Voorjaars schoonmaak/ opruiming: 10 tips om te ontspullen!

Voorjaars schoonmaak/ opruiming: 10 tips om te ontspullen! 

Onderwerp van La-Loba

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    quote:
    Dit schreef Malero



    Zelfs dat niet. Een mooie antieke kast, heb ik op mijn 010 weggeefhoek staan. Geen enkele reactie.


    Ik heb zelf het gevoel dat mensen het niet vertrouwen als zoiets gratis is. Heb ook van anderen gehoord dat als ze iets gratis willen weggeven, niemand het wil hebben. Zetten ze hetzelfde ding op Marktplaats bieden, krijgen ze er geld voor.
  2. Roiis
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Roiis
    Vorig jaar verhuisd en daarvoor had ik maar vijf dagen de tijd. Veel meubels/spullen heb ik toen boven opgestapeld om later uit te zoeken. Het werd een berg waar ik niet meer doorheen kwam. Nu besloten dat als het al een jaar boven staat, dat ik het ook niet nodig heb en alles door de Kringloop op laten halen. Het was zoveel dat je er volgens mij nog een huis mee kan inrichten. Smile Wat een ruimte nu boven en wat een rust in mijn hoofd. Smile

    Er staan nog een paar meubeltjes, waar ik nog niet over kon beslissen.
    Dat ga ik dit weekend doen en als ik het dan niet kan bedenken, bel ik de Kringloop nog een keer.
  3. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb
    quote:
    Dit schreef Roiis
    Vorig jaar verhuisd en daarvoor had ik maar vijf dagen de tijd. Veel meubels/spullen heb ik toen boven opgestapeld om later uit te zoeken. Het werd een berg waar ik niet meer doorheen kwam. Nu besloten dat als het al een jaar boven staat, dat ik het ook niet nodig heb en alles door de Kringloop op laten halen. Het was zoveel dat je er volgens mij nog een huis mee kan inrichten. Smile Wat een ruimte nu boven en wat een rust in mijn hoofd. Smile

    Er staan nog een paar meubeltjes, waar ik nog niet over kon beslissen.
    Dat ga ik dit weekend doen en als ik het dan niet kan bedenken, bel ik de Kringloop nog een keer.


    Fijn h? Roiis, zo'n verhuizing is een goed opruimmoment. Ik heb 6 dagen de tijd. Ben heel benieuwd wat ik uiteindelijk mee naar mijn nieuwe huis neem om uit te zoeken.
  4. jeannetted
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van jeannetted
    Ik ben de afgelopen weken elke dag een kast (je) gaan schoonmaken. Ook de keukenkastjes. Herinnerde me dat ik in de schuur ook nog een grote doos met bakspullen had. (al jaren niet gebruikt). Inmiddels 3 appeltaartvormen, 3 cakeblikken, verkleurde cakevormpjes, Jip en Janneke vlaggetjes (mijn kinderen zijn 35, 32 en 26 🤔) gevonden.
    3 thermosflessen. Snijplanken. Ik ga eens goed saneren. Ook bekers, glazen en andere keukenspullen worden kritisch bekeken.
  5. La-Loba
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van La-Loba

    Vond ook een doos met Paas spullen.
    Waar ik het meeste moeite mee heb is weggooien van zelfgemaakte dingetjes van school e.d., die hebben een emotionele waarde.
    Of de Moederdag maaksels.
    Maak er een foto van en dan weg ermee....( tenzij het nog te mooi, leuk, lief of praktisch is)Smile dit blijven de lastigste opruim dingen..
  6. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70
    quote:
    Dit schreef Malero



    En serieus? Waarom zou ik geen ander interieur mogen na 10 of 15 jaar?




    Daar ben ik nu ook mee bezig,,,Smile

    Stapje voor stapje nieuwe meubels,,ik had ook alles nog vanuit mijn huwelijk,,
    25 jaar oud het meeste..
    Tijd voor verfrissing vernieuwing,,,
  7. Sanni66
    Vertel 💬

    Toon alleen de berichten van Sanni66
    Ik ga alleen nog maar naar de action, wibra, zeeman en dergelijke winkels als ik gericht iets nodig heb. Bij de Lidl ontwijk ik de bakken vol met spullen die niets met eten te maken hebben. Ik bespaar hiermee geld en hou mijn huis opgeruimd.
    Om de zoveel tijd ontruim ik een ruimte in mijn huis maar pas als de jongens uit huis zijn kan ik echt plaats cre?ren.
  8. Geanna
    Binnen

    Toon alleen de berichten van Geanna
    Wat doen jullie met de (bij mij veeeeeele) fotoalbums/losse foto's ?


  9. Sanni66
    Vertel 💬

    Toon alleen de berichten van Sanni66
    quote:
    Dit schreef Geanna
    Wat doen jullie met de (bij mij veeeeeele) fotoalbums/losse foto's ?




    Die bewaar ik. Foto?s kan ik niet wegdoen.
  10. Liek
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Liek
    Ik wil ook ontspullen. Binnen niet al te lange tijd wordt ik geopereerd aan mijn rug en mag 6 weken niets!
    Dus moet mijn huis schoon en leeg zijn.
    Morgen ga ik beginnen.
  11. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje
    Schuur en keuken moesten hier leeg ivm verwijderen asbest. Kliko meteen vol en keer naar de stort geweest. Dat laatste moet nog een keer.

    Daarna ga ik zolder opruimen. Veel spullen voor kringloop en gratis af te halen. Sommige dingen vind ik lastig, zoals babyspullen van zoon. Toch gaat het weg op enkele kleine dingen na.

    Bevalt me wel goed, dat ontspullen.
  12. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje
    quote:
    Dit schreef leeuwin70




    Daar ben ik nu ook mee bezig,,,Smile

    Stapje voor stapje nieuwe meubels,,ik had ook alles nog vanuit mijn huwelijk,,
    25 jaar oud het meeste..
    Tijd voor verfrissing vernieuwing,,,


    Hier ook!
Terug naar de lijst