Waarschuwing valse emails,,,

Waarschuwing valse emails,,, 

Onderwerp van leeuwin70

BEHEERD DOOR:
rdolfijn
Terug naar de lijst
  1. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

    Pas op voor nepmail Bol.com met pdf-bijlage


    >>LINK<<
  2. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

    Attentie: Virus in Facebook Messenger-bericht over 'video'




    Pas op: in een bericht dat momenteel op Facebook Messenger rondgaat zit een virus. Je denkt dat je een video van jezelf te zien krijgt, maar er kan kwaadaardige software ge?nstalleerd worden als je klikt!
    Digiconsulent Jacqueline Oude Hesselink waarschuwt in het Algemeen Dagblad (AD) voor het bericht. Ze trapte er zelf in toen ze een bericht kreeg van een bekende met de tekst 'Jacqueline Video', gevolgd door een bitly-link.

    Ze vond het in eerste instantie niet vreemd dat haar Facebookvriend dat berichtje stuurde: ze ontving daar namelijk wel vaker linkjes van. Oude Hesselink klikt en vervolgens wordt er een extensie ge?nstalleerd. Hetzelfde Messenger-bericht dat Oude Hesseling kreeg, wordt nu doorgestuurd naar al haar contacten.

    Ze waarschuwt de mensen in haar vriendenlijst meteen: klik niet! 'Ik waarschuw cli?nten zelf altijd voor dit soort spam, nu ben ik zelf ook een keer stom geweest', vertelt ze aan het AD.
    Wat kun je doen?
    Je doet er verstandig aan in ieder geval onderstaande stappen te doorlopen als je geklikt hebt op een vreemde link in een Messengerbericht.
    Open de browser, check of er plugins in staan die je niet herkent, en verwijder deze. (Als je de link hebt geopend met je smartphone dan kun je deze stap overslaan)
    Ga naar het app-overzicht van Facebook. Onder het blokje 'Apps, websites en plug-ins' klik je op Bewerken > Uitschakelen.
    Verander je wachtwoorden, en verwijder de betreffende berichten. Vergeet niet om ook je vrienden te waarschuwen, mogelijk zijn de berichten ook namens jou doorgestuurd.
    Ook verstandig:
    Check even je actieve sessies op Facebook en verwijder onbekende activiteiten. Hoe je dat doet lees je op de site van Radar.
    En stel 'Aanmeldgoedkeuring' in via het tabblad Privacy > Aanmeldgoedkeuringen. Iedere keer als er van een nieuwe browser wordt ingelogd op jouw account, moet je - naast je wachtwoord - een code invoeren.
    Je browser opschonen met een speciaal programma en een virusscan uitvoeren.

    Bron: AD / Radar

    >>LINK<<
  3. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

    Naar aanleiding van mijn vorige bericht,,,



    Tip: Check je actieve sessies op Facebook


    >>LINK<<
  4. minka
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van minka
    Dank je!
  5. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

    quote:
    Dit schreef minka
    Dank je!



    Graag gedaan,,Smile
  6. Annik
    Ik ben wie ik ben....

    Toon alleen de berichten van Annik
    Kreeg vanmorgen deze mail van t-mobile.
    Afzender is abonnee@t-mobile.nl
    Heel misleidend, maar echt fake!
    Plaatje
  7. minka
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van minka
    getver, heel echt ja..behalve "de" bedrag ipv het bedrag maar dat zieje tegenwoordig ook vaker...
  8. hanss51
    @nd3rs

    Toon alleen de berichten van hanss51
    quote:
    Dit schreef minka
    getver, heel echt ja..behalve "de" bedrag ipv het bedrag maar dat zieje tegenwoordig ook vaker...


    ik vind het gebruik van bitcoins ook wel apart, evenals de term 'kopen' ipv betalen.
  9. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

    Pas op voor valse mails van Microsoftoplichters

    Oplichters proberen via e-mails mensen te overtuigen telefonisch contact op te nemen met Microsoft, omdat hun computer besmet zou zijn met een virus. In werkelijkheid krijgen bellers geen Microsoftmedewerkers, maar fraudeurs aan de lijn.
    De oplichters sturen e-mails uit naam van bekende websites als LinkedIn, Amazon en Alibaba. De mails gaan bijvoorbeeld over nieuwe berichten of geannuleerde bestellingen.
    De link in de mail verwijst echter naar een website waar de gebruiker via een pop-up een melding krijgt dat zijn computer een virus heeft. Een telefoontje naar Microsoft zou de problemen oplossen. Als je vervolgens belt krijg je een oplichter aan de lijn die schadelijke software op je pc probeert te installeren. Daarmee kan de computer op afstand bestuurd worden.
    Microsoft stelt dat het nooit telefoonnummers van helpdesks in een pop-up plaatst. Ook neemt het bedrijf zelf nooit contact op met klanten om diensten of producten aan te bieden.



