lekkage dak

lekkage dak 

Onderwerp van Eeva

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Eeva
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Eeva
    Ik heb een lekkage,. op de slaapkamer in het plafond een hele natte plek zichtbaar.

    Ik heb een plat dak en vorig jaar maart dit dak opnieuw laten bitumen met isolatieplaten daaronder.

    In juni zijn er zonnepanelen op geplaatst..


    maar wat is nu de volgorde, ga ik mijn opstalverzekering benaderen of dien ik met de dakbedekker contact te leggen? Ik weet even niet hoe hiermee te beginnen en te starten.. iets moet er wel gebeuren lijkt mij..
  2. Anke
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anke
    Eerst laten uitzoeken wat de lekkage veroorzaakt en dan de verzekeraar. Laat vooral ook foto s maken van het dak!

    Sterkte! Ik heb ook een plat dak en weet wat een gedoe het is
  3. Eeva
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Eeva

    maar door wie moet ik de lekkage laten uitzoeken... door de dakdekker? Of een expert of de verzekeraar iemand laten sturen?

    Er zijn foto's in maart gemaakt door de dakdekker hoe hij het geheel opnieuw heeft voorzien van bitumen, de oude laag laten zitten, isolatieplaten en nieuwe bedekking en daarop liggen weer stenen. Ik heb het dak na afloop door een deskundige zeg maar laten nakijken en die gaf aan dat het er goed uit zag...

    Foto's van de lekkage kan ik wel maken dat is duidelijk zichtbaar..
  4. Eric1
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Eric1
    Ik heb iets dergelijks zelf een keer gehad. Eerst de verzekering bellen, die stelt de schade vast.
  5. Anke
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anke
    quote:
    Dit schreef Eeva
    maar door wie moet ik de lekkage laten uitzoeken... door de dakdekker? Of een expert of de verzekeraar iemand laten sturen?

    Er zijn foto's in maart gemaakt door de dakdekker hoe hij het geheel opnieuw heeft voorzien van bitumen, de oude laag laten zitten, isolatieplaten en nieuwe bedekking en daarop liggen weer stenen. Ik heb het dak na afloop door een deskundige zeg maar laten nakijken en die gaf aan dat het er goed uit zag...

    Foto's van de lekkage kan ik wel maken dat is duidelijk zichtbaar..


    Wat ik nu 2x heb gedaan:

    Loodgieter laten checken en foto s laten maken
    Dat naar verzekeraar
    Zij bepalen of ze zelf nog iemand sturen of niet (in beide gevallen niet)

    Dit was de snelste route. In mijn geval was er iets met mijn buren
    Pas als je weet wat de veroorzaker is kun je bepalen wie je aansprakelijk stelt

    En je kunt natuurlijk ook je verzekeraar bellen en vragrn wat zij adviseren. Ik word alleen zelf niet blij van verzekeraars
  6. malva
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van malva
    quote:
    Dit schreef Eric1
    Ik heb iets dergelijks zelf een keer gehad. Eerst de verzekering bellen, die stelt de schade vast.


    Lijkt mij ook. Verzekeringsexpert zit bij de polis in de kosten (hoop ik nog steeds) en deze zal verder uitzoeken of het door de zonnepanelen of een fout van de dakdekker is, of misschien wel stormschade o.i.d.

    Sterkte!
  7. Eeva
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Eeva

    Ik kan die dakdekker wel laten komen maar die gaat geheid piepen dat hij zijn werk perfect heeft uitgevoerd...
    ik ga maar foto's zelf maken van de lekkage en de verzekering vragen hoe nu verder.

    welke oorzaak nu de lekkage heeft lijkt mij moeilijk te achterhalen, ben zelf geen expert en durf ook het dak niet op..

    Dit soort zaken zorgen voor veel stress bij mij omdat eenieder telkens weer iets anders zegt.

    ik ben wel lid van vereniging eigen huis , misschien kan ik daar ook iets mee..
  8. Anke
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anke
    quote:
    Dit schreef Eeva


    Dit soort zaken zorgen voor veel stress bij mij omdat eenieder telkens weer iets anders zegt.

    ik ben wel lid van vereniging eigen huis , misschien kan ik daar ook iets mee..


    Ik ken dat stress-deel
    Hoe dan ook; het komt goed, wat je begin ook is
    Start met jouw verzekeraar als de rest alleen maar voor extra denkdingen zorgt
  9. Hightower
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Hightower
    Is heel simpel.
    Jij bent verzekerd tegen onderandere lekkage.
    Je meldt het je verzekering. Die zoekt wel uit of het te verhalen is. Die stelt de veroorzaker wel aansprakelijk. Daarom ben je ook verzekerd. Om die onrust te voorkomen.
  10. Eeva
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Eeva



    Dank voor jullie support en input..

    Heb verzekeraar gesproken, de schade van lekkage, de reparatie ervan kan mogelijk worden vergoed.. allereerst dient dus wel de oorzaak te worden achterhaald en verholpen te worden door in mijn situatie de dakdekker.. dat zal mogelijk nog onder de garantie vallen van de dakdekker..die ook maar gemaild dat er een lekkage zit en of hij zo vriendelijk wil zijn om hiernaar te komen kijken.

    Hier zo geen zin in....

  11. Anke
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anke
    Het is gedoe.
    Stapje voor stapje komt het goed

    En vooral lief zijn voor jezelf Smile
  12. Dianaa
    Blond en Rond

    Toon alleen de berichten van Dianaa
    Altijd eerst verzekeraar bellen
    Maar heb je al gedaan zag ik
    Succes
Terug naar de lijst