Dubbele schakelaar plaatsen 

Onderwerp van Moi76

Terug naar de lijst
  1. Moi76
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Moi76
    Ik wil graag mijn droger en wasmachine in de badkamer hebben ipv de droger in de schuur.

    Ik ga dus een nieuwe warmtepompdroger kopen.

    Er moet dus een duo schakelaar gemaakt worden. Nu heb ik mijn klusje op werkspot gezet, maar tot zover nog maar 1 reactie ontvangen. Ik weet totaal niet wat een schappelijke en realistische prijs is hiervoor.

    Iemand een idee?
  2. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    daar heb je geen werkspot voor nodig. google maar even op "combi-schakelaar"

    voorkomt dat de wasdroger actief wordt als de wasmachine draait.

    let wel op, niet elke droger is daarvoor geschikt, sommige electronische drogers gaan niet automatisch weer aan als de stoom onderbroken is geweest.
  3. Moi76
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Moi76

    quote:
    Dit schreef koen
    daar heb je geen werkspot voor nodig. google maar even op "combi-schakelaar"

    voorkomt dat de wasdroger actief wordt als de wasmachine draait.

    let wel op, niet elke droger is daarvoor geschikt, sommige electronische drogers gaan niet automatisch weer aan als de stoom onderbroken is geweest.


    Het moet toch aangesloten worden en ik doe veel, maar dit durf ik zelf niet met elektriciteit etc. Vandaar werkspot☺️

    Maar op welke iets of wat moet ik dan letten bij de droger? Heb al wel begrepen dat al de apparaten niet meer dan 3650.... (iets) gebruiken ik eventueel ook een dubbel stopcontact kan laten plaatsen en het op 1 groep kan en tegelijkertijd kan draaien.

  4. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef Bloemangie


    Het moet toch aangesloten worden en ik doe veel, maar dit durf ik zelf niet met elektriciteit etc. Vandaar werkspot☺️

    Maar op welke iets of wat moet ik dan letten bij de droger? Heb al wel begrepen dat al de apparaten niet meer dan 3650.... (iets) gebruiken ik eventueel ook een dubbel stopcontact kan laten plaatsen en het op 1 groep kan en tegelijkertijd kan draaien.


    Dit is wat Koen bedoelt. Hoef je niks voor te knutselen.

    >>LINK<<
    Plaatje
  5. Moi76
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Moi76

    quote:
    Dit schreef Dayenne

    Dit is wat Koen bedoelt. Hoef je niks voor te knutselen.

    >>LINK<<


    Oh joh dit ken ik helemaal niet. Nu zit mijn wasmachine al aan een wandschakelaar..... dus zal er op mijn wasmachine weer een stekker moeten etc....
  6. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef Bloemangie


    Oh joh dit ken ik helemaal niet. Nu zit mijn wasmachine al aan een wandschakelaar..... dus zal er op mijn wasmachine weer een stekker moeten etc....

    Maar die stekker heb je ook nodig bij je oorspronkelijke plan. Of je gaat met dubbele trek schakelaar werken. >>LINK<<

    In ons huis zitten droger en wasmachine op twee groepen. Ze kunnen daardoor tegelijk aan.


    Een stekker aan een snoer maken is niet zo ingewikkeld.
  7. Moi76
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Moi76

    quote:
    Dit schreef Dayenne

    Maar die stekker heb je ook nodig bij je oorspronkelijke plan. Of je gaat met dubbele trek schakelaar werken. >>LINK<<

    In ons huis zitten droger en wasmachine op twee groepen. Ze kunnen daardoor tegelijk aan.


    Een stekker aan een snoer maken is niet zo ingewikkeld.


    Dit is idd de schakelaar die ik in gedachten had, maar eerlijk gezegd..... duizelt het mij nu al. Heb nu een enkele trekschakelaar en dat moet idd zo’n dubbele worden, althans dat was het eerste idee.

    Maar ik heb 1 reactie op werkspot en die rekent 175,-. Misschien een schappelijk bedrag, maar heb geen vergelijk...... heb al wat elektriciens benaderd.....maar nog geen reactie gehad.
  8. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Qua prijzen heb ik echt geen idee, sorry.
  9. >>LINK<<

    Ik ben geen elektricien.... Maar 175 euro voor het aansluiten van 9 draadjes lijkt me iets te veel.
  10. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    Ik heb gewoon een geaard verlengsnoer gemaakt aan mijn badkamer schakelaar. Ik gebruik de wasmachine en droger zelden gelijktijdig. Ik wissel dus gewoon even de stekkers om en als ik wel een keer de droger en wasmachine gelijktijdig gebruik gebruik ik een verlengsnoer naar de gang voor mijn warmtepompdroger.

    Was ook gemakkelijker want het snoer van de droger was te kort om aan de dubbele schakelaar te bevestigen. Mijn machines staan naast elkaar.

    Ik was voor de prijs van 1 kort verlengsnoer klaar. Snel verdiend lijkt me.
  11. De wasmachine laten zoals het is en de droger gewoon in het stopcontact, eventueel met verlengsnoer, is dat geen optie?
  12. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Let wel op dat het verlengsnoer zwaar belast mag worden en de stekker in een geaard stopcontact komt.
Terug naar de lijst