    >>LINK<<
  10. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

    Androidmalware vermomd als Flash-update steelt je bankgegevens


    Door misbruik te maken van de toegankelijkheidsopties op je smartphone, neemt de malware ongemerkt je telefoon over.

    Kaspersky Labs waarschuwt Androidgebruikers voor Svpeng, een keylogger die aast op de logingegevens van je bank. Alhoewel de antivirusfirma tot nu toe een relatief laag aantal slachtoffers heeft geteld, is de verspreiding van de trojan verrassend breed. Kaspersky ontdekte Svpeng in 23 verschillende landen, Het grootste aantal slachtoffers zijn te tellen in Rusland, Duitsland en Turkije, waar driekwart van de infecties te tellen waren.

    Ge?volueerd virus
    Nu mobiele bank-apps ingeburgerd raken, komen ze ook steeds meer in het vizier van hackers. De Android-trojan Svpeng is daar een goed voorbeeld van. De malware is een oude bekende voor security-onderzoekers en is al vier jaar actief. Waar de malware vroeger probeerde om je gegevens te onfutselen door valse pop-ups op je toestel te plaatsen, past het sinds kort een nieuwe, sluwere strategie toe. De cybercriminelen hebben de malware uitgerust met een keylogger.

    De hackers vermommen hun trojan als een update voor Adobe Flash Player, en proberen je te verlokken om deze buiten de Play Store om te downloaden. Eens je het programma hebt ge?nstalleerd, vraagt het toestemming om de toegankelijkheidsopties van je smartphone te gebruiken. Stem je in, dan plaats je je telefoon in handen van de cybercriminelen. Zelfs een smartphone met de laatste Androidversie en de meest recente veiligheidsupdates heeft hier geen verweer tegen.

    Bankvissen
    Via de toegankelijkheidsopties kan de malware zichzelf administratorprivileges toekennen en je smartphone compleet overnemen. Het kan onder andere sms?en versturen, alle informatie op je toestel lezen, naar willekeur apps installeren en het zorgt er ook voor dat je de malware niet meer kan verwijderen.

    De malware neemt screenshots elke keer als je een toets indrukt. Sommige banking-apps zijn gewapend tegen dergelijke praktijken door screenshots niet toe te laten, maar ook daarvoor heeft Svpeng een antwoord op. Wanneer je een bank-app opent, legt de malware daar een phishingpagina over die identiek is met de app. Niets vermoedende gebruikers tikken hun logingegevens dan in op de phishing-app, die de data doorsluist naar de hackers. Svpeng bevat phishingpagina?s voor PayPal, eBay en tientallen banken, zo ontdekte Kaspersky.

    Svpeng toont andermaal aan dat je maar beter heel goed weet wat je downloadt wanneer je je buiten de Google Play Store waagt. Wie zich bekommert om de veiligheid van zijn smartphone, doet er het beste aan om zich tot de apps in Googles appwinkel te beperken.


    >>LINK<<
  11. Annik
    Ik ben wie ik ben....

    Toon alleen de berichten van Annik
    quote:
    Dit schreef hanss51


    ik vind het gebruik van bitcoins ook wel apart, evenals de term 'kopen' ipv betalen.


    Klopt, die bitcoins deden bij mij ook een trigger afgaan.
    Als je beter gaat lezen, vallen er wel meer dingen op.
    Maar in eerste instantie ging ik heel erg twijfelen, zeker toen ik het mailadres zag. Kan me wel voorstellen dat sommige mensen hier in trappen.
  12. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

    Twee gratis KLM-tickets? Trap niet in deze Facebook-hoax!

    Zag hem al massaal gedeeld worden op fb gisteren niet doen dus,,


    >>LINK<<
Terug naar de lijst