Traprenovatie, tips zijn welkom!

Traprenovatie, tips zijn welkom! 

Onderwerp van SSimone

Terug naar de lijst
  1. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje
    Ik sta ook voor deze klus, maar ga het l?ten doen (behalve oude vloerbedekking verwijderen). Ik denk dat ik toch weer kies voor vloerbedekking. Vinyl en laminaat zijn me te glad. Durf ik niet aan, al vind ik het er heel mooi uit zien.
  2. CorinneS
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van CorinneS
    Ik ga het ook doen en heb voor pvc gekozen
    Maar eerst de slaapkamers opknappen een voor een (3 stuks) en dan is de trap als laatste aan de beurt (meerjarenplan dus)
    Maar de vloer is wel al uitgezocht en besteld
  3. mtriviant
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van mtriviant
    quote:
    Dit schreef milla


    Ik moet me er binnenkort ook in gaan verdiepen (ook verlijmde vloerbedekking). Buren hebben laminaat (of was het vinyl) van kwantum. Wordt ook vakkundig gelegd. Ik moet er nog achteraan, maar zij zijn heel blij met deze niet zo hele dure trapbekleding.


    Begrijp ik het goed dat Kwantum het ook komt leggen? Ik zie de Link van iemand anders in dit draadje en word er spontaan blij van.

    Dank voor de tips dames.
  4. SSimone
    Hobby Kampvuurkok!

    Toon alleen de berichten van SSimone

    Wat fijn, zo veel reacties. Dank je wel! En ik zie dat anderen ook meteen mee lezenSmile

    Ik vind die rubberen trapmatten van de link van Rose wel mooi, en zeer aantrekkelijk qua prijs.
    Maar dan zal ik wel de trap eerst moeten schilderen. Geen idee of ik de trap goed schilderklaar kan krijgen met al die lijmresten.

    Het laminaat van de kwantum is ook een optie. Ik vind dat erg mooi. Nadeel is het geluid. Ik heb geen jonge kinderen of zo. De trap wordt normaal gebruikt, geen geren en gestamp.
    Wat ik dan ook mooi vind is dat het kleine halletje beneden en de gang boven met hetzelfde laminaat 1 mooie look krijgt. Eenheid en rust.

    Ppffftt...denk denk.

    Iemand nog tips hoe je de lijm er af kunt krijgen?
    Ik las al cola.
    Tips voor een goed merk afbijt?
  5. leaving
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van leaving
    quote:
    Dit schreef SSimone
    Wat fijn, zo veel reacties. Dank je wel! En ik zie dat anderen ook meteen mee lezenSmile

    Ik vind die rubberen trapmatten van de link van Rose wel mooi, en zeer aantrekkelijk qua prijs.
    Maar dan zal ik wel de trap eerst moeten schilderen. Geen idee of ik de trap goed schilderklaar kan krijgen met al die lijmresten.

    Het laminaat van de kwantum is ook een optie. Ik vind dat erg mooi. Nadeel is het geluid. Ik heb geen jonge kinderen of zo. De trap wordt normaal gebruikt, geen geren en gestamp.
    Wat ik dan ook mooi vind is dat het kleine halletje beneden en de gang boven met hetzelfde laminaat 1 mooie look krijgt. Eenheid en rust.

    Ppffftt...denk denk.

    Iemand nog tips hoe je de lijm er af kunt krijgen?
    Ik las al cola.
    Tips voor een goed merk afbijt?



    ik heb de trap bekleed met PVC ,
    het is een takkenkarwei
    de trap afgehaald met speciaal sterke lijm afbeit (Oplosser) van karwei ............
    t is een dievenwerk
    t op maat maken van de tredes is lastig

    overzet treden zouden nu mijn keuzes zijn, duurder maar voor de doe het zelf veel gebruiksvriendelijker qua tijd en intensiviteit
  6. quote:
    Dit schreef mtriviant


    Begrijp ik het goed dat Kwantum het ook komt leggen? Ik zie de Link van iemand anders in dit draadje en word er spontaan blij van.

    Dank voor de tips dames.



    Als t voor die prijs ook gelegd wordt dan ren ik nu naar de Kwantum......Smile
  7. mamavan2
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van mamavan2
    quote:
    Dit schreef Sanseveria



    Als t voor die prijs ook gelegd wordt dan ren ik nu naar de Kwantum......Smile


    Ik ook!!!Smile
  8. Roiis
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Roiis
    Zie nu de link van Dayenne, maar in de winkel van Kwantum kwam de prijs voor 13 treden op iets meer dan 1000 euro. Er is dan keuze uit 5 kleuren.
  9. mamavan2
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van mamavan2
    quote:
    Dit schreef Roiis
    Zie nu de link van Dayenne, maar in de winkel van Kwantum kwam de prijs voor 13 treden op iets meer dan 1000 euro. Er is dan keuze uit 5 kleuren.


    Ander materiaal waarschijnlijk?
  10. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    Bij de plaatselijke vloerenboer in Friesland moest ik 100 euro werkloon betalen voor het bekleden van de trap met vloerbedekking
  11. Milla
    Mieters....

    Toon alleen de berichten van Milla
    quote:
    Dit schreef Roiis
    Zie nu de link van Dayenne, maar in de winkel van Kwantum kwam de prijs voor 13 treden op iets meer dan 1000 euro. Er is dan keuze uit 5 kleuren.


    Moet nog even bij de buren informeren, maar volgens mij klopt dit wel. Dan zit het legloon erbij in ( tenminste, van de buren begreep ik dat ze zoiets kwijt waren incl leggen)

    Ik heb alleen 2 trappen te gaan. Een dichte en een open trap, en zie bij kwantum dat het niet geschikt is voor open trappen. Dus nog maar verder ori?nteren ( en checken wat de buren met trap 2 hebben gedaan ). Maar eerst even wat andere dingen in huis afwerken.
  12. Eeva
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Eeva
    quote:
    Dit schreef marion_5




    overzet treden zouden nu mijn keuzes zijn, duurder maar voor de doe het zelf veel gebruiksvriendelijker qua tijd en intensiviteit


    Was ook mijn idee om mijn trap met overzetreden te renoveren. Tot ik bij een buurtgenoot, eenzelfde huis met eenzelfde trap, deze laatste opliep. De trap was gerenoveerd met de dikkere versie van opzettreden. Je hebt ze ook van cando (karwei/Gamma)die zijn dunner en makkelijker zelf te leggen. Deze week in de reclame!

    Dat was even wat. De treden waren echt smaller daardoor geworden. Ik vond het zeer onprettig lopen.
    Ga nu komende week mijn trap maar weer verven met goede boot of traplak.

    Ik heb nog wel een prachtige loper liggen m?t koperen rails... ( uit de boedelscheiding uit het oude huis)
    Maar ja vind maar eens een vakmens die nog lopers plaatsen kan..
    Plaatje
    7 okt '18 - 20:07:59 / 7 okt '18 - 20:23:56
Terug naar de lijst