Welke zonnebrandcreme

Welke zonnebrandcreme 

Onderwerp van 00h

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h

    Wat ik net zag: in
    >>LINK<<
    We spreken elkaar in een Utrechts etablissement en omdat ze er voor een dermatoloog opvallend gebruind uitziet is de eerste vraag of ze zich tegen de zon beschermt. ?Nauwelijks?, zegt ze. ?Dat zal ik eerlijk opbiechten. Alleen in het begin van het voorjaar smeer ik me in. Verder nooit. Nooit gedaan ook. Ik pigmenteer snel en door gewenning aan de zon krijg je een dikkere hoornlaag. Die beschermt je tegen verbranding.

    Dus gewoon niet je gezicht schrubben!
  2. Moi76
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Moi76
    quote:
    Dit schreef Dawn73
    Vision is de beste. Aangeraden door.een vriendin die op de afdeling dermatalogie werkt.
    Koop t ook altijd im de aanbieding... 1+1


    Ook gisteren tijdens een festival in de bloedhitte, ingesmeerd met Vision 1x voor vertrek en niet verbrand! Smile
    27 mei '18 - 10:40:49 / 27 mei '18 - 14:01:09
  3. TukkerPeet
    Feel the love!

    Toon alleen de berichten van TukkerPeet
    Ik gebruik ook Vision. Lekker makkelijk omdat het maar 1x per dag hoeft.
    Maar..... het heeft me al wel aardig wat kleding gekost. Vision geeft gele vlekken die er niet uit gaan. Zelfs als ik eerst smeer en me pas later aangekleed. Dus da's wel een dingetje.
    Heb ook p20, nog duurder maar ook altijd wel een keer 1+1 actie.
    Nivea vind ik ook nog altijd erg lekker. Maar dan moet je wel na een paar uur weer smeren.... Gedoe, maar hey, laten we blij zijn dat het lekker zomers weer is 😃☀️
  4. Anthea
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anthea
    Ik heb vorig jaar een niveau gekocht die er heel goed uit kwam in de testen. Voor de vakantie in Spanje. Ik heb dit jaar nog niet gesmeerd. Ik zorg gewoon dat ik niet verbrand en ik verbrand ook niet zo snel blijkbaar.
    Dat artikel van 00h net gelezen. Ja, dat spreekt me wel aan. Die positieve effecten van de zon vind ik ook heel belangrijk.

    Maar als ik naar zee ga bijvoorbeeld dan smeer ik me wel in.
  5. Jacques
    Carpe diem

    Toon alleen de berichten van Jacques
    quote:
    Dit schreef Dawn73
    Vision is de beste. Aangeraden door.een vriendin die op de afdeling dermatalogie werkt.
    Koop t ook altijd im de aanbieding... 1+1

    Mij is juist weer Ambre Solaire aangeraden door dermatologe.
  6. tineke69
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van tineke69
    quote:
    Dit schreef Jacques

    Mij is juist weer Ambre Solaire aangeraden door dermatologe.



    En mijn dermatoloog zegt dat het merk niet uitmaakt. Alle cr?mes moeten aan standaard waardes/ingredi?nten voldoen, de rest is aanvulling en wat ieder er voor wil betalen.
  7. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef tineke69



    En mijn dermatoloog zegt dat het merk niet uitmaakt. Alle cr?mes moeten aan standaard waardes/ingredi?nten voldoen, de rest is aanvulling en wat ieder er voor wil betalen.


    Ja dat gaf die van mij ook aan, kijk vooral naar waar je tegen kunt.
    Verder zitten in diegene waar je je maar eens per dag hoeft in te smeren stofjes die ook niet zo gezond voor je zijn. Dus alles heeft voors en tegens
  8. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h

    Smile

    het heeft het nieuws gehaald

    wat is volgens jullie de betekenis van de Factor?
    Wat zegt het?

    Eerst gaan nadenken wat je denkt dat het is hoor...

    k wist t (ook) niet, blijkt:


    In een zonnebrand zit SPF (sun protection factor), in Nederlandse mond ook wel gewoon de factor genoemd. De SPF in een zonnebrand product geeft aan hoeveel keer langer iemand in de zon kan zitten met bescherming dan zonder bescherming van een zonnebrand product. Het is dus heel simpel, kan je normaal maar 10 minuten in de zon zitten zonder te verbranden zonder een beschermend product te hebben gebruikt, dan kan dat met een factor 15 dus 150 minuten (2,5 uur) en met een factor 30 dus 300 minuten (5 uur).

    Naast de factor is het ook heel belangrijk het product met de juiste hoeveelheid aan te brengen. Je moet ?cht ruim zonnebrand aanbrengen op de huid anders heb je er nog vrijwel niets aan. Als je namelijk zuinig smeert heb je een veel lagere bescherming en dat wil je natuurlijk niet. Onderzoek wijst uit dat we gemiddeld maar 20 tot 50 % van de benodigde dikte zonnebrand op onze huid smeren, dat moet dus veel meer worden voor een juiste bescherming. Daarom zul je wellicht al denken, het bovenstaande rekensommetje gaat voor mij niet op. Waarschijnlijk heb je dan de zonnebrand te licht aangebracht.

    van een blog: >>LINK<<

    wist jij dat?
    Smile
  9. Milla
    Mieters....

    Toon alleen de berichten van Milla
    quote:
    Dit schreef 00h





    wist jij dat?
    Smile



    Ja, maar ik heb dan ook in die branche gewerkt.
    Ik heb veel testen in vivo laten doen bij het AMC, er zit echt niet veel verschil in F30 en F50. De ene persoon kan met een F30 maar liefst 50 keer zo lang in de zon, terwijl de andere slechts 17 keer zo lang in de zon kan blijven. Dan hebben we het wel over testen volgens een gestandaardiseerd protocol, waarbij de hoeveelheid zonnebrandmiddel echt heel hoog is (dat smeert bijna niemand).
  10. Maan
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Maan
    quote:
    Dit schreef 00h
    moet ik kiezen?
    k Heb er een hekel aan maar vandaag moet ik echt wel smeren
    wat gebruiken jullie?
    Dat spul is nooit op te krijgen en dan staat hier weer jaren zo'n pot...

    wat moet ik aanschaffen om de dag goed door te komen pannenkoeken~bakkend in de hitte?

    Of gewoon lenen van anderen iedereen heeft er altijd te veel van toch?



    Mijn kinderen en ik gebruiken dr. Leenarts. Ik vind het een prettig product.
  11. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    Advies om dikker te smeren snap ik wel. Heb je eerder een nieuwe tube/flacon nodig.Smile
  12. gadis
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van gadis
    Nooit gebruikt of ooit gekocht
Terug naar de lijst