Ervaringen met tandartsen in het buitenland.

Ervaringen met tandartsen in het buitenland. 

Onderwerp van twelve

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve

    quote:
    Dit schreef tinkerbella
    Hopelijk hou je naast je afspraken ook nog wat tijd over de stad te bekijken, mits je geen pijn hebt..
    Succes met alles Smile


    Dank jullie allemaal. Smile

    Inmiddels nu 2 keer bij de tandarts geweest. Morgen weer terugkomen en dan moet het klaar zijn. Vrijdag eventueel nog een controle. Het is vlot gegaan.

    Ik heb een zee van tijd en ben de stad aan het verkennen. Ik zie en hoor echter helemaal geen europese toeristen. Wel Russen en Japanners. Het is ook nog ramadan, dus is het vrij rustig. in de hop on hop off bus zaten gisteren en vandaag niet meer dan 10 mensen en vanmiddag zat ik een tijdje alleen in deze bus. Maar ik voel mij hier veilig en op mijn gemak. Op de bekende hot spots is wel veel politie en militairen aanwezig en bij bv. Het betreden van een winkelcentrum en de metro moet je door een poortje heen. Maar verder voelde ik hier geen spanningen en de mensen zijn vriendelijk. En zeker niet allemaal van die Erdogan aanhangers.

    Ik voel mij verder prima heb geen pijn, maar ik mag 2 dagen geen hete dranken of warm eten nutiigen en dat vind ik wel jammer, want je kunt hier heerlijk eten!Smile
  2. Batavus
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Batavus
    Succes, twelve!
    Is het niet bloedheet nu in Istanbul?
  3. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve

    quote:
    Dit schreef Batavus
    Succes, twelve!
    Is het niet bloedheet nu in Istanbul?

    Toen ik zondag aan kwam had het net geregend. En eergisteravond was er een flinke plensbui. Toen koelde het af naar 17 graden. Overdag is het zo'n 25 graden. Vandaag iets warmer, 28 graden met een lekker windje. Ik ben blij dat ik nu hier zit i.p.v. In die hollandse hitte. Kan ik slecht tegen en helemaal in combinatie met mijn werk. Hopelijk is die hitte over als ik zondagavond terug kom. Heb echt medelijden met jullie.Smile
  4. Batavus
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Batavus
    Dat klinkt goed, Twelve! Zeker in zo'n grote stad. Dan kan het helemaal zo broeien.

    En.met ons hoef je geen medelijden te hebben hoor. Heerlijk hier Smile
  5. elly69
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van elly69
    En hoe is het gegaan? Ben je tevreden Twelve?
  6. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve

    Ik ben supertevreden! 2 kronen in 4 dagen tijd. Vanmiddag mocht ik nog een keer terugkomen voor controle en kreeg ik nog een laserbehandeling voor mijn tandvlees. Kostte niks extra. Deze tandarts heeft enorm veel ervaring met implantaten en kronen. Hij doet bij veel mensen complete gebitsrenovaties. Ik heb het hier ook goed naar mijn zin in Istanbul. Ik ben hier alleen maar al leuke ontmoetingen c.q. gesprekken gehad met mensen uit andere landen. Nederlanders hier niet getroffen. Ik word hier soms in het Turks aangesproken, heel apart, want ik zie er niet Turks uit, maar waarschijnlijk ook niet als een toerist. Ik begin hier al aardig de weg te kennen. De mensen zijn hier niet gehaast en de verleiding om van alles te kopen is groot. Ze hebben hier echt alles. De Turkse Lira is flink gezakt, dus alles is spotgoedkoop. Ze doen ook niet naar als ik vertel uit Nederland te komen. Gisteren in een winkel iets gekocht en die man was klaarblijkelijk op de hoogte van het Turkije-Nederland conflict en had last van plaatsvervangende schaamte. De verkopers zijn hier ook niet zo opdringerig als in de badplaatsen. Zo dadelijk ga ik lekker eten. Het is hier niet zo gek om alleen in een restaurant te zitten. Doen meer mensen. Ik zit hier in een leuke studentenwijk. Zondag weer naar huis.Smile
  7. Batavus
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Batavus
    Klinkt goed, twelve! Geniet ervan.
  8. elly69
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van elly69
    Leuk Twelve, geniet er nog lekker van, klinkt goed.
    Hier is het weer grijs en regen.
  9. Inge65
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge65
    Wat fijn Twelve! Goede keuze gemaakt dus.
  10. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve

    Het zit er op! Straks naar het vliegveld. Erdal, mijn tandarts is een redder in nood.
    Gisteren ben ik nog op pad geweest. Sofia moskee/museum, Grote bazaar, winkeltjes daar om heen. Dus flink geshopt en hier en daar wat genuttigd. Bij de metro aangekomen ontdekte ik dat ik mijn telefoon kwijt was, inclusief rijbewijs, bankpassen, ov-kaart en Istanbul-kaart. Dus overal weer terug geweest waar ik iets had gekocht of genuttigd. Helaas, niente nada. Toen naar een politiepost, maar daar werd ik weggestuurd want ik spreek geen Turks en zij geen Engels. Terug naar het hotel. Gelukkig heb ik altijd mijn IPad mee en mijn FB stond vol berichten. Iedereen was op zoek naar mij. Waar konden ze mij bereiken? Welk hotel? Voor mijn vertrek had ik alles aan mijn oudste zoon met foto s e.d. Doorgeappt, maar die zat weer met een lege telefoon. Erdal had nl. Een oproep gedaan op FB, hij was door de politie gebeld dat mijn foon was gevonden. Om een lang verhaal kort te maken. Bij een andere politiepost kon ik mijn telefoon ophalen. Al mijn pasjes en rijbewijs zaten er in. De eerlijke vinder is mij niet bekend, maar ben heel dankbaar. Had er niet meer op gerekend. Istanbul is wel 10 keer zo groot al Amsterdam, en hoe groot is de kans in Amsterdam dat je iets terugkrijgt? Istanbul kan bij mij niet meer stuk!
  11. Inge65
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge65
    Wat goed!!
  12. Carla-S
    🗿🗿🗿🗿🗿

    Toon alleen de berichten van Carla-S
    Dank voor het delen van je Istanbulavontuur!
    Goede terugreis vandaag.
Terug naar de lijst