Dubbele schakelaar plaatsen 

Onderwerp van Moi76

Terug naar de lijst
  1. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Die dubbele trekschakelaar is de veiligste optie. Op deze manier geen overbelasting van je stroom groep, want je kunt maar één machine per keer aan zetten. Dit is wel iets wat iemand met kennis van zaken moet plaatsen.
  2. Dirk
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dirk
    quote:
    Dit schreef Raymond


    Wellicht dat je herzelfde bedoeld......
    Maar de wasmachine en droger zitten via deze schakelaar op dezefde 16A groep.
    Combischakelaar was/droog contactdoos energieverdeler,
    Aansluitvermogen: 16A,
    Stroom schakelen tussen droger [B]of
    wasmachine.

    >>LINK<< [/B]


    Bedoel ik . Combi is 2 schakelaars .
  3. Bindi
    Padam Padam

    Toon alleen de berichten van Bindi

    Onze wasmachine zit gewoon op een geaard stopcontact.
    Ik zie overigens praktisch nergens meer een trekschakelaar in badkamers.
    Vroeger wel.
  4. Dirk
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dirk
    quote:
    Dit schreef Bindi

    Onze wasmachine zit gewoon op een geaard stopcontact.
    Ik zie overigens praktisch nergens meer een trekschakelaar in badkamers.
    Vroeger wel.

    Dat klopt en heeft met plaats en aardlek te maken . En de potentiaal vereffening .
  5. Erik-S
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Erik-S
    Hoi,

    De wasmachine is een stroomverbruiker van meer dan 2000Watt. De wasdroger ook, dus die 2 apparaten mogen niet samen op een groep.
    Er zijn diverse opties:
    1. nieuwe groep laten aanleggen door een elektricien,
    2. een combischakelaar welke de wasdroger tijdelijk uitschakelt als de wasmachine teveel vermogen vraagt, Koop een combischakelaar bij een betrouwbare leverancier, goedkope import dingen kunnen oververhit raken en mogelijk brand veroorzaken.
    3. de wasdroger instellen op maximaal 10A. Dit staat in de handleiding van de droger beschreven. Een aantal wasdrogers kunnen (en konden) dit.

    Optie 1 is het duurst, optie 3 is gratis (op wat tijd na), maar mogelijk lukt dat niet met de wasdroger die je hebt. Lijkt me zeker de moeite waard om uit te zoeken.

    Succes
    Groeten, Erik
  6. pascal686
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van pascal686
    quote:
    Dit schreef Bloemangie


    Smile Thanks!!




    Inderdaad een prima keuze en veilig, iedereen kan het aansluiten met een beetje kennis van elektra, komt helemaal goed :)
  7. Moi76
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Moi76

    quote:
    Dit schreef pascal686




    Inderdaad een prima keuze en veilig, iedereen kan het aansluiten met een beetje kennis van elektra, komt helemaal goed :)


    Nou we zijn vandaag aan het zwoegen geweest (met name Mariette, ik assisteerde) en het was lastiger dan gehoopt. Maar met dank aan Mariëtte, ben ik al heel ver.....de bikkel! 💪🏻

    Draad van mijn wasmachine was tekort, zit nu een nieuw en langer draad op...... droger zou vanmiddag geleverd worden, maar de mediamarkt liet het afweten. Nu komen ze morgen ergens. Was echt NOT amused!

    Dus die nieuwe droger ga ik na de uitleg van vandaag en instructie zelf proberen aan te sluiten op de schakelaar. Erg spannend! De wasmachine doet het iig. Dat hebben we getest.

    Dan kan morgen de schakelaar dicht na aansluiten vd droger, stroom is en blijft er tot zover af. Nu moet ik alleen nog iets met de bovenkant...... want drie draden door een gat wat niet waterdicht afsluit nu. Dichtkitten of hebben jullie andere tips?



