Waarschuwing valse emails,,,

Waarschuwing valse emails,,, 

Onderwerp van leeuwin70

BEHEERD DOOR:
rdolfijn
Terug naar de lijst
  1. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

    quote:
    Dit schreef malva


    Is helemaal waar wat je schrijft.

    En toch, doordat het mijn bank nu ( nog) is, en die bank mij toch echt ook echte mails stuurt......slaat/sloeg de twijfel even toe.
    Mail is echt nep, via internetbankieren niets te vinden over dit.



    Het is soms ook zo echt,,
    Maar de Rabobank en de overheid hebben in-boxen

    Bij zo'n mail log ik zelf altijd even in en dan moet het ook in mijn inbox staan,,Smile
  2. WilM
    Wa?

    Toon alleen de berichten van WilM
    quote:
    Dit schreef malva
    Frank Smeerlinker

    Smile

    Verder zou je van een bank verwachten dat ze hun emails niet zo larderen met spel- en taalfouten: veiligsheidsvoorschriften, betref, internet fraude, ransomeware, vergoed, ten alle tijden, een beveiligde servers, enkelen, in overeenkomst moeten komen. En dan laat ik de interpunctie nog buiten beschouwing.
  3. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato
    Niet via mail maar via Messenger gaat mkmenteel een virus rond.

    Ik heb zelf ook een verdacht filmpje gekregen van een collega die zich nergens van bewust was.

    Je ontvangt een youtube link. Als je hierop klikt schijnt er om je wachtwoord te worden gevraagd.
    Ik weet het fijne er niet van. Maar zij heeft niet geopend en is dus toch ongewild verspreider hiervan.
    >>LINK<<
  4. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

    quote:
    Dit schreef Cato
    Niet via mail maar via Messenger gaat mkmenteel een virus rond.

    Ik heb zelf ook een verdacht filmpje gekregen van een collega die zich nergens van bewust was.

    Je ontvangt een youtube link. Als je hierop klikt schijnt er om je wachtwoord te worden gevraagd.
    Ik weet het fijne er niet van. Maar zij heeft niet geopend en is dus toch ongewild verspreider hiervan.
    >>LINK<<



    Ja gaat heel veel rond ik heb er ook al een paar gehad,,beter is dan om het hele gesprek te verwijderen,,,en niet het filmpje,,
    Met het risico dat je dan toch iets aanklikt,,,
  5. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato
    quote:
    Dit schreef leeuwin70



    Ja gaat heel veel rond ik heb er ook al een paar gehad,,beter is dan om het hele gesprek te verwijderen,,,en niet het filmpje,,
    Met het risico dat je dan toch iets aanklikt,,,

    Heb ik inderdaad zelf ook gedaan.
    En direct iedereen via Messenger gewaarschuwt geen filmpje van mij te openen.
  6. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

    Voor mij een nieuwe,,,
    Oppassen dus!!



    Rabobank voert als eerste de IBAN-Naam Check in


    Als eerste Nederlandse bank heeft de Rabobank per 5 september 2017 de IBAN-Naam Check ingevoerd in internet- en mobielbankieren. De andere Nederlandse banken volgen later dit jaar. De check controleert bij online overboekingen naar Nederlandse rekeningnummers en de ingetoetste naam van de ontvanger. Met de IBAN-Naam Check maken we het internet- en mobielbankieren nog veiliger.

    Fraude en verkeerde overboekingen

    Uit onderzoek van de Nederlandse banken blijkt dat iedere maand ongeveer 1.300 klanten verkeerde overboekingen melden bij hun bank. Driekwart daarvan komt door het gebruik van oude rekeningnummers en vergissingen bij het gebruik van het adresboek van internetbankieren of bankieren app. Bij ongeveer 200 meldingen per maand geven klanten aan dat er sprake is van fraude. Een groot deel van deze fraude en vergissingen kunnen we voorkomen met deze veiligheidscontrole daarom is het erg belangrijk om zich aan te melden via uw unieke link rabobank.nl/iban-naam-check.

