Blok ijs in koelkast

Blok ijs in koelkast 

Onderwerp van kaatje

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje
    Ik heb sinds kleine 4 maanden een nieuwe koelkast. Een Zanussi, zonder no-frost.

    Vanaf het begin vond ik 'm al best veel geluid maken, maar volgens de winkel is dat normaal met de huidige koelkasten.

    Gisteren zag ik echter dat zich op de achterwand enorm veel ijs heeft afgezet. Een blok van zo'n 20 x 15 cm en paar centimeter dik. Een klein flesje zit er zelfs in vastgevroren.

    Bij vorige Zanussi nooit gehad. Ook geen no-frost. Moest af en toe alleen vriesvak ontdooien.

    Is dit normaal of morgen toch maar winkel bellen?
  2. Evert1963
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Evert1963
    Is niet normaal. Ws zullen ze eerste zeggen:

    weet u zeker dat de deur niet open heeft gestaan ?

    Ik zou er een melding van doen bij de winkel ( mail - aangetekend) met daarin opgenomen dat je m nu eerst gaat schoonmaken en ontdooien en dat je over twee/driebanden opnieuw contact opneemt en mocht het euvel zich blijven voordoen dat je m terug komt brengen.
  3. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie
    quote:
    Dit schreef kaatje
    Ik heb sinds kleine 4 maanden een nieuwe koelkast. Een Zanussi, zonder no-frost.

    Vanaf het begin vond ik 'm al best veel geluid maken, maar volgens de winkel is dat normaal met de huidige koelkasten.

    Gisteren zag ik echter dat zich op de achterwand enorm veel ijs heeft afgezet. Een blok van zo'n 20 x 15 cm en paar centimeter dik. Een klein flesje zit er zelfs in vastgevroren.

    Bij vorige Zanussi nooit gehad. Ook geen no-frost. Moest af en toe alleen vriesvak ontdooien.

    Is dit normaal of morgen toch maar winkel bellen?



    Winkel bellen, dit is niet normaal. Maak ook foto's voor de zekerheid. Benadruk dat de deur goed sluit en dat er niets tussen de deur zit.

    Ik heb dit ooit ook gehad met een nieuwe koelkast. Is toen vervangen door een nieuwe.
  4. cootje
    Alsjestilbenthoorjemeer

    Toon alleen de berichten van cootje
    Knop lager zetten.
  5. Suzette
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Suzette
    Het klinkt als een deurrubber wat niet goed afsluit. Foto's maken, schoonmaken, melding maken en afwachten of het probleem zich weer voordoet. Zo ja, garantie.
  6. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie
    In combinatie met het geluid lijkt het me toch iets mechanisch. Is dat geluid er continu?
  7. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef fleurie



    Winkel bellen, dit is niet normaal. Maak ook foto's voor de zekerheid. Benadruk dat de deur goed sluit en dat er niets tussen de deur zit.

    Ik heb dit ooit ook gehad met een nieuwe koelkast. Is toen vervangen door een nieuwe.


    Deur sluit inderdaad heel goed. Geen problemen mee.

    Koelkast slaat vanaf begin heel vaak aan en maakt regelmatig een hard tikkend geluid. Volgens winkel normale geluiden door de vloeistof...Ik vond het vreemd, want op in reviews is iedereen lovend over het feit dat deze zo stil is.

    Koelkast staat ook waterpas, dus dat kan het ook niet zijn

    Stuur ze zo alvast een mail met foto. Is een plaatselijke ondernemer met over algemeen goede service.
  8. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef cootje
    Knop lager zetten.


    Gedaan. Maar 3 is al niet zo heel hoog. Gisteren op 1 gezet, maar helpt niks. Dus weer omhoog, want geen zin in bedorven eten.
  9. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Ik heb een vrij nieuwe koelkast en.juist zo blij dat hij erg weinig geluid maakt, hooguit wanneer de deur een tijdje open is hij even aanslaat.

    Mijn oude koelkast( 15 jaar oud) was de binnenachterwand bedekt met een laagje ijs en maakte veel meer lawaai.

    Ik vind het een vaag verhaal van de winkel, tegenwoordig maken apparaten juist vaak veel minder lawaai. Ik zou eens met zanussi bellen, horen wat zij zeggen.
  10. Die-vers
    aan de wandel

    Toon alleen de berichten van Die-vers
    Met dit warme weer komt er bij mijn koelkast ook ijs.
    Zorgen dat de warmte die de koelkast aan de achterkant afgeeft goed weg kan ventileren.

    Als het erg dikke plak wordt zet ik m 5 minuten uit zodat de plak ijs naar beneden zakt.
    Dan weer aanzetten. De plak smelt dan vanzelf en loopt via gaatje in het gootje vanzelf naar de koelmotor.
  11. Sanni66
    Vertel 💬

    Toon alleen de berichten van Sanni66
    Ik heb een onbekend merk, 2e hands gekocht. Maakt geen geluid en komt nauwelijks ijs op de achterwand.
  12. tineke69
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van tineke69
    Ik heb een Samsung koelkast, ook non frost. Een paar maanden nadat ik 'm nieuw had gekocht bevroren een aantal producten in de koelkast als ze op een bepaalde tree in de koelkast stonden. Er is een monteur gekomen en die zei dat er iets technisch niet in orde was. Dit heeft hij verholpen. Het viel ook binnen de garantie.
    Ook mijn koelkast maakt eens in de zoveel dagen een flink, kortdurend, tikkend geluid. Kan me voorstellen dat het iets met de vloeistof te maken heeft. Verder hoor je 'm niet.

    Als ik jou was zal ik zeker een monteur laten komen.
Terug naar de lijst