Van henna naar grijs

Van henna naar grijs 

Onderwerp van fleurie

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie
    Alweer een aantal jaar verf ik mijn haar met henna. Gewoon rode henna van de Turk of Jacob Hooy.
    Mijn oorspronkelijke haarkleur is lichtbruin, maar ik ben al een tijd aan het vergrijzen en van voren nu aardig wit, terwijl het van achteren vooral een grauw donker kleurtje heeft. Gevolg is dat de henna van voren steeds meer Bassie-haar geeft Smile

    Tijd om mijn ware (h)aar(d) boven te laten komen. Maar hoe kan ik dat het best laten doen?

    Ik bedoel: de uitgroei camoufleren met bijv. highlights of zo. Maar kan dat over henna? Of loop ik de kans dat dat heel erg ongewenste effecten gaat geven? Henna is namelijk heel wat anders dan doorsnee haarverf Smile

    Graag reacties/ervaringen/tips van ervaringsdeskundigen Smile
  2. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie

    quote:
    Dit schreef rotonde
    Verven met een andere kleur henna? De bruine vlakt 't rode af, zodat je een wat natuurlijker overgang krijgt op termijn.



    Oh, dat kan ik eens proberen! Een niet al te donkere kleur waarmee ik geen Bassiehoofd meer heb Smile en ook niet meteen mijn ware (h)aar(d) hoef te tonen Smile
    Dank je voor je tip, over 2 weken komt een vriendin me weer insmeren en dan kan ik het uitproberen!
  3. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie

    quote:
    Dit schreef Anthea
    Highlights dat is inderdaad niet zo goed mogelijk.
    Ik had henna haar en ik heb het uiteindelijk laten uitgroeien maar ik heb wel behoorlijk lang met zilvergrijze uitgroei en oranjerode henna gelopen. Maar ik wilde mijn haar ook niet kort knippen.
    Ik heb wel een tijdje van die verf voor ouderen gebruikt maar ja, dan zat ik weer met van die gelige grijze haren en dat zag ik ook niet zitten. En dat raden ze ook wel af hoor, gewone verf over henna. Maar ik deed het toch. En dat gaat ook wel hoor maar ik had gewoon niet zoveel geduld om het geleidelijk uit te laten groeien.
    Ik heb nog wel foto’s van het henna haar, daarna de uitgroei en daarna toen ik terug van de kapper kwam. Mocht je voorbeelden willen. Smile


    Verf voor ouderen, dat ken ik niet, maar ik zit toch ook niet op een geelgloed te wachten Smile
    Ik heb kort haar. Niet kortpittig, net iets langer, maar toch kort. Maar de uitgroei tussen "naar Bassie neigend rood" en grijs is m.i. wel erg lelijk. Vandaar dat ik er naar neig om de overgang te dempen met een minder rode hennasoort zoals Rotonde adviseerde. En dan uiteindelijk definitief laten uitgroeien. Ik heb inmiddels op De Tuinen al wat kleurvariaties gezien.
  4. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie

    quote:
    Dit schreef Dianaa


    Zilvershampoo
    Ik gebruik No Yellow van ehm, fennola of zo. Die is heel gepigmenteerd. Paarse shampoo en masker. Haalt de gele gloed uit mijn haar. Afhankelijk van het gebruik geeft het mijn haar een asblonde kleur

    Van dit merk bestaat ook No Orange, voor bruin haar met highlights.

    Verder kan ik je niet adviseren



    Ik ga het eens opzoeken, ik ken het niet. Wel zilvershampoo van Schwarzkopf, wat ik gebruikte toen ik nog volop blondeerde (ja, ik heb inmiddels alle kleuren van de regenboog meegemaakt Smile). Bedankt voor je tip!
  5. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie

    quote:
    Dit schreef Anthea
    Ik bedoelde deze serie: Age Perfect haarverf

    >>LINK<<


    Ha, dank je! Nee, die kende ik niet. Ik zou die wel willen gebruiken als de henna er uit is gegroeid. Misschien scheelt het als je een astint neemt?
  6. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie

    quote:
    Dit schreef Dianaa


    Klopt 🙈
    Voor het wegkrijgen van gele gloed: 1x pw ermee wassen
    Voor een asblonde/paarse gloed vaker
    Ik ben ah experimenteren. Mijn asblonde highlights lichten mooi op, en hebben af en toe een lichtpaarse gloed. Waar ik vervolgens wel hele leuke reacties op krijg, vooral van de jongere garde haha


    Is momenteel ook hoogmode bij jongeren: lilagrijs haar. Ik vind dat wel mooi om te zien.

  7. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie

    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Volgens mij is er geen tussen oplossing voor henna geverfd grijs haar. De enige oplossing is dealen met de uitgroei en daarna flink kort knippen zodat alle henna eruit is. De genoemde grijs shampoos kun je gebruiken als je grijze haar een gele gloed heeft.



    Ik denk inderdaad ook zoiets. Of een henna in een minder rode kleur om het grijsmoment nog even uit te stellen ;-)
  8. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie

    quote:
    Dit schreef kaatje
    Geen ervaring, maar ik zou proberen met de zilvershampoo die Dianaa ook benoemt de warmte uit je haar te krijgen. Voorkomt ook dat je grijze haar gelig wordt (dan niet té lang laten zitten, want dan wordt het paarsig Smile)

    En anders keer langs goede kapper voor advies?



    Vriendin is kapster ;-)

    Maar is nu op vakantie. En ze zei me ooit dat ze niet veel van henna weet, dus blijkbaar wordt dat niet geleerd bij de opleiding?
  9. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie

    Hennakappers, dat kende ik niet! Er blijkt er eentje in een grote stad niet te ver hier vandaan te zijn, maar die is de komende weken onbereikbaar wegens gesloten treinstation. Maar ik ga die zeker eens bezoeken voor verder advies.

    Wat ik nu (nou ja, binnenkort als mijn vriendin de kapster komt ;-) ) wil doen is: een minder rode hennavariant kopen in De Tuinen om i.i.g. de scherpe overgang van rood naar wit-grijs-en-grauw wat minder plotseling te maken.
  10. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie

    quote:
    Dit schreef scar
    Krijg je Henna er niet uit met sommige shampoos?



    Zoals Head & Shoulders, een berucht ontkleurder, heb ik wel eens gehoord.

    Maar dat durf ik niet aan. Voor hetzelfde geld word ik grasgroen Smile
  11. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie

    Dank je voor je reactie! Ik durf het niet goed aan, ook eenmalige kleuring niet, want ik heb gehoord dat het rare effecten kan geven met henna. Ik denk dat ik er gewoon even doorheen moet, de uitgroeifase. Ook maar even geen minder rode henna, dat is uitstel van executie. Ik heb het iets langer dan jij (als ik je foto in je profiel bekijk), er zullen wel een paar maandjes overheen gaan maar goed, dat is de consequentie van henna (wel een paar jaar plezier van gehad!)
  12. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie

    Hihihi, en tot die tijd met een Bassie-oranje kuif op mijn voorhoofd Smile
Terug naar de lijst