lekkage dak

lekkage dak 

Onderwerp van Eeva

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Eeva
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Eeva

    nou dakdekker is geweest.. dak opgeweest en ojee ja zeker er zit dus water onder de dakbedekking die hij heeft gelegd.. heel verhaal, zoals ik wel verwachtte. Hij geeft nu de zonnepanelen de 'schuld'. Enkele zonnepanelen hebben geen rubbertje onder een rail liggen en die drukt dan volgens hem in de dakbedekking met zonnig weer?

    Ik maak me ernstig zorgen, als nu al binnen een jaar onder de dakbedekking water zich bevindt...( oud dak bitumum, daarover heeft hij isolatieplaten gelegd die hij vastgeschroefd heeft aan de oude dakbedekking en daaroverheen dus nieuw bitumen dakbedekking, dichtgesoldeerd en daarover heen liggen steentjes).

    Ik heb mijn verwondering geuit dat er nu dus een lekkage al is binnen een jaar. ja het had veel geregend, aan mijn hoela..

    Hij gaat nu het dak nakijken maandag om te zien waar dan een storing is voor de lekkage maar blijft aangeven dat de zonnepanelen mogelijk de oorzaak zijn.

    Ik heb bij het nakijken van het dak door hem in maart en het plaatsen van nieuw bitumen ook duidelijk aangegeven dat er zonnepanelen opkomen. Aan de zonnepanelen man heb ik duidelijk gemaakt dat er nieuw bitumen met isolatie platen waren gelegd.
    Overigens tentijde dat de zonnepanelen werden gelegd wees deze firma op een vochtbobbel in de hoek en is de dakdekker deze direct komen repareren.

    wat nu, zal ik maar een verzekeringsexpert laten komen..
  2. malva
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van malva
    Met de schadeexpert had je m.i. beter gelijk kunnen beginnen. Dus ja, verzekering het af laten handelen.
  3. Frank-en-kids
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Frank-en-kids
    quote:
    Dit schreef Eeva


    Ik maak me ernstig zorgen, als nu al binnen een jaar onder de dakbedekking water zich bevindt...( oud dak bitumum, daarover heeft hij isolatieplaten gelegd die hij vastgeschroefd heeft aan de oude dakbedekking en daaroverheen dus nieuw bitumen dakbedekking, dichtgesoldeerd en daarover heen liggen steentjes).
    ..



    Vroeger op school en tijdens werk werd altijd gezegd dat je niet zomaar over bestaand bitumen dak isolatie en weer nieuwe bitumen dakbedekking kon leggen. Ivm condensatie punt. Als deze tussen de beide bitumen ligt dan krijg je vanzelf vocht ophoping in je isolatie pakket
  4. Eric1
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Eric1
    Ja ze gaan nu elkaar de schuld geven... Ik zou aan de hand van de bevindingen van de dakdekker a.s. maandag opnieuw overleggen met je verzekering.
  5. Eeva
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Eeva

    quote:
    Dit schreef malva
    Met de schadeexpert had je m.i. beter gelijk kunnen beginnen. Dus ja, verzekering het af laten handelen.



    die doet dat niet.. ik krijg van verzekering de gevolgschade vergoed als duidelijk is wat het veroorzaakt heeft. De dakdekker heeft nu geconstateerd dat er vocht onder de deklaag ligt... hij gaat nu eerst maandag onderzoeken hoe dit kan en mocht hij niets vinden dan wil hij de zonnepanelen man benaderen om samen te kijken of mogelijk het euvel is ontstaan door de rail of de zonnepanelen.

    Ik ben verzekerd voor rechtsbijstand in geval van onenigheid van dit soort zaken maar vooralsnog dien ik de dakdekker het euvel te laten oplossen..

    In ieder geval is nu duidelijk dat er water onder door hem gezette dakdekking ligt.. hij is de expert en wist dat er zonnepanelen opkwamen, hij heeft de opdracht bekeken in maart en uitgevoerd. Ik ben een leek. Durf het dak niet op zelfs.
    heb nog veel foto's van maart en dat zag er toen goed uit.
    vreemd blijf ik het vinden en heb hem dat uitgelegd.. dat water tussen al die lagen door kan richting plafond.
  6. Eric1
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Eric1
    Het is iig mooi dat de dakdekker met de man van de zonnepanelen wil zoeken naar een oplossing.
    24 jan '20 - 16:56:59 / 24 jan '20 - 17:45:38
  7. di-on
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van di-on
    quote:
    Dit schreef Eric1
    Ik heb iets dergelijks zelf een keer gehad. Eerst de verzekering bellen, die stelt de schade vast.



    precies.. vaak werken verzekeraars met aannemers uit hun netwerk en schade-experts samen.. als je de zonnepanelen man en of dakdekker benadert halen ze wellicht "bewijs" weg en is het niet reproduceerbaar wat er gebeurd is....
  8. malva
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van malva
    Verkeerde verzekeraarSmile

    Mijn vader had lang geleden ook lekkage en het was zeer duidelijk dat die verzekeraar alleen maar premie incasseerdeSmile al 30 jaar lang .....en geen schade ging herstellen en vergoeden.

    Snel overstappen naar een verzekeraar die wel helpt zodra je de kans hebt.
    Sterkte. Ik hoop dat het snel opgelost is. En je rechtsbijstandsverzekering bij een andere verzekeraar loopt.
  9. Eeva
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Eeva

    quote:
    Dit schreef malva
    Verkeerde verzekeraarSmile

    Mijn vader had lang geleden ook lekkage en het was zeer duidelijk dat die verzekeraar alleen maar premie incasseerdeSmile al 30 jaar lang .....en geen schade ging herstellen en vergoeden.

    Snel overstappen naar een verzekeraar die wel helpt zodra je de kans hebt.
    Sterkte. Ik hoop dat het snel opgelost is. En je rechtsbijstandsverzekering bij een andere verzekeraar loopt.



    centraal beheer.. al mijn verzekeringen excl ziektekosten..
    ik ga maandag maar eens de verzekeraar bellen en nu voor de rechtsbijstand..

    ik heb uiteindelijk wel bewijs via mail dat ik meldt aan de dakdekker dat er problemen zijn, ik heb foto's van het plafond. Geen foto's van het dak..
    maar ik zal hoe dan ook hem de kans moeten geven onderzoek te doen.
  10. malva
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van malva
    Tsja......dat van mijn vader was in de jaren 80......met centraal beheerSmileSmile
    Heel snel weg gasn daar....lijkt mij zo
  11. Eric1
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Eric1
    quote:
    Dit schreef malva
    Tsja......dat van mijn vader was in de jaren 80......met centraal beheerSmileSmile
    Heel snel weg gasn daar....lijkt mij zo

    Als de huidige verzekering niet bevalt dan is het uiteraard een optie om naar een ander over te stappen. Een nieuwe verzekeraar zal denk ik echter niet zo snel een lopend schadegeval over nemen. En waarschijnlijk is er zelfs een wachttijd voor je een schade kunt melden.
  12. Inge65
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge65
    quote:
    Dit schreef malva
    Tsja......dat van mijn vader was in de jaren 80......met centraal beheerSmileSmile
    Heel snel weg gasn daar....lijkt mij zo

    Bij mijn lekkage van het dak geen enkel probleem, Centraal Beheer vergoedde alles (herstel dak en gevolgschade, schilderwerk in de slaapkamer)
Terug naar de lijst