Dubbele schakelaar plaatsen

Dubbele schakelaar plaatsen 

Onderwerp van Moi76

Terug naar de lijst
  1. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    Ik zou gewoon een installatiebedrijf bij jou in de buurt bellen voor advies.
  2. Moi76
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Moi76

    quote:
    Dit schreef scar
    Ik heb gewoon een geaard verlengsnoer gemaakt aan mijn badkamer schakelaar. Ik gebruik de wasmachine en droger zelden gelijktijdig. Ik wissel dus gewoon even de stekkers om en als ik wel een keer de droger en wasmachine gelijktijdig gebruik gebruik ik een verlengsnoer naar de gang voor mijn warmtepompdroger.

    Was ook gemakkelijker want het snoer van de droger was te kort om aan de dubbele schakelaar te bevestigen. Mijn machines staan naast elkaar.

    Ik was voor de prijs van 1 kort verlengsnoer klaar. Snel verdiend lijkt me.


    Nog een mogelijkheid.....
  3. Moi76
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Moi76

    quote:
    Dit schreef Jacqueline_69
    De wasmachine laten zoals het is en de droger gewoon in het stopcontact, eventueel met verlengsnoer, is dat geen optie?


    Ik heb geen stopcontact in de badkamer. En ook niet op de overloop.
  4. Moi76
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Moi76

    quote:
    Dit schreef maartje
    Ik zou gewoon een installatiebedrijf bij jou in de buurt bellen voor advies.


    Heb ik gedaan, moet nog teruggebeld worden en bij 1 prijsopgave via de mail opgevraagd..
  5. Moi76
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Moi76

    Mariëtte heeft aangeboden mij te willen helpen. Smile. Superlief!!
  6. Bindi
    Padam Padam

    Toon alleen de berichten van Bindi
    Trekschakelaar eraf, dubbel stopcontact erop met randaarde.
    Kan op dezelfde groep maar niet allebei tegelijk gebruiken dan.
    Dubbele trekschakelaar kan ook.
    Het zijn btw. 3 draadjes ipv 9.
    €175,-- is teveel.
  7. Dirk
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dirk
    quote:
    Dit schreef Bindi
    Trekschakelaar eraf, dubbel stopcontact erop met randaarde.
    Kan op dezelfde groep maar niet allebei tegelijk gebruiken dan.
    Dubbele trekschakelaar kan ook.
    Het zijn btw. 3 draadjes ipv 9.
    €175,-- is teveel.

    Hallo dat is dus niet toegestaan en kan bijv bij brand verzekeringsproblemen opleveren . 2 apparaten van deze vermogens moeten volgens de NEN (wet) ieder een eigen groep hebben . Daarnaast mag je in de badkamer maar zo geen stopcontact of verlengsnoer gebruiken ivm natte zones . Verder moeten deze apparaten altijd achter aardlekschakelaars zitten en de aarde moet in de potentiaal vereffening van de badkamer doorgekoppeld zijn . Ook de verdeler waar ik een plaatje van zag voorbijkomen is in de badkamer niet toegestaan .


    Je moet het zelf weten maar je zou niet de eerste zijn die door fraai geknutsel in de badkamer een al of niet dodelijke schok krijgt .
  8. Moi76
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Moi76

    Wat is volgens jou het beste Dirk?
  9. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef Dirk

    Hallo dat is dus niet toegestaan en kan bijv bij brand verzekeringsproblemen opleveren . 2 apparaten van deze vermogens moeten volgens de NEN (wet) ieder een eigen groep hebben . Daarnaast mag je in de badkamer maar zo geen stopcontact of verlengsnoer gebruiken ivm natte zones . Verder moeten deze apparaten altijd achter aardlekschakelaars zitten en de aarde moet in de potentiaal vereffening van de badkamer doorgekoppeld zijn . Ook de verdeler waar ik een plaatje van zag voorbijkomen is in de badkamer niet toegestaan .


    Je moet het zelf weten maar je zou niet de eerste zijn die door fraai geknutsel in de badkamer een al of niet dodelijke schok krijgt .

    Dan is zo'n duo trekschakelaar het beste toch?
  10. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Bloemangie


    Ik heb geen stopcontact in de badkamer. En ook niet op de overloop.


    Met als eventueel nadeel dat je zeker moet weten dat dat stopcontact een andere groep is
    Ik heb zo een verdeeldoos als Koen bedoeld, werkt al vier jaar prima.

    Oh in de badkamer is het inderdaad minder slim, daar heeft Dirk een goed punt.

  11. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje
    quote:
    Dit schreef Dirk

    Hallo dat is dus niet toegestaan en kan bijv bij brand verzekeringsproblemen opleveren . 2 apparaten van deze vermogens moeten volgens de NEN (wet) ieder een eigen groep hebben . Daarnaast mag je in de badkamer maar zo geen stopcontact of verlengsnoer gebruiken ivm natte zones . Verder moeten deze apparaten altijd achter aardlekschakelaars zitten en de aarde moet in de potentiaal vereffening van de badkamer doorgekoppeld zijn . Ook de verdeler waar ik een plaatje van zag voorbijkomen is in de badkamer niet toegestaan .


    Je moet het zelf weten maar je zou niet de eerste zijn die door fraai geknutsel in de badkamer een al of niet dodelijke schok krijgt .


    Bij renovatie van de badkamer (huurwoning) 4 jaar geleden is er een stopcontact geplaatst. Begrijp ik nou goed dat dit gevaarlijk is? Natuurlijk weet ik dat water en stroom geen fijne combi is....
  12. Bindi
    Padam Padam

    Toon alleen de berichten van Bindi
    quote:
    Dit schreef kaatje


    Bij renovatie van de badkamer (huurwoning) 4 jaar geleden is er een stopcontact geplaatst. Begrijp ik nou goed dat dit gevaarlijk is? Natuurlijk weet ik dat water en stroom geen fijne combi is....



    Hier idem , bij de was bak , opladen el tandenborstel of scheerapparaat
Terug naar de lijst