    Zo werkt de IBAN-Naam Check

    Als u geld wilt overmaken via internet- of mobielbankieren en de naam die u invult bij een IBAN is anders dan de naam die bij de bank bekend is, dan geeft de IBAN-Naam Check een melding. De check werkt alleen bij Nederlandse betaal- en spaarrekeningnummers. Als de ingetikte naam niet afwijkt, krijgt u geen melding. Als een rekening nog maar pas is geopend en nog niet in het systeem staat, of het is een buitenlands IBAN, dan krijgt u een melding. Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
    Met vriendelijke groet,

    Afdeling Particulieren
    Rabobank

    Let op: Wij willen u erop attenderen om zo snel mogelijk zich aan te melden om blokkade van uw internet- en mobielbankieren en/of betaalpas te voorkomen. Na het registreren van de IBAN-Naam Check zal er automatisch een nieuwe betaalpas opgestuurd. Deze betaalpas kunt u binnen 3 tot 5 werkdagen verwachten ondertussen maakt u gewoon gebruik van uw huidige betaalpas.
  7. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

    Grappig wist niet dat ik zo hard kon fietsen,,,Smile



    Gеасhtе bеstuurdеr,

    U hееft ееn bеsсhikking еn vеrvоlgеns twее ааnmаningеn оntvаngеn оvеr hеt оvеrtrеdеn vаn ееn vеrkееrsvооrsсhrift.

    Wij hеbbеn u mееrdеrе mаlеn реr briеf vеrzосht оm dе bеtаling tе vоldоеn. Hеt ореnstааndе bеdrаg is tоt hеdеn niеt ор dе rеkеning vаn hеt Сеntrааl Justitiееl Inсаssоburеаu (СJIВ) bijgеsсhrеvеn.

    U kunt реrsооnlijk bij hеt ВKR inzаgе krijgеn оvеr dе infоrmаtiе diе hеt ВKR оvеr u hееft оntvаngеn. Wij zullеn wij uw bаnk орdrасht gеvеn оm bеslаg tе lеggеn ор uw rеkеning vаnаf vrijdag 08-12-2017 tоt hеt vоllеdigе bеdrаg is vоldааn. Dit hоudt in dаt u gееn tоеgаng mееr hееft tоt uw rеkеning еn gеld.



    Оmsсhrijving: Оvеrtrеding оvеrsсhrijding mаximum snеlhеid ор аutоsnеlwеg mеt 14 km/h

    Fеitсоdе: O599F
    Dаtum: 19-05-2017
    Tоеgеstаnе snеlhеid: 100 km/h
    Gеmеtеn snеlhеid: 118 km/h
    Gесоrrigееrdе snеlhеid: 114 km/h
    Орgеlеgdе sаnсtiе: ? 233.00
    Аdministrаtiеkоstеn: ? 9.00

    Tе bеtаlеn: ? 242.00



    - Klik hier op: onlinе bеtаlеn om dе fаctuur tе voldoеn, vul bij ?ЕUR? hеt opstааndе bеdrаg vаn: ? 242.00.
    - Kiеs аls ?Bеtааlmеthodе? iDEАL.
    - Vul bij ?Deposit adres? uw rekeningnummer:
    1NAa2mYGkjas7LraNH5VXV18jeqbiihzFn
    - Gа аkkoord mеt dе аlgеmеnе voorwааrdеn.
    - Klik vеrvolgеns op ?Bitcoin kopеn?.
    - U kunt nu dirеct uw bеtаling doеn viа iDЕАL. Kiеs hiеrtoе uw еigеn bаnk.
    - Zodrа u hеt opеnstааndе bеdrаg hееft bеtааld, ontvаngt u ееn bеvеstiging еmаil.

    U bent verplicht het openstaande bedrag te betalen. Het volledige bedrag van ? 242.00 moet uiterlijk 08-12-2017 zijn bijgeschreven. Let op u kunt geen betalingsregeling meer treffen.



    Niеt bеtаlеn
    Wij zijn dаn gеnооdzааkt uw rеkеning tе blоkkеrеn.

