Stage en reiskosten

Stage en reiskosten 

Onderwerp van kaatje

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Angelie67
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Angelie67
    Door de weeks heb je inderdaad al volledige reiskostenvergoeding via de studentenOVkaart. Dus daar zul je niet nog een vergoeding voor krijgen, denk ik. Maar zeker weten doe ik dat niet. Lijkt mij belastingtechnisch alleen niet de bedoeling.

    Voor de zaterdagen heeft hij 40% korting, dus wellicht valt daar iets voor te regelen.....

    Zelf heb ik de jongste twee maanden lang naar en van stageplaats gehaald. Was een behoorlijk gedoe en inderdaad erg prijzig. Vond het anders ook een te lange dag worden voor haar. Ze had stagedagen vanaf half 7 tot 21.00 uur met een lange pauze.
    Deze reiskosten kreeg ik niet terug. Eigen keuze zeiden ze en is ook terrecht. Ze kon intern daar verblijven als alternatief.

    Ik zou ook informeren of hij wellicht met iemand mee kan rijden. Laat je zoon een mail sturen naar de stageplek met deze vraag.
  2. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef Carla-S
    Heb je zoon hier iets aan?

    >>LINK<<


    Deze had ik zelf ook gezien, maar is niet van toepassing helaas.
  3. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem
    Stagiaires krijgen bij mij ook geen reiskosten vergoed. Ze hebben een ov. Als ze wel kosten moeten maken in bijvoorbeeld het weekend, dan krijgen ze de daadwerkelijke kosten vergoed na overleggen van uitdraai.

    Jullie krijgen dat vast wel voor elkaar.
  4. josien1
    A happy girl

    Toon alleen de berichten van josien1
    quote:
    Dit schreef kaatje
    Oh, volgende week zaterdag zelfs tot 19.30 uur. Met OV terug wordt dan 22 uur thuis. Dat gaat 'm niet worden, want dan vertrekt bus naar uitgaanslocatie. Dat wil ik hem niet gaan ontzeggen. Dan auto maar mee naar stage als hij zulke tijden heeft.

    Ben ook benieuwd of hij dit gaat volhouden icm gymles begeleiden (3,5 uur), school en bijbaan (9 uur per week)
    Maar dat zal de tijd moeten leren.


    Een voordeel:mijn zoon heeft ook tijdens zijn stages erbij gewerkt. Plus veel reistijd. Nu, klaar met school heeft hij met een 40 urige werkweek 2 vrije dagen in de week en dat voelt voor hem nu als "weinig werken".....
  5. josien1
    A happy girl

    Toon alleen de berichten van josien1
    Mijn zoon stamt uit de tijd dat minderjarige mbo ers geen ov kaart kregen. Voor hem heb ik 2 jaar lang dik 180 euro per maand voor zijn ov abo moeten betalen. Los van de stage is het nu al veel beter geregeld qua reiskosten...
  6. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef Bloem
    Stagiaires krijgen bij mij ook geen reiskosten vergoed. Ze hebben een ov. Als ze wel kosten moeten maken in bijvoorbeeld het weekend, dan krijgen ze de daadwerkelijke kosten vergoed na overleggen van uitdraai.

    Jullie krijgen dat vast wel voor elkaar.


    Oké, dat zou dan al 1 dag aan kosten schelen. En mocht hij nog wat stagevergoeding krijgen dan kan hij daarvan meebetalen aan de benzinekosten.
  7. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef josien1
    Mijn zoon stamt uit de tijd dat minderjarige mbo ers geen ov kaart kregen. Voor hem heb ik 2 jaar lang dik 180 euro per maand voor zijn ov abo moeten betalen. Los van de stage is het nu al veel beter geregeld qua reiskosten...


    Dan had zoon niet naar huidige school gekund. Had me dan 300 euro per maand gekost. Was geen optie geweest. Was erg blij dat het werd ingevoerd.
  8. quote:
    Dit schreef kaatje


    Dan hebben we een probleem, want ik kan die kosten er niet bij hebben.

    Dat gaat een stevig gesprek worden met zoon, want hij zal een oplossing moeten zoeken. Hij heeft destijds zonder enig overleg gekozen voor deze richting zonder na te denken over de gevolgen. Nu vind ik bepaalde zaken van school ook niet handig, maar het moet niet MIJN probleem worden Smile


    Zo’n bijzondere opleiding is het cios toch niet? Andere MBO-opleidingen kosten ook geld en kennen ook stages....
  9. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef Angelie67
    Door de weeks heb je inderdaad al volledige reiskostenvergoeding via de studentenOVkaart. Dus daar zul je niet nog een vergoeding voor krijgen, denk ik. Maar zeker weten doe ik dat niet. Lijkt mij belastingtechnisch alleen niet de bedoeling.

    Voor de zaterdagen heeft hij 40% korting, dus wellicht valt daar iets voor te regelen.....

    Zelf heb ik de jongste twee maanden lang naar en van stageplaats gehaald. Was een behoorlijk gedoe en inderdaad erg prijzig. Vond het anders ook een te lange dag worden voor haar. Ze had stagedagen vanaf half 7 tot 21.00 uur met een lange pauze.
    Deze reiskosten kreeg ik niet terug. Eigen keuze zeiden ze en is ook terrecht. Ze kon intern daar verblijven als alternatief.

    Ik zou ook informeren of hij wellicht met iemand mee kan rijden. Laat je zoon een mail sturen naar de stageplek met deze vraag.


    Dat waren inderdaad wel hele lange dagen.
    Maar steeds brengen en halen is geen optie. Dan zelfs dubbele km's. Zou al fijn zijn als hij een vergoeding krijgt voor de zaterdag.

    Hij is trouwens net terug van zijn eerste dag. Hij was heel nerveus vanmorgen, maar het was leuk!
  10. josien1
    A happy girl

    Toon alleen de berichten van josien1
    quote:
    Dit schreef kaatje


    Dan had zoon niet naar huidige school gekund. Had me dan 300 euro per maand gekost. Was geen optie geweest. Was erg blij dat het werd ingevoerd.


    Ja, het was ook een rib uit mijn lijf toen. En inderdaad kwamen wij ook wel op die 300 euro per maand totaal. Maar het ging nog net. Het was geen eerlijk systeem want kinderen van ouders die het niet konden betalen hadden geen vrije schoolkeus door de hoge kosten.
  11. Inge65
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge65
    Vandaar mijn suggestie om hem wel te brengen, maar niet halen.
    Was mij ontgaan dat hij een OV-kaart heeft. Dan is het toch met name een tijds-kwestie?
  12. josien1
    A happy girl

    Toon alleen de berichten van josien1
    Voor de reistijd: Een cirkrl van 6 km om het stage adres heen trekken en een cirkel van 6 km om je huis heen trekken en dan kijken of er snellere reisopties zijn door in 1 of beide cirkels een fiets neer te zetten? Hier wel eens gedaan, scheelde ondanjs het fietsen veel reistijd. Oude fiets van narktplaats.
Terug naar de lijst