quote:
Dit schreef tineke69
Ik heb de auto gekocht, het blijft toch een gok of het een goede auto is of niet. Ik ken de garagehouder al enkele jaren via het voetballen, dus ga er vanuit dat hij mij niets verkeerds geeft.
De auto heeft geen distributieriem, maar een ketting. Zegt mij niets, hoop dat het goed is.
De apk stond tot augustus, deze wordt verlengd naar volgend jaar maart. Vrijdagmiddag kan ik hem gaan halen!
Bedankt voor het meedenken allemaal!
Dan is het waarschijnlijk de 1.2 uitvoering die hebben een ketting. Die hoort een leven lang mee te gaan. Mocht je nou iets horen rammelen bij een koude start dan moet je even terug gaan want dan is het de ketting.
Veel plezier ermee!
Dit onderwerp is gesloten. door tineke69 zelf op 22 maart 2017 om 22:21:38 |
Terug naar de lijst
-
-
-
Ligt aan type motor en bouwjaar. Ik heb diverse Polo`s gehad en dit model de 9N2 ook, een 1.9 TDI diesel dan.
Met deze Polo had ik ruim 3 ton gereden en alleen problemen gehad met de remschijven, een kwaal van de Polo.
De distributieriem moest elke 120.000 km worden vervangen maar zoals ik eerder zei, ligt aan type motor en bouwjaar.
Ik heb nu een Polo 1.2. TSI 6R benzine uit 2012 en daar zit weer een distributieketting in.
Ook daar is een heel gedoe om geweest omdat ze problemen hadden met de ketting (TSI).
Zie Wikipedia >>LINK<<
Het blijft altijd een gok een auto kopen zowel nieuw als 2dehands.
Maar, geniet van je Polo, het zijn echt fijne auto`s en niet voor niets zo populair.
Wens je heel veel veilige km`s toe.
quote:
Dit schreef MaNu
Dan is het waarschijnlijk de 1.2 uitvoering die hebben een ketting. Die hoort een leven lang mee te gaan. Mocht je nou iets horen rammelen bij een koude start dan moet je even terug gaan want dan is het de ketting.
Veel plezier ermee! -
-
-
quote:
Dit schreef tineke69
Er staat een foto bij de advertentie van de auto met een onderhoudsboekje. De auto blijkt uit Duitsland te komen, een Volkswagen dealer. Zegt dat nog iets??
Ja, zoals al gezegd: een import auto. Hoeft niet slecht te zijn.. de laatste jaren is er veel import uit o.a. Duitsland van (jong) gebruikte auto's gedaan omdat het aanbod hier in Nederland (door de crisis) schaarser geworden was.
Echter, in Duitsland kent men geen controle op kilometerstanden, (NAP). Dus, je zal het moeten doen met een onderhoudsboekje dat, ten eerste, daadwerkelijk van de betreffende auto is ?n een volledige historie laat zien.
Op zich is 140 duizend kilometer voor 10 jaar oud niet veel. 14 duizend kilometer per jaar gemiddeld. Hoeveel rijd jij er zelf per jaar?
Hier kan je een aankoopadvies lezen over de Polo uit de generatie (9N3) die jij op het oog hebt.
>>LINK<<
Succes. Er is meer aanbod dan VW Polo h? -
-
-
-
-
-