Wat oogst jij uit je moestuin?

Wat oogst jij uit je moestuin? 

Onderwerp van nienkevb

BEHEERD DOOR:
indigo
Terug naar de lijst
  1. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb
    Afgelopen weken heb ik weer hard gewerkt om mijn moestuin op orde te krijgen. Mest onder mijn arme zandgrond om nog iets te laten groeien, alle oude zooi verwijderen en nieuwe zaaibedden maken. Een beetje vroeger dan normaal heb ik alweer wat zelfgezaaide gewassen geplant, een flinke vorst verwacht ik niet meer en mijn vensterbank werd te vol. ... Dit jaar heb ik ook een veldje met bloemen die bijen lokken en een veldje weidebloemen ingezaaid. Met deze droogte heb ik die wel van wat extra water voorzien.

    Kwam ik bij de aspergebedden en tot mijn verbazing stonden daar al heel vrolijk 3 kleine asperges met hun kopjes boven de aarden wal naar boven te kijken. Yessss! Het eerste witte goud. Nu 3 en na de oogst van morgen heb ik een prima portie bij elkaar! Ik kan niet wachten!

    Ik heb dus asperges en wat bieslook geoogst.
    Plaatje
  2. Anthea
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anthea
    Wat gaaf!! Leuk, een moestuin draadje.


    Het eerste wat ik kan gaan oogsten is spinazie en rucola. Ik zal morgen eens kijken of het al zover is. :)
    Misschien moet ik nog even wachten.

    Een aspergebed, dat wil ik ook nog!
  3. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Ik heb wat groente in een bak, de rucola is bijna eetklaar.
    De rest gaat nog even duren.
  4. Frank-en-kids
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Frank-en-kids
    De moestuin ligt er nog saai bij. Na de kamikaze aanvallen van de dakloze slakken vorig jaar, toen haast alles weg gevreten was. Nu alleen druk bezig met klein fruit. 2 appel . 2 kers. Pruim. Rode en blauwe bosbes. Witte en blauwe druif. Aardbeien. Framboos. Braam. Aalbes. Johannes bes. En Rode kruisbes.

    Zet straks wel nog wat sla en zo maar zaaigoed dit jaar de niet
  5. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    Jullie zijn er nog sneller bij Anthea en Rose, de mijne heb ik juist gezaaid.

    En Frank, met jouw fruitafdeling zit het wel goed zo te lezen. Ik zag mijn framboos inmiddels ook volop in de knop. Maar voor die vruchtjes moet ik nog even wat langer wachten.
  6. Frank-en-kids
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Frank-en-kids
    quote:
    Dit schreef nienkevb
    Jullie zijn er nog sneller bij Anthea en Rose, de mijne heb ik juist gezaaid.

    En Frank, met jouw fruitafdeling zit het wel goed zo te lezen. Ik zag mijn framboos inmiddels ook volop in de knop. Maar voor die vruchtjes moet ik nog even wat langer wachten.



    zelfs de bonen rode biet en wortels vielen vorig jaar ten prooi aan de slakken.ondanks de 100den die ik gevangen had
  7. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    quote:
    Dit schreef Frank-en-kids



    zelfs de bonen rode biet en wortels vielen vorig jaar ten prooi aan de slakken.ondanks de 100den die ik gevangen had


    Dat klinkt als een heftige aanval zeg! Vorig jaar was voor mij ook niet zo'n best jaar. Mijn oogst werd grotendeels verwoest door die hagelbui waarbij er hagelstenen ter grootte van tennisballen uit de lucht vielen. Maar dit jaar een nieuwe poging!
  8. Wixy
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Wixy
    Wat goed Nienke!! Ziet er goed uit hoor. Ik heb nog zaadjes die in de aarde moeten en allerlei hele kleine plantjes gekregen van mijn schoondochter. Heel leuk dat zij ook gek is op allerlei soorten groenten kweken uit zaad.
    Verder zijn er groenten die overwinteren. Bieslook, rucola, tijm, selderij en rabarber.
  9. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef nienkevb
    Jullie zijn er nog sneller bij Anthea en Rose, de mijne heb ik juist gezaaid.

    En Frank, met jouw fruitafdeling zit het wel goed zo te lezen. Ik zag mijn framboos inmiddels ook volop in de knop. Maar voor die vruchtjes moet ik nog even wat langer wachten.



    Ik heb alles in deze bak gezaaid en binnen, dochter heeft op school ook een moestuin jaar en ik wilde het verschil laten zien tussen binnen en buiten.
    Sla blijft in deze bak, ik hoorde dat wanneer je siliconenspray op de poten doet, slakken niet in de bak komen, gaan we proberen.
    Er staan ook nog bloemen in, lathyrus, zonnebloem en pompoen. Laatste wil ik in een pot zetten met deels tuinaarde en deels compost en een bordje verboden voor slakken.
    Plaatje
  10. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Dit is een oude foto, momenteel is het veel groener :)
    Er komen ook nog kruiden in als er wat meer plaatst is, die koop ik gewoon. Ik ben dol op citroentijm
  11. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    Ben benieuwd of je slakkenmiddel helpt rose!

    Vandaag heb ik mijn eerste rabarber geoogst. Lekker mijn toetje vanavond!
    Plaatje
  12. cool_lizz
    Met een missie

    Toon alleen de berichten van cool_lizz
    quote:
    Dit schreef nienkevb
    Ben benieuwd of je slakkenmiddel helpt rose!

    Vandaag heb ik mijn eerste rabarber geoogst. Lekker mijn toetje vanavond!

    Het ziet er nu al smakelijk uit!
Terug naar de lijst