Discussie boekhouder/penningmeester

Discussie boekhouder/penningmeester 

Onderwerp van ikke71

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. ikke71
    it's me

    Toon alleen de berichten van ikke71
    Ik heb een vraag. Voor de stichting hebben wij een penningmeester alleen zijn er regelmatig fouten (geconstateerd door bank en accountant) soms heel. Klein soms met grotere gevolgen. Door een grote fout hebben wij de huur opgezegd van een woning waar zij mede eigenaar van is.

    Wij moeten nu nog een week huur betalen. Ik reken als volgt. 733x12 maanden :52 weken. 169,15

    Zij rekend 733:4 want Maart heeft 4 weken. 183, 25.

    Welke berekening is boekhoudkundig juist. Het gaat mij niet om die paar centen het mij erom. Dat als ze het fout berekend het eens gaat inzien. Of zie ik het fout dat kan natuurlijk ook.

    Wie weet de juiste berekening?
  2. Mariska2
    Niet later maar nu

    Toon alleen de berichten van Mariska2
    Jouw berekening is de juiste
  3. Joy
    We gaan het zien!

    Toon alleen de berichten van Joy
    Volgens mij wordt huur per maand voldaan en niet per week.
    Ook in dat geval is het eerste deel van je berekening juist.
  4. ikke71
    it's me

    Toon alleen de berichten van ikke71

    quote:
    Dit schreef Joy
    Volgens mij wordt huur per maand voldaan en niet per week.
    Ook in dat geval is het eerste deel van je berekening juist.


    Klopt. Normaal per maand maar nu moet er een week extra tot we de woning verlaten. Is afgesproken een week extra ipv hele maand
  5. malva
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van malva
    Maart heeft m.i. 31 dagen is dus meer dan 4 weken.
    Jou berekening is hierin de gangbare berekening.
  6. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    je maakt van 14,10 een principe zaak..... straks vertraagt de boel en zit je er een week langer aan vast.

    het feit dat je per week kan opzeggen, bespaart je in maart ca 550,00; ik zou zeggen, "pick your battle or move on"
  7. malva
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van malva
    Ik zou heel rap naar een betere penningmeester op zoek gaan
  8. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    quote:
    Dit schreef koen
    je maakt van 14,10 een principe zaak..... straks vertraagt de boel en zit je er een week langer aan vast.

    het feit dat je per week kan opzeggen, bespaart je in maart ca 550,00; ik zou zeggen, "pick your battle or move on"

    Onvoorstelbaar hoe mensen soms reageren!
    De vraag is welke denkwijze juist is.
    Wat maakt dat mensen niet eens meer mogen weten/achterhalen wat juist is. Ze schrijft toch al dat het haar niet om die paar centen gaat.

    Stel: als jij met 10 mensen zaken doet en een ieder maakt een fout in jouw nadeel van 15 euro, laat je het er dan ook bij zitten, omdat elke individuele casus slecht om een paar rotcenten gaat. Of ga je dan toch voor het principe, omdat het in zijn totaliteit om 150 euro gaat?
  9. Dion
    Scribo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Dion
    Het gaat hier maar om klein bier, dus de vraag is of je er zo'n punt van moet maken.
    Van die ? 14,00 zal de stichting niet omvallen.
    Pick your battles.

    Ik zou als volgt redeneren:
    Maandhuur ? 733
    Maart heeft 31 dagen
    Huur loopt nog 7 dagen door
    Dus ? 733/31 x 7 = ? 165,52.

    Maar de ,maandhuur omrekenen naar een weekhuur is ook verdedigbaar.

    @ikke71 Wat is jouw rol in de stichting?
    Zit je ook in het bestuur en in welke hoedanigheid?
  10. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    Wanneer je een woning huurt van een woningbouwvereniging en je zegt deze op per 7 maart, dan berekent de woningbouwvereniging de huur voor de 7 dagen huur in maart (heeft 31 dagen) als volgt: "huur maart" ? 31 dagen x 7 dagen.
    Dus niet zoals ikke stelt, terugrekenen naar jaarbasis en dan weekhuur bepalen.

    In dit geval zou het realistisch zijn om de weekhuur te bepalen op ? 733?31?7 = ? 165,52 als het maart gaat.
    Ik zou dit dan ook voorstellen per brief.
  11. ikke71
    it's me

    Toon alleen de berichten van ikke71

    quote:
    Dit schreef Dion
    Het gaat hier maar om klein bier, dus de vraag is of je er zo'n punt van moet maken.
    Van die ? 14,00 zal de stichting niet omvallen.
    Pick your battles.

    Ik zou als volgt redeneren:
    Maandhuur ? 733
    Maart heeft 31 dagen
    Huur loopt nog 7 dagen door
    Dus ? 733/31 x 7 = ? 165,52.

    Maar de ,maandhuur omrekenen naar een weekhuur is ook verdedigbaar.

    @ikke71 Wat is jouw rol in de stichting?
    Zit je ook in het bestuur en in welke hoedanigheid?




    Ik ben initiatiefnemer van de stichting en de voorzitter.

    Het gaat mij niet om het geld het gaat erom dat zij steeds berekeningen maakt welke niet kloppen en spreek je haar erop aan, dan houd ze hoog bij laag vol dat dit de boekhoudkundige berekening is. (Dit is de zoveelste keer.) En vandaag kwam erbij dat zij geld op de bank van de stichting laat storten voor zichzelf om vervolgens door te sluizen naar haar eigen bankrekening!. Ik heb de volledige boekhouding na gekeken en ik mis bedragen. Ze heeft een tab inkomen , uitgaven , donaties en priv? uitgaven. De donaties staan niet vermeld bij het inkomen, daardoor staat in de begroting naar de bank toe i.v.m. de bestuursaansprakelijkheid verzekering (welke "vergeten"waren aan te vragen) de donaties helemaal niet vermeld ! Zo staat er ook niet gedeclareerd, de kosten van de oprichting stichting (welke ik betaald heb met prive geld)maar declareert zij wel de mac Donalds ! onder de tab prive geld. zucht.... Ik kan nog een hele pagina doorgaan.....De maat is nu dus vol! Iedereen heel erg bedankt voor de reacties. Ik weet wat mij te doen staat.
  12. ikke71
    it's me

    Toon alleen de berichten van ikke71

    quote:
    Dit schreef koen
    je maakt van 14,10 een principe zaak..... straks vertraagt de boel en zit je er een week langer aan vast.

    het feit dat je per week kan opzeggen, bespaart je in maart ca 550,00; ik zou zeggen, "pick your battle or move on"



    Ik heb inmiddels voor ruim ? 2400 ,- euro aan battle gepakt en twee rekeningen van een deurwaarder moeten betalen rekening was 50 euro per stuk en werden 173,50 per rekening! Is wel genoeg reden om eens duidelijkheid te vragen.
Terug naar de lijst