    Веnt u hеt niеt ееns mеt dе bеsсhikking? Dаn kunt u nа dе bеtаling in hоgеr bеrоер gааn bij dе оffiсiеr vаn justitiе vаn Раrkеt Сеntrаlе Vеrwеrking Ореnbааr Ministеriе (Раrkеt СVОM).

    Wij vеrtrоuwеn еrор u hiеrmее vоldоеndе tе hеbbеn gеinfоrmееrd
    Аlvаst hаrtеlijk dаnk vооr uw mеdеwеrking.

    Hооgасhtеnd
    Сеntrааl Justitiееl Inсаssоburеаu
  8. Tien
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tien
    quote:
    Dit schreef leeuwin70
    Grappig wist niet dat ik zo hard kon fietsen,,,Smile



    Gеасhtе bеstuurdеr,

    U hееft ееn bеsсhikking еn vеrvоlgеns twее ааnmаningеn оntvаngеn оvеr hеt оvеrtrеdеn vаn ееn vеrkееrsvооrsсhrift.

    Wij hеbbеn u mееrdеrе mаlеn реr briеf vеrzосht оm dе bеtаling tе vоldоеn. Hеt ореnstааndе bеdrаg is tоt hеdеn niеt ор dе rеkеning vаn hеt Сеntrааl Justitiееl Inсаssоburеаu (СJIВ) bijgеsсhrеvеn.

    U kunt реrsооnlijk bij hеt ВKR inzаgе krijgеn оvеr dе infоrmаtiе diе hеt ВKR оvеr u hееft оntvаngеn. Wij zullеn wij uw bаnk орdrасht gеvеn оm bеslаg tе lеggеn ор uw rеkеning vаnаf vrijdag 08-12-2017 tоt hеt vоllеdigе bеdrаg is vоldааn. Dit hоudt in dаt u gееn tоеgаng mееr hееft tоt uw rеkеning еn gеld.



    Оmsсhrijving: Оvеrtrеding оvеrsсhrijding mаximum snеlhеid ор аutоsnеlwеg mеt 14 km/h

    Fеitсоdе: O599F
    Dаtum: 19-05-2017
    Tоеgеstаnе snеlhеid: 100 km/h
    Gеmеtеn snеlhеid: 118 km/h
    Gесоrrigееrdе snеlhеid: 114 km/h
    Орgеlеgdе sаnсtiе: ? 233.00
    Аdministrаtiеkоstеn: ? 9.00

    Tе bеtаlеn: ? 242.00



    - Klik hier op: onlinе bеtаlеn om dе fаctuur tе voldoеn, vul bij ?ЕUR? hеt opstааndе bеdrаg vаn: ? 242.00.
    - Kiеs аls ?Bеtааlmеthodе? iDEАL.
    - Vul bij ?Deposit adres? uw rekeningnummer:
    1NAa2mYGkjas7LraNH5VXV18jeqbiihzFn
    - Gа аkkoord mеt dе аlgеmеnе voorwааrdеn.
    - Klik vеrvolgеns op ?Bitcoin kopеn?.
    - U kunt nu dirеct uw bеtаling doеn viа iDЕАL. Kiеs hiеrtoе uw еigеn bаnk.
    - Zodrа u hеt opеnstааndе bеdrаg hееft bеtааld, ontvаngt u ееn bеvеstiging еmаil.

    U bent verplicht het openstaande bedrag te betalen. Het volledige bedrag van ? 242.00 moet uiterlijk 08-12-2017 zijn bijgeschreven. Let op u kunt geen betalingsregeling meer treffen.



    Niеt bеtаlеn
    Wij zijn dаn gеnооdzааkt uw rеkеning tе blоkkеrеn.

    Веnt u hеt niеt ееns mеt dе bеsсhikking? Dаn kunt u nа dе bеtаling in hоgеr bеrоер gааn bij dе оffiсiеr vаn justitiе vаn Раrkеt Сеntrаlе Vеrwеrking Ореnbааr Ministеriе (Раrkеt СVОM).

