Van henna naar grijs

Van henna naar grijs 

Onderwerp van fleurie

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Volgens mij is er geen tussen oplossing voor henna geverfd grijs haar. De enige oplossing is dealen met de uitgroei en daarna flink kort knippen zodat alle henna eruit is. De genoemde grijs shampoos kun je gebruiken als je grijze haar een gele gloed heeft.
  2. La-Loba
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van La-Loba
    Altijd spannend haarverven.
    Lees graag de tips.
    Camoufleer ik de grijze lokken door er ( zelf) highlights in te maken, beetje gemêleerd haar waardoor het minder opvalt.
    Vroeger deed ik dat ook met Henna er nog bij, nu alleen blondeerspul, als er teveel uitgroei zichtbaar is.
    Heel veel succes, ben benieuwd naar je resultaat!
  3. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie

    quote:
    Dit schreef Dianaa


    Klopt 🙈
    Voor het wegkrijgen van gele gloed: 1x pw ermee wassen
    Voor een asblonde/paarse gloed vaker
    Ik ben ah experimenteren. Mijn asblonde highlights lichten mooi op, en hebben af en toe een lichtpaarse gloed. Waar ik vervolgens wel hele leuke reacties op krijg, vooral van de jongere garde haha


    Is momenteel ook hoogmode bij jongeren: lilagrijs haar. Ik vind dat wel mooi om te zien.

  4. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie

    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Volgens mij is er geen tussen oplossing voor henna geverfd grijs haar. De enige oplossing is dealen met de uitgroei en daarna flink kort knippen zodat alle henna eruit is. De genoemde grijs shampoos kun je gebruiken als je grijze haar een gele gloed heeft.



    Ik denk inderdaad ook zoiets. Of een henna in een minder rode kleur om het grijsmoment nog even uit te stellen ;-)
  5. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie

    quote:
    Dit schreef kaatje
    Geen ervaring, maar ik zou proberen met de zilvershampoo die Dianaa ook benoemt de warmte uit je haar te krijgen. Voorkomt ook dat je grijze haar gelig wordt (dan niet té lang laten zitten, want dan wordt het paarsig Smile)

    En anders keer langs goede kapper voor advies?



    Vriendin is kapster ;-)

    Maar is nu op vakantie. En ze zei me ooit dat ze niet veel van henna weet, dus blijkbaar wordt dat niet geleerd bij de opleiding?
  6. Anthea
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anthea
    Ja klopt, dat is mijn ervaring ook. Dat kapper er eigenlijk niks over leren.

    Er zijn wel ook henna kappers. Google maar eens op henna kapper.

    Trouwens, op het laatst maakte ik de henna 12 uur vantevoren aan, om de kleur te laten loskomen uit het poeder. Dan in de haren smeren en dan liet ik het de zaterdag minimaal zes uur in mijn haren zitten. Dat scheelt ook wel. Maar ja, ik had inderdaad ook voor zilvergrijs haar dus bij mijn werd het uiteindelijk ook veel te oranje.
  7. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie

    Hennakappers, dat kende ik niet! Er blijkt er eentje in een grote stad niet te ver hier vandaan te zijn, maar die is de komende weken onbereikbaar wegens gesloten treinstation. Maar ik ga die zeker eens bezoeken voor verder advies.

    Wat ik nu (nou ja, binnenkort als mijn vriendin de kapster komt ;-) ) wil doen is: een minder rode hennavariant kopen in De Tuinen om i.i.g. de scherpe overgang van rood naar wit-grijs-en-grauw wat minder plotseling te maken.
  8. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    Krijg je Henna er niet uit met sommige shampoos?

  9. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie

    quote:
    Dit schreef scar
    Krijg je Henna er niet uit met sommige shampoos?



    Zoals Head & Shoulders, een berucht ontkleurder, heb ik wel eens gehoord.

    Maar dat durf ik niet aan. Voor hetzelfde geld word ik grasgroen Smile
  10. Miami
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Miami
    hoi hoi

    ik heb mijn haar gewoon altijd geverfd dus niet met Henna, maar ook mijn grijs geworden haren waren
    lichter bruin als de rest.
    ook ik wilde mijn eigen kleur terug hebben en zien hoe grijs ik was.
    erg grijs kan ik zeggen...…
    er is kleurschuim te koop in de winkel die na 1 keer wassen eruit is.
    zo heb ik mijn haren bij gehouden tot dat ik al mijn gekleurde haren eraf heb laten knippen.
    had(heb) een kort koppie maar gelijk mijn eigen kleur haar.
    deze schuim hebben ze in verschillende kleuren bij de drogist.

    hoop dat je er iets aan hebt . Succes.

    groetjes karienne
  11. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie

    Dank je voor je reactie! Ik durf het niet goed aan, ook eenmalige kleuring niet, want ik heb gehoord dat het rare effecten kan geven met henna. Ik denk dat ik er gewoon even doorheen moet, de uitgroeifase. Ook maar even geen minder rode henna, dat is uitstel van executie. Ik heb het iets langer dan jij (als ik je foto in je profiel bekijk), er zullen wel een paar maandjes overheen gaan maar goed, dat is de consequentie van henna (wel een paar jaar plezier van gehad!)
  12. Miami
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Miami
    Pfpf lastig zeg. Gewoon even wachten tot de winter kan je met een muts lopen😬😜
    Grtjs karienne
Terug naar de lijst