Stage en reiskosten

Stage en reiskosten 

Onderwerp van kaatje

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Inge65
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge65
    quote:
    Dit schreef kaatje


    Dat eerste kan inderdaad een optie zijn. Daar zal hij in de komende weken wel achter komen waarschijnlijk. Al kan hij maar een gedeelte mee terug, dat scheelt toch weer.


    Je tweede optie kan op sommige dagen zeker (of andersom), maar op zaterdag is dat niet te doen. Volgende week tot half 7 ingepland en dan nog 2,5 uur terug met OV.....


    Ff bereken in hoeveel dagen die 400 uur precies zijn. Misschien valt het ontzettend mee?
  2. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef Inge65

    Zeker geen gekke vraag, maar hoop er niet teveel op. Ik hoor van heel veel jongeren dat ze niets krijgen (geen stagevergoeding, geen tegemoetkoming in reiskosten)


    Dan hebben we een probleem, want ik kan die kosten er niet bij hebben.

    Dat gaat een stevig gesprek worden met zoon, want hij zal een oplossing moeten zoeken. Hij heeft destijds zonder enig overleg gekozen voor deze richting zonder na te denken over de gevolgen. Nu vind ik bepaalde zaken van school ook niet handig, maar het moet niet MIJN probleem worden Smile
  3. Inge65
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge65
    Btw: ik haal mijn dochter ook wel eens halverwege op. Misschien is dat een optie?
  4. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef Inge65


    Ff bereken in hoeveel dagen die 400 uur precies zijn. Misschien valt het ontzettend mee?


    16 uur per week, dus minimaal 2 dagen, maar vanaf maart 3.....
  5. Inge65
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge65
    quote:
    Dit schreef kaatje


    Dan hebben we een probleem, want ik kan die kosten er niet bij hebben.

    Dat gaat een stevig gesprek worden met zoon, want hij zal een oplossing moeten zoeken. Hij heeft destijds zonder enig overleg gekozen voor deze richting zonder na te denken over de gevolgen. Nu vind ik bepaalde zaken van school ook niet handig, maar het moet niet MIJN probleem worden Smile


    Die jongeren die ik ken werken zich vervolgens in het weekend een slag in de rondte met hun bijbaantje. En dan hebben ze er al een volle werkweek van 40 uur en gemiddeld 10 uur reistijd op zitten. Ik vind dat zo oneerlijk!
  6. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef Inge65


    Die jongeren die ik ken werken zich vervolgens in het weekend een slag in de rondte met hun bijbaantje. En dan hebben ze er al een volle werkweek van 40 uur en gemiddeld 10 uur reistijd op zitten. Ik vind dat zo oneerlijk!


    Dat hoor ik ook van een vriendin. Haar dochter zit in 4e jaar verpleegkunde, 9 maanden fulltime stage en werkt er daarnaast nog 10 uur per week bij. Reistijd ook zeker 10 uur per week.

    Voor zoon is het goed dat hij nu in actie moet komen, maar reiskostenvergoeding zou wel het minste zijn. Bedenk me ineens dat er in de vacature stond dat er stagevergoeding wordt gegeven! Daar moet zoon echt achteraan.
  7. Inge65
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge65
    quote:
    Dit schreef kaatje


    16 uur per week, dus minimaal 2 dagen, maar vanaf maart 3.....

    Ok. Grof geschat is dat tot maart 17 weken met twee stagedagen en dan vanaf maart nog 6 weken met drie dagen.

    Is 1 van die 2 stagedagen op brommerafstand? Zo ja, dan hoeft hij tot maart maar 1 dag per week met het OV. En dan kan hij in maart voor die ene extra dag in de laatste 6 weken vast wel iets regelen (keertje jouw auto lenen, keertje gebracht worden, keertje auto van je vader lenen, keertje gebracht worden door jouw vader...)
  8. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    Mijn dochter (mbo) krijgt 2 euro per uur voor de stage, mijn zoon (hbo) krijgt €2,80
  9. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef Inge65

    Ok. Grof geschat is dat tot maart 17 weken met twee stagedagen en dan vanaf maart nog 6 weken met drie dagen.

    Is 1 van die 2 stagedagen op brommerafstand? Zo ja, dan hoeft hij tot maart maar 1 dag per week met het OV. En dan kan hij in maart voor die ene extra dag in de laatste 6 weken vast wel iets regelen (keertje jouw auto lenen, keertje gebracht worden, keertje auto van je vader lenen, keertje gebracht worden door jouw vader...)


    Er is aangegeven dat ze tot half/eind mei stage moeten lopen, aangezien er ook nog wat stageweken zullen uitvallen door kampen en andere activiteiten. Vanaf maart, als de dagen weer wat langer worden, is de ene locatie wellicht wel te fietsen. Met OV doet hij er net zo lang over als op de fiets. Brommertje zou dan nog idealer zijn.
    De zaterdag blijft lastig, aangezien er dan echt beperkt OV is. Maar wel een dag dat mijn ouders niet per se beide hun auto nodig hebben.

    Bedankt voor het meedenken! Ik ga zoon ook aan het denken zetten, want ik zit alweer in de 'curlingmodus' Smile
  10. Inge65
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge65
    Succes!
  11. Inge65
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge65
    Nabrander: die weekendlocatie kost 2 uur reistijd toch? Wat niet lukt omdat hij eerst gym heeft?
    Dan breng jij hem (of je vader) en dan komt hij met het OV terug. En soms krijgt hij wel een auto mee.

    Maar goed, ik schiet ook in de ‘voor-hem-denken-modus’. Smile
  12. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef Inge65
    Nabrander: die weekendlocatie kost 2 uur reistijd toch? Wat niet lukt omdat hij eerst gym heeft?
    Dan breng jij hem (of je vader) en dan komt hij met het OV terug. En soms krijgt hij wel een auto mee.

    Maar goed, ik schiet ook in de ‘voor-hem-denken-modus’. Smile


    Dat is zeker een optie. De reiskosten blijven echter wel hetzelfde. Daar moet hij eens achteraan.

    Denkmodus gaat hier even uit Smile
Terug naar de lijst