft aan het niet een volgende keer meer te doen..
    Liet alleen wel doorschemeren dat misschien de laatste vrijdag voor de grote vakantie ook geschrapt kan worden ivm vluchtschema..
    'want op zo'n laatste dag gebeurt toch nooit iets'.

    Tja, zo'n laatste schooldag is toch juist leuk.. lekker vrij en afscheid nemen van elkaar.. dat gun je je kind toch gewoon?
    (en niet de stress van direct op vakantie te moeten gaan... vind ik dan).
  9. Dat thuishouden van school snap ik ff niet zo goed , maar dat komt wsl omdat ik hier zelf n afspraak kan maken bij het gemeentehuis. Wij hebben het vorig jaar gehad. Vader hoefde niet mee.
    Wat ons wel werd geadviseerd is ff uit m'n hoofd iets van een formulier ondertekenen dat kids met vader mee mochten naar Turkije. Weet even niet meer hoe het heet. Dit ivm achternamen vd kinderen. Nou zou het bij mijn ex niet zo snel een probleem zijn want de meiden hebben zijn achternaam. Maar als ik met de meiden zou gaan, zien ze dus een andere achternaam. Daar kan moeilijk over gedaan worden. Ik heb voor de zekerheid dit "toestemmingsformulier" getekend en een kopie van mijn paspoort meegegeven. Puur uit voorzorg dat hij geen problemen zou krijgen in het buitenland
  10. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR

    Klopt, dat toestemmingsformulier komt ook nog.. ?ls het allemaal doorgaat.. .. met vluchtnummers enzo..

    Ik denk erover om pas toestemming te geven voor een reisdatum van 8 juli of later...

    Smile
  11. -caty2
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van -caty2
    quote:
    Dit schreef Sander76


    Ze is inderdaad niet dood Caty2Smile

    Ach, het gaat om het gehele gebeuren.. krijg gisteren een bericht met dit voornemen.. en reden dat dochterlief de week wat hangerig is.. (dochterlief woensdagochtend nog op school gezien en was best levendig naar mijn indruk)..

    Ik kan mij gewoon niet aan de indruk onttrekken dat moeder het maar lastig vind om e,e.a te regelen op tijden dat het voor dochter uitkomt.. en het voor moeder wat lastiger is..
    Het afhaalloket bij de gemeente is op woensdag tot 20 uur open.. een dag dat moeder niet hoeft te werken en dochter 's middags vrij is.. Lijkt mij dat je het op zo'n middag ook kan regelen.. desnoods na het avondeten om 19 uur.. voor een keertje..

    Kind is gewoon leerplichtig..
    Ik heb er nu wat van gezegd en moeder geeft aan het niet een volgende keer meer te doen..
    Liet alleen wel doorschemeren dat misschien de laatste vrijdag voor de grote vakantie ook geschrapt kan worden ivm vluchtschema..
    'want op zo'n laatste dag gebeurt toch nooit iets'.

    Tja, zo'n laatste schooldag is toch juist leuk.. lekker vrij en afscheid nemen van elkaar.. dat gun je je kind toch gewoon?
    (en niet de stress van direct op vakantie te moeten gaan... vind ik dan).


    Wel een beetje vertrouwen in de moeder houden he.....niet van alles gaan bedenken nu. Als moeder niet voor allerlei afspraken dochter thuis houd elke week is er niks aan de hand.Smile

    Die laatste school dag word hier trouwens scherp op gelet op school of men een geldige reden heeft om kinderen vrijaf te geven. Als het voor de moeder met vluchtschema beter uitkomt is dat verder aan moeder om dat met school te regelen. Ook daarbij niet teveel gaan invullen.
  12. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR

    quote:
    Dit schreef -caty2


    Wel een beetje vertrouwen in de moeder houden he.....niet van alles gaan bedenken nu. Als moeder niet voor allerlei afspraken dochter thuis houd elke week is er niks aan de hand.Smile


    Ik doe mijn best. Smile

    quote:
    Dit schreef -caty2

    Die laatste school dag word hier trouwens scherp op gelet op school of men een geldige reden heeft om kinderen vrijaf te geven. Als het voor de moeder met vluchtschema beter uitkomt is dat verder aan moeder om dat met school te regelen. Ook daarbij niet teveel gaan invullen.


    Klopt. Het is aan moeder.. alleen ik kom erop doordat dat weekend van 7 juli n?t 'mijn' weekend zou zijn indien de weekenden doortellen zoals wij dat nu doen.. ( wens van moeder, )
    Duss, ik had voorgesteld om dan de laatste 2 dagen (don-vrij) als 'weekend' te nemen.. lijkt mij ook een goed afscheidsmoment voor 3 weken 'vaderloosheid'.. en natuurlijk dochterlief wel naar school te laten gaan..
Terug naar de lijst