Wat zit er aan mijn hortensia's

Wat zit er aan mijn hortensia's 

Onderwerp van Dianaa

BEHEERD DOOR:
indigo
Terug naar de lijst
  1. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie
    quote:
    Dit schreef Dayenne

    Bij ons mag er alleen biologisch afbreekbaar plastic in de gft bak. Kattengrit van beton korrels absoluut niet. Van geperst hout wel.

    Luiers heb ik werkelijk nog nooit van gehoord dat dat er in mag. Hebben we hier aparte container voor bij kdv.

    Nou weet ik dat er gemeentes zijn waar de gft gewoon bij de rest afval verwerkt wordt. Bij ons (ACV) niet en wordt het echt tot compost verwerkt.



    Is alweer zo'n 20 jaar geleden van die luiers. Kan misschien best veranderd zijn inmiddels. En kattenbakgrit inderdaad alleen als het van bepaald materiaal is.

    Geen idee wat ze hier met de gft doenSmile Is me toen waarschijnlijk wel verteld, maar ik ben het kwijt. Wat wel is blijven hangen is, dat je plastic zakjes mag gebruiken en dat we dat allemaal heel raar vonden, maar dat het toch echt waar was.

  2. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Nou, dat zal dan inmiddels wel veranderd zijn. Ff de pagina's checken van jouw gemeente.
  3. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie
    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Nou, dat zal dan inmiddels wel veranderd zijn. Ff de pagina's checken van jouw gemeente.



    Net inderdaad maar even gedaan. Die man had gelijk! Doorzicht plastic zakje en ook luiers mogen hier!

    >>LINK<<

  4. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef fleurie



    Net inderdaad maar even gedaan. Die man had gelijk! Doorzicht plastic zakje en ook luiers mogen hier!

    >>LINK<<


    Wel de zakken met kiemplant logo... Of bio afbreekbaar. Bizar hoor, die luiers.
  5. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Ik zie tot mijn grote verbazing dat kattenpoep niet in de gft bak mag....! Moet bij rest. Dat wist ik niet.
    Plaatje
  6. Piep
    Laat zich nakijken..

    Toon alleen de berichten van Piep
    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Ik zie tot mijn grote verbazing dat kattenpoep niet in de gft bak mag....! Moet bij rest. Dat wist ik niet.


    Dat verschilt ook per gemeente, wat in welke bak mag
  7. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef Piep


    Dat verschilt ook per gemeente, wat in welke bak mag

    Ja, dit is bij ons.
  8. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie
    quote:
    Dit schreef Dayenne

    Wel de zakken met kiemplant logo... Of bio afbreekbaar. Bizar hoor, die luiers.


    Nee, doorzichtig plastic zakje mag ook, zie de tekstballon rechts onderaan.

    Maar voor mijn geweten gebruik ik liever biozakjes.
  9. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie
    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Ik zie tot mijn grote verbazing dat kattenpoep niet in de gft bak mag....! Moet bij rest. Dat wist ik niet.



    Ik zie dat koffiepads wel mogen bij jou. Het staat niet in de lijst, maar hier werd verteld dat dat niet mocht, omdat het materiaal van de pads niet afbreekbaar zou zijn. Gewone papieren filters met koffieprut weer wel.

  10. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Gek hè, dat verschil. Ik heb overigens voor de kattenpoep nog nooit een melding gekregen. Het er toch al 7 jaar in.
  11. Dianaa
    Blond en Rond

    Toon alleen de berichten van Dianaa

    quote:
    Dit schreef Colly


    Al mijn hortensia's zaten ook onder en waren in groei en bloei achtergebleven. Ik heb de wolluizen bespoten met een mengsel van spiritus, afwasmiddel en water en volgens mij gaat het de goede kant op. Minder wolluis en meer hortensia.


    Op advies van mijn moeder heb ik een mengsel gemaakt van water, spiritus en zachte zeep.
    Ik mag ze nog niet afknippen, kan altijd nog

    Heb alle 8 boerenhortensia's bespoten. 5 zijn besmet. Heb nog een paar sneeuwbollen en annabellen die niet besmet zijn (lijken)
  12. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie
    quote:
    Dit schreef Dianaa


    Op advies van mijn moeder heb ik een mengsel gemaakt van water, spiritus en zachte zeep.
    Ik mag ze nog niet afknippen, kan altijd nog

    Heb alle 8 boerenhortensia's bespoten. 5 zijn besmet. Heb nog een paar sneeuwbollen en annabellen die niet besmet zijn (lijken)



    Ik duim!
Terug naar de lijst