Videobewerking

Videobewerking 

Onderwerp van Anthea

BEHEERD DOOR:
rdolfijn
Terug naar de lijst
  1. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    En wat als je foto's gebruikt voor je intro en daar dan wat effecten mee doet? Inzoomen, uitzoomen kan de bewerkingssoftware dan voor je regelen. Niet te veel (seconde of 2 tot 4 per foto) en intro niet langer dan 10 tot 15 seconden. Als iemand je gaat volgen dan gaan lange intro's vervelen en stoppen ze eerder met volgen.

    Alleen de beelden door de letters zie je net niets. Kan weinig herkennen. En dat op een grote monitor, laat staan op een klein mobieltje. Probeer de beelden dus duidelijk te houden, maar je mag er natuurlijk wel mee spelen.
  2. Anthea
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anthea

    Nou ja, het is een intro die voor het echte filmpje moet komen dan. Dus dit moet dan een soort sfeerbeeld worden. En ik moet dan ook nog iets op het einde maken. Ik zal het eens proberen met tragere beelden erachter, in slow motion. En misschien ook andere intro tutorials doen.
    Ik ga deze nog eens doen en dan ook nog andere lesjes doen. Eerst ook maar eens ervaring opdoen.
  3. Anthea
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anthea

    quote:
    Dit schreef Rose_s


    Film je met een camera of met je.telefoon. het.helpt om of niet of erg rustig te lopen. En verder helpt het als je langer een beeld vasthoudt, dus niet te snel heen en weer gaan met de camera. Niet te snel inzoomen en uitzoomen.
    Ik filmde vroeger mijn zoontje en heb dat ook vaak.fout gedaan.
    Wifi in de trein doet het slecht dus ik ga thuis pas de vlogs op YouTube kijken, ben wel nieuwsgierig.

    Als je in You Tube zoekt op allotment, kom je heel veel tegen. Ik volg er een hele lijst.

    Ik heb geen statief. Ik film met de hand. Maar ja, ik zou het ook anders kunnen doen. Met een statief, en dan zou ik aparte beelden kunnen filmen die dan inzoomen op de planten. En die dan invoegen. Statief aanschaffen dus, maar ja, dat moet ik bekijken. Het moet ook in de moestuin kunnen staan. Ik weet nog niet waar ik mee ga filmen. Met mijn Sony camera is het geluid sterker. Maar de iPhone is tegenwoordig ook heel geschikt. Moet ik eigenlijk wel ook een geluiddingetje kopen. Maar ja, kan niet alles tegelijk betalen natuurlijk.
  4. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    Tekst is beter om achteraf in te spreken. Daarvoor kun je een headset gebruiken. Dan hoeft de camera niet veel met geluid te doen. Helemaal in Nederland heb je meer geluid van de wind dan van je stem. Dat zou ik dus later bijvoegen en kun je je tekst nog aanpassen zonder de shot opnieuw te hoeven doen.
  5. Anthea
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anthea

    Dat is eigenlijk wel een heel goed idee! Dat geeft me ook veel meer vrijheid.
    En dan kan ik ook stukjes ertussen doen waar ik dan zelf opsta en wat vertel.
  6. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Anthea
    Dat is eigenlijk wel een heel goed idee! Dat geeft me ook veel meer vrijheid.
    En dan kan ik ook stukjes ertussen doen waar ik dan zelf opsta en wat vertel.


    Dat is zeker leuk, dan doe je je eigen voice over. En dan kun je er ook nog vogelgeluiden tussendoor zetten. Smile
  7. Carlita
    Passie voor boeken

    Toon alleen de berichten van Carlita
    Ik heb ook al even gekeken op je volg...die vogelgeluiden zijn zoo lieflijk
  8. Anthea
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anthea

    Dank je wel. Smile
  9. Carlita
    Passie voor boeken

    Toon alleen de berichten van Carlita
    Hoe gaat het met het filmpjes maken...ik ga je draadje volgen ....leuk ...
  10. Anthea
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anthea

    Leuk dat je het volgt!

    De komende dagen en het weekend filmen. Hopelijk genoeg droogte tussen de buien want ik wil in de moestuin aan de slag. En dan verwerken. Ik ben zelf ook benieuwd.
  11. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Anthea
    Leuk dat je het volgt!

    De komende dagen en het weekend filmen. Hopelijk genoeg droogte tussen de buien want ik wil in de moestuin aan de slag. En dan verwerken. Ik ben zelf ook benieuwd.



    Ik heb ook op volgen geklikt. Ik las ergens dat je al bonen buiten hebt staan, staan die in de volle grond of komen ze in een kas. Of heb ik het verkeerd gelezen
  12. Anthea
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anthea

    quote:
    Dit schreef Rose_s



    Ik heb ook op volgen geklikt. Ik las ergens dat je al bonen buiten hebt staan, staan die in de volle grond of komen ze in een kas. Of heb ik het verkeerd gelezen

    Bonen? Misschien in een oud filmpje? Ik heb gisteren wel tuinbonen gezaaid, in potjes om uit te planten. Ivm woelmuizen. Maar voor tuinbonen is het nu ook echt de tijd. Ook voor erwten en capucijners.
    Voor alle andere bonen is het pas half mei de tijd.

    Leuk dat je het volgt!

    Ik hoop dat ze het goed gaan doen, de tuinbonen. Verheug ik me echt op.
Terug naar de lijst