Google nest mini

Google nest mini 

Onderwerp van Jacqueline_69

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Wie heeft er eentje? Wat doe je er mee? Is het een aanrader voor een 17-jarige of niet?
  2. Imke
    🌼🌼🌼

    Toon alleen de berichten van Imke
    @hanss51 Smile
  3. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    Ik heb er 2: 1 beneden in de woonkamer en 1 op mijn slaapkamer.
    Doe er hier werkelijk heel veel op.
    Wekker, timers, googlen, recepten laten zoeken, slimme verlichting bedienen, broadcasten van de ene naar de andere mini, Spotify afspelen voor het slapen met een timer, agenda, verkeerssituatie opvragen, herinneren van afspraken, chromecast aansturen, radio luisteren. Bv In de ochtend "oke google goedemorgen" zeggen en dan krijg ik gelijk een update van het weer die dag, verkeerssituatie van de af te leggen route, mijn afspraken en het laatste nieuws.
    Mijn camera deurbel is al verbonden met mijn slimme verlichting, maar wil ik nog koppelen aan Google mini. Moet dit alleen nog steeds uitzoeken.
    Daarnaast ben ik mij nu aan het oriënteren op een slimme thermostaat (waarschijnlijk de Tado) , die ook via de mini is te bedienen.

    Mijn zoon heeft 2 mini's: 1 oude google home mini en de nieuwere google nest mini. Daarnaast heeft hij ook de Google home smartspeaker. Dat is de grote uitvoering. 1 in zijn slaapkamer, 1 in zijn badkamer, 1 in zijn woonkamer.
    Hij zit in de ICT (zijn werk en zijn studie) en doet naast alles wat ik ermee doe, dan ook nog meer met de apparaten.

    Wat heeft je dochter voor een idee wat ze ermee wil doen? Slimme verlichting zal ze.bv (nog) niet hebben.
    Of is het vooral om als wekker/timer te gebruiken, naast het gebruik als speaker. En is dat niet te ondervangen door wekker/timer van mobiel en een Bluetooth speaker.
    Al snap ik het wel. Je spreekt je commande uit en Google mini regelt het. Wekker, timer, muziek, googlen, agenda.
  4. hanss51
    @nd3rs

    Toon alleen de berichten van hanss51
    quote:
    Dit schreef Imke
    @hanss51 Smile

    Grijns.... Ja, ik heb er sinds kort een.
    Was ook ict'er, vandaar.
    Erna heeft eigenlijk al meer verteld dan ik ervan weet.
    Misschien nog het verschil met het oude model:
    Dat is een beduidend betere geluidskwaliteit.
    Ik speel er in de keuken muziek mee af, in de kamer heb ik graag meer kwaliteit. Dus mss is het geschikt voor Spotify op een tienerkamer. En het is leuk, om vragen te stellen, en vaak antwoorden op van alles te krijgen. Maar dat kan ook op een telefoon. In combinatie met een bluetooth speaker heb je dan denk ik al gauw een beter geluid.
  5. Ditty
    Onderweg

    Toon alleen de berichten van Ditty
    Nu gratis bij aankoop van Gillette scheermessen bij het het Kruidvat

    Of is dat iets anders?
    Plaatje
  6. MarjanvanE
    Proost!

    Toon alleen de berichten van MarjanvanE
    Is het een broodje-aap verhaal dat je via zo'n apparaatje afgeluisterd kan worden?
  7. Zwembandje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Zwembandje
    quote:
    Dit schreef MarjanvanE
    Is het een broodje-aap verhaal dat je via zo'n apparaatje afgeluisterd kan worden?

    Nee maar dat zijn wel dunne plakjes aap in dat geval.
    Je kunt ook afgeluisterd worden via je mobiel.
  8. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    quote:
    Dit schreef Ditty
    Nu gratis bij aankoop van Gillette scheermessen bij het het Kruidvat

    Of is dat iets anders?

    Wat hier aangeboden wordt is de Google Home mini.
    Dit is de 1e versie.
    Deze is inmiddels opgevolgd door de Google Nest mini en heeft o.a. een betere geluidskwaliteit, 3 microfoons ipv 2, intelligenter qua learning, etc.
    De Google Home mini wordt momenteel dan ook massaal gratis of heel goedkoop aangeboden als gift bij het een of ander.
  9. hanss51
    @nd3rs

    Toon alleen de berichten van hanss51
    quote:
    Dit schreef MarjanvanE
    Is het een broodje-aap verhaal dat je via zo'n apparaatje afgeluisterd kan worden?


    Op zich klopt dat natuurlijk, hoe zou het apparaat anders op je vragen kunnen reageren....
    Het heeft overigens wel een schuifknopje, waarmee je de microfoon uit kunt zetten (maar dan geeft ie natuurlijk ook geen antwoord op vragen, totdat je de microfoon weer aanzet.).
    Ik heb een 'zelfbouwvariant' (Google Voice Kit, met Raspberry Pi) die zo is ingericht dat hij alleen reageert als je eerst een verlichte knop indrukt, zodat hij even mag luisteren).

    In principe zou het luisteren uiteraard geautomatiseerd zijn, dus niet door menselijke oren moeten kunnen.
    Het broodje aap verhaal ontstond toen duidelijk werd dat er wel degelijk door mensen geluisterd werd, om zo de software te kunnen verbeteren en controleren.
    Sinds de rel vraag Google daar toestemming voor. Hoe dat bij andere slimme speakers is geregeld weet ik niet (maar die luisteren natuurlijk ook).
  10. MarjanvanE
    Proost!

    Toon alleen de berichten van MarjanvanE
    quote:
    Dit schreef hanss51


    Op zich klopt dat natuurlijk, hoe zou het apparaat anders op je vragen kunnen reageren....
    Het heeft overigens wel een schuifknopje, waarmee je de microfoon uit kunt zetten (maar dan geeft ie natuurlijk ook geen antwoord op vragen, totdat je de microfoon weer aanzet.).
    Ik heb een 'zelfbouwvariant' (Google Voice Kit, met Raspberry Pi) die zo is ingericht dat hij alleen reageert als je eerst een verlichte knop indrukt, zodat hij even mag luisteren).

    In principe zou het luisteren uiteraard geautomatiseerd zijn, dus niet door menselijke oren moeten kunnen.
    Het broodje aap verhaal ontstond toen duidelijk werd dat er wel degelijk door mensen geluisterd werd, om zo de software te kunnen verbeteren en controleren.
    Sinds de rel vraag Google daar toestemming voor. Hoe dat bij andere slimme speakers is geregeld weet ik niet (maar die luisteren natuurlijk ook).

    Helder verhaal, thanks!
  11. Joy
    We gaan het zien!

    Toon alleen de berichten van Joy
    Ik heb er eentje gekocht voor mijn dochter haar verjaardag (volgende week wordt ze 12). Ben erg benieuwd! Gelukkig komt een lieve OA-vriend het één en ander installeren en aansluiten :)

  12. Heeft ze hem al Joy? Ik heb toch maar (weer) gekozen voor een JBL boxje, bewezen goed, jammer dat hij ze steeds kwijtraakt.
Terug naar de lijst