    Plaatje
  8. pascal686
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van pascal686
    quote:
    Dit schreef Bloemangie


    Nou we zijn vandaag aan het zwoegen geweest (met name Mariette, ik assisteerde) en het was lastiger dan gehoopt. Maar met dank aan Mariëtte, ben ik al heel ver.....de bikkel! 💪🏻

    Draad van mijn wasmachine was tekort, zit nu een nieuw en langer draad op...... droger zou vanmiddag geleverd worden, maar de mediamarkt liet het afweten. Nu komen ze morgen ergens. Was echt NOT amused!

    Dus die nieuwe droger ga ik na de uitleg van vandaag en instructie zelf proberen aan te sluiten op de schakelaar. Erg spannend! De wasmachine doet het iig. Dat hebben we getest.

    Dan kan morgen de schakelaar dicht na aansluiten vd droger, stroom is en blijft er tot zover af. Nu moet ik alleen nog iets met de bovenkant...... want drie draden door een gat wat niet waterdicht afsluit nu. Dichtkitten of hebben jullie andere tips?






    Ehm...Losse draden in een badkamer is nooit goed en zeker niet echt veilig, je kan beter een kabeldoor / lasdoos plaatsen waar de draden de muur uit komen en dan met een kabel naar de schakelaar toe, dan is het goed waterdicht. Afkitten werkt alleen voor de ingang niet voor de draden.
  9. Raymond
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Raymond
    quote:
    Dit schreef Bloemangie


    Nu moet ik alleen nog iets met de bovenkant...... want drie draden door een gat wat niet waterdicht afsluit nu. Dichtkitten of hebben jullie andere tips?






    Wat is dat nou? Installatiedraad in zo'n plakgootje? Is dat de aanvoer naar de schakelaar? Smile
    En vervolgens installatiedraad zo doorvoeren door het gat? Dit kan echt niet hoor.
    En dan het idee om de IP?? behuizing van de schakalaar het ook nog dicht te kitten.....

    Maar ach... het werkt...Smile

    Ja ik heb een tip.

    Als het op de juiste manier en met de juiste NEN kennis aangelegd zou worden zou het er anders, en een stuk veiliger uit zien.
    Laat dit dus doen door iemand die deze kennis echt heeft. Of doe het zelf als je de kennis echt hebt.

    Sorry als ik een beetje bot overkom. Maar ik vindt klooien met electra echt niet leuk en zeker niet in een badkamer.


  10. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef Raymond



    Wat is dat nou? Installatiedraad in zo'n plakgootje? Is dat de aanvoer naar de schakelaar? Smile
    En vervolgens installatiedraad zo doorvoeren door het gat? Dit kan echt niet hoor.
    En dan het idee om de IP?? behuizing van de schakalaar het ook nog dicht te kitten.....

    Maar ach... het werkt...Smile

    Ja ik heb een tip.

    Als het op de juiste manier en met de juiste NEN kennis aangelegd zou worden zou het er anders, en een stuk [B]veiliger
    uit zien.
    Laat dit dus doen door iemand die deze kennis echt heeft. Of doe het zelf als je de kennis echt hebt.

    Sorry als ik een beetje bot overkom. Maar ik vindt klooien met electra echt niet leuk en zeker niet in een badkamer.


    [/B]

    Ik ben het helemaal met je eens.
  11. Moi76
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Moi76

    Stand van zaken, na heel veel gedoe met de mediamarkt.....komen ze de droger op mijn verzoek morgen halen.

    In het dorp heb ik inmiddels een nieuwe droger en direct een nieuwe wasmachine gekocht, komen ze brengen, installeren/aansluiten en maken direct het stroom in orde.

    Alles nu in 1x goed!
  12. Raymond
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Raymond
    quote:
    Dit schreef Bloemangie
    Stand van zaken, na heel veel gedoe met de mediamarkt.....komen ze de droger op mijn verzoek morgen halen.

    In het dorp heb ik inmiddels een nieuwe droger en direct een nieuwe wasmachine gekocht, komen ze brengen, installeren/aansluiten en maken direct het stroom in orde.

    Alles nu in 1x goed!



    Smile Smile
Terug naar de lijst