Stage en reiskosten

Stage en reiskosten 

Onderwerp van kaatje

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Inge65
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge65
    Misschien kan hij met iemand meerijden? Vaak werken medewerkers bij de ene vestiging en zijn dan bijvoorbeeld een dag in de week bij de andere.

    En anders misschien hem brengen, en dan moet hij met het OV terug?
  2. Inge65
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge65
    quote:
    Dit schreef Suzette
    Ik zou hem gewoon laten vragen op het stage-adres naar reiskosten/stagevergoeding, is geen gekke vraag hoor

    Zeker geen gekke vraag, maar hoop er niet teveel op. Ik hoor van heel veel jongeren dat ze niets krijgen (geen stagevergoeding, geen tegemoetkoming in reiskosten)
  3. Inge65
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge65
    quote:
    Dit schreef kaatje


    Dat eerste kan inderdaad een optie zijn. Daar zal hij in de komende weken wel achter komen waarschijnlijk. Al kan hij maar een gedeelte mee terug, dat scheelt toch weer.


    Je tweede optie kan op sommige dagen zeker (of andersom), maar op zaterdag is dat niet te doen. Volgende week tot half 7 ingepland en dan nog 2,5 uur terug met OV.....


    Ff bereken in hoeveel dagen die 400 uur precies zijn. Misschien valt het ontzettend mee?
  4. Inge65
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge65
    Btw: ik haal mijn dochter ook wel eens halverwege op. Misschien is dat een optie?
  5. Inge65
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge65
    quote:
    Dit schreef kaatje


    Dan hebben we een probleem, want ik kan die kosten er niet bij hebben.

    Dat gaat een stevig gesprek worden met zoon, want hij zal een oplossing moeten zoeken. Hij heeft destijds zonder enig overleg gekozen voor deze richting zonder na te denken over de gevolgen. Nu vind ik bepaalde zaken van school ook niet handig, maar het moet niet MIJN probleem worden Smile


    Die jongeren die ik ken werken zich vervolgens in het weekend een slag in de rondte met hun bijbaantje. En dan hebben ze er al een volle werkweek van 40 uur en gemiddeld 10 uur reistijd op zitten. Ik vind dat zo oneerlijk!
  6. Inge65
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge65
    quote:
    Dit schreef kaatje


    16 uur per week, dus minimaal 2 dagen, maar vanaf maart 3.....

    Ok. Grof geschat is dat tot maart 17 weken met twee stagedagen en dan vanaf maart nog 6 weken met drie dagen.

    Is 1 van die 2 stagedagen op brommerafstand? Zo ja, dan hoeft hij tot maart maar 1 dag per week met het OV. En dan kan hij in maart voor die ene extra dag in de laatste 6 weken vast wel iets regelen (keertje jouw auto lenen, keertje gebracht worden, keertje auto van je vader lenen, keertje gebracht worden door jouw vader...)
  7. Inge65
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge65
    Succes!
  8. Inge65
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge65
    Nabrander: die weekendlocatie kost 2 uur reistijd toch? Wat niet lukt omdat hij eerst gym heeft?
    Dan breng jij hem (of je vader) en dan komt hij met het OV terug. En soms krijgt hij wel een auto mee.

    Maar goed, ik schiet ook in de ‘voor-hem-denken-modus’. Smile
  9. Inge65
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge65
    quote:
    Dit schreef Yanea

    Wat raar. Bij ons krijgen ze een kwart van het minimumloon en een reiskostenvergoeding volgens 2e klas OV.

    Dat is fijn!
  10. Inge65
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge65
    Vandaar mijn suggestie om hem wel te brengen, maar niet halen.
    Was mij ontgaan dat hij een OV-kaart heeft. Dan is het toch met name een tijds-kwestie?
  11. Inge65
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge65
    Goed bezig Kaatje! Smile
  12. Inge65
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge65
    Vast lastig voor je, goed gedaan!
Terug naar de lijst