Zonwering velux dakraam zelf monteren.

Zonwering velux dakraam zelf monteren. 

Onderwerp van Rose_s

Terug naar de lijst
  1. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    quote:
    Dit schreef Rose_s


    Zie reactie op Maartje, ik kan er niet bij.


    Ik ben destijds op een krukje gaan staan. Het is zelfs mij gelukt om het te monteren, ben echt niet handig met zulke dingen.
  2. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s

    quote:
    Dit schreef jieke


    Het raam weer terug plaatsen is een echt een rotklusje, zeker bij een groot raam
    Als je er slecht bij kunt is dat ook niet echt een optie, ik zou echt gaan voor direct monteren



    Dat eruit halen en terugplaatsen heb ik weleens gedaan, weliswaar bij een raam wat ik alleen kon vasthouden, deze is wat groter, maar ik heb nog een puber.

    Ik ga het zo doen, mits er niet iemand weet of ik dan tegen problemen ga oplopen die ik nu niet kan voorzien. Ik kan zelf niets verzinnen, maar een timmerman misschien wel.
  3. jieke
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van jieke
    quote:
    Dit schreef Rose_s



    Dat eruit halen en terugplaatsen heb ik weleens gedaan, weliswaar bij een raam wat ik alleen kon vasthouden, deze is wat groter, maar ik heb nog een puber.

    Ik ga het zo doen, mits er niet iemand weet of ik dan tegen problemen ga oplopen die ik nu niet kan voorzien. Ik kan zelf niets verzinnen, maar een timmerman misschien wel.



    Ik raad het je af, kan die puber van je het niet monteren?
  4. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    Ik zou het raam openen en naar je toe halen, zodat het min of meer 'vlak' ligt. Dan kan je er toch wel bij om de cassette te monteren?

    De geleiderails kan je alvast met wat tape op hun plek vastzetten dan schroeven als het raam weer dicht zit, toch?

    Ik zou het raam, ook met zoon, niet eruit halen. Is best een zwaar ding, wat ik mij ervan herinner. Heb er ooit 1 geschilderd van binnen...

    Doe je het wel, zorg voor een degelijke trap en voldoende steun zodat jullie niet met raam en al omkukelen als dat raam uit de sponning is...

    Succes.
  5. Ster
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Ster
    Ik heb een tijdje terug ook verduisterende rolgordijnen enkel en verduisterende rolgordijnen met plisse in mijn dakramen geplaatst. Na een raam ging t vrij simpel van raam tot raam. Lijkt mij een veel groter gedoe om je hele raam eruit te halen. Heb je een (korte) ladder/trap? Ik weet ook niet welk model velux raam je hebt maar bij mij waren er uitspanningen die je kon gebruiken voor het plaatsen. Niet te moeilijk denken je kunt het!Smile
    Succes!
  6. Theemuts
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Theemuts
    Gaat het om het hoog werken? Ik heb eventueel wel een steiger ladder voor je te leen. Daar kun je gewoon op heen en weer lopen. Dan sts je stevig en veilig. Miss kan dat helpen? Dan laat maar weten.
  7. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s

    Dank je Sander, op die manier zou het idd wel moeten lukken
  8. wendy72
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van wendy72
    Heb je een foto vd situatie?
  9. Dingetje
    De vaste kracht.

    Toon alleen de berichten van Dingetje
    Is heel makkelijk, gewoon de aanwijzingen opvolgen. Neem de tijd. Zelfs ik kon het.
    Succes !
  10. xxxxx
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van xxxxx
    Ik heb toen de klus op werkspot gezet. Toen was het binnen kwartiertje klaar , ik ben niet zo van het zelf klussen
  11. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s

    Wat een kkkk klus is het, ik krijg het er wel op, maar hij sluit niet goed. Hoeken sluiten ook helemaal niet aan. Mijn raam zal wel vervormd zijn in 30 jaar.
    Nu maar zien dat ik het nog goed ga krijgen
  12. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s

    Hij zit er netjes voor, even anders gedaan dan de gebruiksaanwijzing.
Terug naar de lijst