Hier een filmpje over de voor en nadelen van een middenmotor.
Als je huidige fiets nog goed is, waarom laat je die dan niet ombouwen tot een e-bike ?
Succes met de zoektocht.
>>LINK<<
Dit onderwerp is gesloten. door Tuwa zelf op 22 augustus 2019 om 17:44:25 |
Terug naar de lijst
-
-
Zonde van die 1000 piek.
Mijn fiets was €1.300 en ik fiets er overal mee heen. Ik fiets zelden meer dan 25 kilometer per dag maar dat heeft andere redenen. Ik heb een zeer eenvoudige transportfiets (Batavus Cnctd) maar wat is die fijn.
Wat Geanna zegt, eenmaal ebike en je wilt niet anders met fietsen.
Zorg voor de sterkste batterij die je kunt kopen.
Ga naast fietsenwinkel.nl, dat scheelt soms tot honderden euro's en de service is prima.
Ik heb een voormotor. Ik merk echt geen verschil met anders natuurlijk fietsen. -
Neem vooral de tijd voor je zoektocht, laat je goed informeren en ga gewoon hier en daar eens vrijblijvend proefrijden.
Op die manier kwam ik tot een relatief goedkopere keuze en tegelijkertijd een model die voor mij voordelen had. -
quote:
Dit schreef on-my-own
Heb zelf een flyer met middenmotor. Zou niet anders meer willen. Fietste laatst op een fiets met voormotor. Doodeng vond ik dat, alsof iemand aan je voorwiel trekt. Voormotoren zijn wel een stuk goedkoper trouwens. Verder zou ik er rekening mee houden of je "rechtdoor" je schuur in kan. Je moet anders je fiets optillen bij het zadel. Sommige fietsen zijn veel zwaarder of langer waardoor dit lastiger is.
Het voordeel van een voorwiel motor is wel dat als de ketting eraf of stuk gaat, je gewoon kunt blijven fietsen. De motor reageert op de trapbeweging. En dan kom je wel thuis. -
Bij ons in het dorp heb je een winkel die alleen maar 2e hands fietsen verkoopt. Daar was ik eerst wezen kijken, maar vond de fietsen idd nog vrij prijzig. Toen ik een tijdje later bij de fietsenwinkel/maker was voor de reparatie van zoon's fiets zag ik dat zij ook 2e hands elektrische fietsen verkochten voor vond ik een redelijke prijs. Voordeel om hem daar te kopen vond ik idd het onderhoud en als hij in reparatie/onderhoud is krijg je een elektrische leenfiets mee. Zoals gezegd heb ik het meteen over de accu gehad en daar kon ik een afspraak over maken. In mei heb ik deze laten vervangen. Uiteindelijk was ik totaal (excusief bijgekochte tassen, mandje en kettingslot) 1050 euro kwijt.
-
-
Hier nog een elektrische fietsfan.
In mijn beleving maakt het heel veel uit waar je motor zit wat betreft het fietsplezier.
Als je echt grote ritten wil maken neem dat de krachtigste accu ( zelf heb ik 2 accu’s omdat ik niet het geduld heb om ergens op te laden)
Neem dus goed de tijd om diverse fietsen uit te proberen -
-
-
quote:
Dit schreef MaNu
Het voordeel van een voorwiel motor is wel dat als de ketting eraf of stuk gaat, je gewoon kunt blijven fietsen. De motor reageert op de trapbeweging. En dan kom je wel thuis.
Dat klopt, maar hoe vaak gaat je ketting stuk? Is bij mij nog nooit gebeurd.
-
quote:
Dit schreef Dirk
[B
Ik zou geen 2e hands kopen want je kent niet de geschiedenis van de fiets en accu . [/B]
Daar zit wat in. Maar als Tuwa er maar een jaartje op wil rijden om te ervaren hoe het bevalt, en hij zou ook nog garantie kunnen krijgen, dan is er volgens mij niet veel aan de hand.
-