Ring deurbel 

Onderwerp van Moi76

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    Ik zou ook voor een camera gaan.Smile
  2. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70
    Vriendin heeft ook camera voor en achter
    Wel uitkijken hoe ver de beelden gaan ivm de privacy

    Je kunt via je mobiel meekijken
  3. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    Ik heb een ring deurbel de 2e versie.
    Beelden overdag en in de nacht zijn scherp.
    Nadeel is dat de ring telkens bij beweging start met opnemen voor 30 sec en dan weer stopt. Als er dan nog beweging is start de opname wel weer, maar je mist dan altijd paar seconden.

    Abonnement kost 3 euro per maand en 30 euro voor een heel jaar bij betaling ineens. Je kunt dan tot 30 dagen je beelden terugkijken en downloaden.

    Je kunt inderdaad zones instellen en ook hoe ver hij uit de gevel en hoe wijd hij moet detecteren en opnemen.
    Ook kun je gevoeligheid instellen.
    Sinds vandaag kun je ook instellen dat hij alleen detecteert op mensen. Hoe goed dat werkt weet ik nog niet.

    Monteer je de bel op het kozijn, dat enigzins terugvalt in je gevel, dan moet je er rekening mee houden dat, wanneer je er stenen pal naast hebt deze reflecteren in de nacht en een vlek kunnen geven en dus je beeld vertroebelen.

    Je hebt inderdaad een sterkere trafo nodig, dan de standaard beltrafo, als je hem monteert op stroom. Deze moet je los aanschaffen. Standaard zit er ook een accu bij. Deze kan heel lang mee gaan, maar wanneer je aan een straat woont met veel beweging is hij zo leeg. Wil je hem met de accu plaatsen, dan kan de bel ook midden op de deur. Dat heb ik. In dat geval heb je geen last van weerkaatsende stenen in de nacht.
    Zorg dan gewoon dat je een 2e accu er los bij aanschaft, voor het moment dat de ene leeg is. Voor het laden moet hij nl uit de bel gehaald worden. Anders heb je tijdelijk geen deurbel en beelden. Opladen duurt een paar uur.

    Zelf heb ik er nog een losse Ring Chime bij, zodat ik ook een akoestisch signaal gewoon in huis hoor. Deze zit in de woonkamer op een stopcontact.

    Ring werkt ook samen met IFTTT. Dat vind ik dan ook wel weer handig.
    De Nest deurbel heeft overigens een beter beeld, maar is erg duur qua abonnement. Dacht 15 euro per maand.
    Andere deurbellen hebben echt een minder goede beeldkwaliteit.

    In mijn achtertuin heb ik een camera hangen. En ik ben van plan ook aan de voorkant zt nog een losse camera erbij op te hangen. Deze moet je echter wel zodanig hoog hangen dat hij niet kan worden gesaboteerd. Beelden van mensen neem je dan alleen niet echt goed in het gezicht op. Voordeel is wel dat een camera constant opneemt en je een systeem kan kiezen met een eigen NAS. De camera die ik achter heb is van Ubiquiti en geeft heel goed beeld.

    Beelden van Ring en de Camera kijk ik via mijn mobiel.

  4. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    quote:
    Dit schreef leeuwin70
    Vriendin heeft ook camera voor en achter
    Wel uitkijken hoe ver de beelden gaan ivm de privacy

    Je kunt via je mobiel meekijken

    Als je de camera hebt opgehangen vanwege beveiliging van je eigendommen en je kan daarmee niet voorkomen dat je incidenteel andere mensen opneemt is dat gewoon toegestaan.
    Wel aangeven dat je woning is beveiligd middels cameratoezicht.
    Bij een camera in de achtertuin kun je privacyzones instellen en de tuinen van eventuele buren zwart maken, zodat je dat niet ziet en opneemt.
  5. Eeva
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Eeva
    Als je voor beveiliging een camera wilt installeren en in jou specifieke geval voor je ex..zou ik in eerste instantie denken aan een duidelijke camera, met waarschuwing. Zoiets als een honden sticker 'hier waak ik'..

    Want wat wil je met beelden ervan als je ex voor de deur inderdaad staat? Heeft hij een contact en/of straatverbod? Als dat niet zo is dan heb je toch weinig aan de 'waarheid' dat hij voor de deur staat.Is volgens mij niet verboden.
    Ik heb zelf zo'n dievenklem voor de deur..ook een oplossing, doe je de deur open en blijkt het iemand te zijn die je niet binnen wenst dan komt die niet binnen..
  6. Moi76
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Moi76

    Camera of Ring deurbel is puur voor mijn gevoel van veiligheid. Niet om eigendommen te beschermen, maar puur om te weten wie er voor mijn deur staat. In mijn tuin komt etc.

    Ik heb een vrij lange voortuin, waardoor opnemen van beelden puur op eigen erf mogelijk is.

    Ik ben er nog niet uit. Installeren moet voor mij makkelijk zijn en ik vind het ook best nog een uitgave.

    Dank voor alle waardevolle input, ik heb even voldoende om verder uit te zoeken.😁
  7. Klusser
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Klusser
    Ik heb een ring pro, gekocht bij Hornbach (219,=). Alles zit er dan bij: nieuwe trafo en een chime (dat is een deurbel geluidgever voor in een stopcontact in huis).
    De pro is een stuk smaller (dus mooier) dan de batterij versie. Beeld is super scherp, ook 's nachts.
    Inmiddels heb ik er ook 1 mogen installeren bij mijn ouders nadat zij de ring bij mij gezien hadden.
    Installatie is redelijk eenvoudig. De bestaande bedrading kun je hergebruiken, alleen de trafo vervangen volgens de handleiding. Wifi-bereik is wel vereist bij de deur.
    Je kunt het bewegingsgebied eenvoudig ingeven en allerlei geluidjes en settings selecteren. Ook kan je iemand machtigen om mee mogen te kijken.

    Gebruiksgemak van de app is echt top!
    Het kost wel serieus geld, maar je krijgt hier geen spijt van.
    Ik heb hem omdat ik niet altijd thuis ben, dan kan je toch even overleggen met een pakketbezorger of bezoeker. Maar het geeft ook zeker een veilig gevoel.
Terug naar de lijst