    Wij vеrtrоuwеn еrор u hiеrmее vоldоеndе tе hеbbеn gеinfоrmееrd
    Аlvаst hаrtеlijk dаnk vооr uw mеdеwеrking.

    Hооgасhtеnd
    Сеntrааl Justitiееl Inсаssоburеаu

    Deze heb ik ook al 2 keer gehad ja
  9. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

    Kreeg net deze in mijn postvakje,,,Smile




    Beste Meneer / Vrouw,

    Hartelijk dank voor uw bestelling bij Zalando.nl.

    Bestelnummer: 902367890098
    Klantnummer: 5235778907
    Bij vragen gelieve bestelnummer vermelden!


    U heeft betaald met: Afterpay (Aceptgiro)




    U kunt de actuele status van uw order op elk moment via Mijn Zalando account bekijken.

    Zodra uw bestelling het Zalando magazijn in Duitsland heeft verlaten, ontvangt u een verzendbevestiging per e-mail. Na verzending duurt het 1 tot 2 werkdagen voordat uw bestelling op het bezorgadres aangeboden wordt.

    Hieronder vindt u een overzicht van uw bestelling:

    Artikel Aantal Subtotaal
    Joseph - WITHAM CRACKED - Leren jas - Charcoal
    Art.nr.: N04875BR437788
    Maat: XL 1 ? 2.694,95
    Subtotaal ? 2.694,95
    Verzendkosten ? 0,00
    Totaal ? 2.694,95
    incl. 21% btw ? 9,11

    Uw bestelling wordt verzonden naar het nieuwe alternatieven bezorg address.


    Heeft u deze bestelling niet uitgevoerd klik dan hier om uw gegevens te verifieren, zodat we deze bestelling kunnen annuleren en uw betaal verplichtheid stop te zetten, mocht u niet optijd stappen ondernemen dan moet u als nog het openstaande bedrag betalen.

    Hartelijk dank voor uw bestelling bij Zalando.nl, wij hopen u snel weer te mogen verwelkomen!

    Uw Zalando-Team



    Algemene Voorwaarden

    U kunt de Algemene Voorwaarden die van kracht zijn op het moment van uw bestelling (14.01.2015) raadplegen via volgende link: Algemene Voorwaarden
  10. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato
    Ook maar even met de kinderen gedeeld.

    Kan me voorstellen dat ze ermet zo?n hoog bedrag toch nog in zouden trappen.

    Daar dachten zij toch echt anders over.

    t zal vast een keer mis gaan.
  11. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

    quote:
    Dit schreef Cato
    Ook maar even met de kinderen gedeeld.

    Kan me voorstellen dat ze ermet zo?n hoog bedrag toch nog in zouden trappen.

    Daar dachten zij toch echt anders over.

    t zal vast een keer mis gaan.



    Ja het is griezelig,,,
    Bij mijn dochter is het toen mis gegaan bij wehkamp wel op een andere manier maar als ik dit soort mailtjes
    dan krijg gaan mijn nekharen weer omhoog,,

    Heb de site van Zalando maar even opgezocht en via webmail dit toegestuurd,,,
  12. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

    Goedendag Esther,

    Bedankt voor je bericht aan Zalando!

    De e-mail, die je van 'uwbestelling@service.zalando.nl' hebt ontvangen, is geen offici?le e-mail van Zalando. Het gaat hier om een phishing e-mail die is verstuurd door derden, met als doel inloggegevens van klanten te bemachtigen. Zalando zal klanten nooit vragen naar hun inloggegevens.

    Ik raad je aan om de e-mail te verwijderen en geen priv?gegevens door te geven. Onze excuses voor het ongemak.

    Indien je via een valse e-mail gegevens hebt ingevuld, adviseren we om je Zalando-wachtwoord te wijzigen. Dit kun je doen op >>LINK<< door in te loggen in 'mijn zalando' en op het kopje ?mijn accountgegevens? te klikken.

    We doen er alles aan om de verspreiding van dit soort e-mails in de toekomst te voorkomen.

    Ik wens je een fijne dag.

    Met vriendelijke groeten,



    *************
Terug naar de lijst