Ervaringen met tandartsen in het buitenland.

Ervaringen met tandartsen in het buitenland. 

Onderwerp van twelve

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve

    even een update!Smile

    Ik ben gisteren(woensdag 8 maart) dus in Istanbul geweest.Smile

    Dinsdagochtend nog gewerkt en dinsdagmiddag tot een uurtje of negen naar de sauna geweest met een vriendin. Lekker uitgerust en geslapen en daarna op de laatste trein naar Schiphol gestapt en 01.55 uur ging ik de lucht in.
    Iets over achten Turkse tijd s?morgens aangekomen in Turkije en om 10.00 uur had ik dus die afspraak met de tandarts. De praktijk was modern en schoon.
    Ik moet zeggen dat ik echt een VIP behandeling heb gekregen. Hij nam echt alles wat hij zou gaan doen met mij door, nam ook helemaal de tijd, sprak goed Nederlands en gaf mij medicatie, en daarna zei hij dat ik maar even eerst ergens maar iets moest eten en 11.30 uur weer terugkomen.
    Daarna volgde de behandeling. Er moesten 2 implantaten worden ingebracht. Alles ging heel hygienisch, kreeg een haarnetje om, plastic overschoenen over de schoenen heen, etc.. Is natuurlijk ook een operatie. Het was met een klein half uurtje gepiept. Daarna had ik nog een paar uurtjes de gelegenheid om wat rond te lopen in het centrum en heb een smoothie gedronken op het dakterras van Big Chef boven winkelcentrum City?s en had een prachtig uitzicht over de stad. Heerlijk! Gewoon in een T-shirt en de zonnebril op, want het was zeker wel een graad of 22. Om vier uur ging ik weer richting vliegveld en om tien over twaalf was ik weer thuis. Smile

    Het gaat heel goed. Heb medicatie en over 3 maanden ga ik dus weer terug voor de kronen. Maar dan moet ik de hele week daar zijn, maar dan ook genoeg tijd om de stad te verkennen.Smile
  2. elly69
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van elly69
    Jeeee wat een verhaal!!
    Goed voor jou!
    Ik ben zelf ooit in een kliniek in Delft geweest voor lenzen (ook implantaten) bij een Turkse poli, maar durfde toch niet door te zetten.
    Zelfde idee, ook in Turkije, moest daar wel 2 nachten blijven geloof ik. (mn zus bood al aan me te " begeleiden" Smile)
    Fijn joh.
    Had je geen zin in een paar daagjes daar in de zon blijven Smile

    Misschien ga ik het toch nog wel doen.
  3. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve

    quote:
    Dit schreef elly69

    Ik ben zelf ooit in een kliniek in Delft geweest voor lenzen (ook implantaten) bij een Turkse poli, maar durfde toch niet door te zetten.


    Ik ben dan altijd benieuwd wat dan die angst is? Ben je bang voor de behandeling?Smile
    Zou je die wel in Nederland durven laten uitvoeren?Smile~
    Of ben je bang voor `het buitenland`?

    Ik krijg soms het idee dat bepaalde het mensen het raar vinden wanneer je de wijk naar het buitenland neemt, omdat op de een of andere manier, in hun gedachtengang alleen in Nederland goede gezondheidszorg geboden kan worden.
  4. Erik010
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Erik010
    Stoer hoor Smile

    Ben je nu de helft goedkoper uit + week vakantie?
  5. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve

    quote:
    Dit schreef Erik63
    Stoer hoor Smile

    Ben je nu de helft goedkoper uit + week vakantie?


    De behandeling die ik moet doen is in Nederland 2x zo duur.

    Nu heb ik natuurlijk nog wel de reis-en verblijfskosten, maar na aftrek daarvan houdt ik - in mijn geval- nog zo?n 1000 euro in mijn eigen pocket. Smile
    En een leuke stedentrip!
  6. elly69
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van elly69
    quote:
    Dit schreef twelve


    Ik ben dan altijd benieuwd wat dan die angst is? Ben je bang voor de behandeling?Smile
    Zou je die wel in Nederland durven laten uitvoeren?Smile~
    Of ben je bang voor `het buitenland`?

    Ik krijg soms het idee dat bepaalde het mensen het raar vinden wanneer je de wijk naar het buitenland neemt, omdat op de een of andere manier, in hun gedachtengang alleen in Nederland goede gezondheidszorg geboden kan worden.



    Het heeft meer met mn ogen te maken Smile. Dat ze in je ogen iets doen.
  7. MaNu
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van MaNu
    Ik ben voor mijn ogen bij een Turk geweest samen met een vriend. Mijn ogen waren helaas niet geschikt maar die vriend heeft er nog steeds heel veel plezier van. Was een uitstekende arts, mooie praktijk en kundige service,
  8. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve

    quote:
    Dit schreef MaNu
    Ik ben voor mijn ogen bij een Turk geweest samen met een vriend. Mijn ogen waren helaas niet geschikt maar die vriend heeft er nog steeds heel veel plezier van. Was een uitstekende arts, mooie praktijk en kundige service,

    Precies! Ik snap niet waarom wij in Nederland overal de hoofdprijs voor moeten betalen.
  9. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    quote:
    Dit schreef twelve

    Precies! Ik snap niet waarom wij in Nederland overal de hoofdprijs voor moeten betalen.

    52% inkomstenbelasting?
  10. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve

    quote:
    Dit schreef Tinus

    52% inkomstenbelasting?

    Dat weet ik niet. Misschien willen de tandartsen hier s avonds met een brochure op schoot zitten om een jacuzzi uit te zoeken.
  11. Carlita
    Passie voor boeken

    Toon alleen de berichten van Carlita
    quote:
    Dit schreef twelve


    De behandeling die ik moet doen is in Nederland 2x zo duur.

    Nu heb ik natuurlijk nog wel de reis-en verblijfskosten, maar na aftrek daarvan houdt ik - in mijn geval- nog zo?n 1000 euro in mijn eigen pocket. Smile
    En een leuke stedentrip!

    Ik vind stoer van je hoor..
    Zou je willen vertellen wat je nu betaalt hebt...en wat het binnenkort nog gaat kosten ?
  12. Astrid
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Astrid
    Kan je deze tandartskosten ook van de belasting aftrekken? Aan mijn gebit moet namelijk ook het eea gerenoveerd worden Smile
Terug naar de lijst