Waarschuwing valse emails,,, 

Onderwerp van leeuwin70

BEHEERD DOOR:
rdolfijn
Terug naar de lijst
  1. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

    Kijk uit voor valse kortingsbonnen van de ALDI


    Supermarktketen ALDI waarschuwt voor valse kortingsbonnen die zogenaamd gebruikt kunnen worden voor boodschappen. Trap er niet in! ALDI is op geen enkele manier betrokken bij de acties.

    Volgens de supermarktketen worden de bonnen door malafide partijen aangeboden, waarschijnlijk om persoonsgegevens van consumenten te ontfutselen.

    ALDI adviseert om geen kortingsbonnen aan te vragen en je ook niet te registreren om deze te kunnen ontvangen. De supermarktketen heeft juridische stappen ondernomen tegen de aanbieders.



    >>LINK<<
  2. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    Via Facebook zag ik vandaag een waarschuwing voor phishing per post uit naam van de Rabobank. Bericht is oorspronkelijk gepost op 20 jan. jl

    Nieuwe manier van oplichting❗❗❗❗

    Mijn vader heeft vrijdag een brief ontvangen van de Rabobank(dacht hij)🤔
    'S avonds toen ik papa zag zei hij. Je moet even de pinpas opsturen want deze is bijna verlopen staat in de brief en dan moet je ook even dit allemaal invullen.
    Bij mij ging er meteen een lichtje💡 branden.
    Toen ik op de pinpas keek stond daar een hele andere datum op dan in de brief en op het formulier wat bijgevoegd was om je pincode in te vullen toen wist ik het heel zeker. Pap dit klopt niet, zo gaat de Rabobank niet te werk.
    Dit is oplichting 😬
    Ben van morgen al vroeg naar de Rabobank toe gegaan en inderdaad. Zo iets versturen wij nooit was het antwoord.
    Deze manier van oplichting is bij de Rabobank Druten nog niet bekend. Ze hebben alles gescand en ik ben ook even doorgereden naar de politie. Ook daar hetzelfde antwoord. Dit is een nieuwe manier en ook niet bekend. De politie heeft er ook een foto van gemaakt en het wordt op diverse facebook pagina bekend gemaakt.

    Dus wees alert❗ en waarschuw iedereen voor deze nieuwe praktijken. Zeker bij oudere mensen, want die trappen hier in.

    Voor privacy redenen heb ik de envelop links boven op papa's adres gelegd.

    📣📣Zouden jullie dit bericht willen delen dan is het bereik groter. 📣📣

    Een gewaarschuwd mens telt voor 2.
    Plaatje
    Plaatje
    Plaatje
  3. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

    Geachte heer/mevrouw,

    Hierbij willen wij bevestigen dat uw toegang tot uw mobiel bankieren vandaag komt te vervallen. Verleng optijd uw toegang.


    Uw toegang verlengen

    Verval datum toegang: maandag 9 maart
    Verleng optijd uw toegang. Mocht u dit niet doen dan verliest u de toegang tot een- of meerdere apparaten.

    U kunt via hier direct uw toegang verlengen.

    Met vriendelijke groet,
    Marcel (M.G.T.) Dresken
    Klantenservice

  4. WilM
    Wa?

    Toon alleen de berichten van WilM
    Van ene Roel Louwhoff, met een adres dat suggereert dat het met de ING-app te maken heeft:


    Beste zakelijke gebruiker,

    We brengen regelmatig nieuwe versies uit van de App. De nieuwste versie beschikt over de nieuwste functionaliteiten en voldoet aan de laatste standaarden.

    Oude versies van de app werken soms alleen nog samen met oude versies van besturingssystemen van je tablet of smartphone. Dat kan onveilig zijn. De fabrikant brengt na een tijdje namelijk geen updates meer uit. Een mogelijk lek in een oud besturingssysteem brengt daarom risico’s mee. Daaraan wil je je bankzaken niet blootstellen.

    Op dit moment is er voor jouw besturingssysteem een update beschikbaar. We adviseren om altijd de meest recente versie van de app te gebruiken. Oude versies zijn daarom na enige tijd niet meer beschikbaar.

    [App bijwerken]

    We snappen dat het heel vervelend is als je app onbruikbaar wordt. We adviseren je daarom je hudige App bij te werken.

    Met vriendelijke groet,
  5. Tuwa
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tuwa
    Officieel bericht van de politie, dus geen nepnieuws.


    LET OP!

    De laatste tijd krijgen wij steeds vaker te maken dat mensen zogenaamd door hun bank zijn gebeld. De oplichter verteld u dan dat er frauduleuze handeling zijn geprobeerd te plegen met u bankrekening. Om de fraude te voorkomen adviseert de oplichter u om uw eigen geld tijdelijk op een ander bankrekening te plaatsen. Ga niet met deze mensen in zee! Bel uw eigen bank, via een door uzelf op het internet gevonden telefoonnummer van de bank, terug en bel niet het nummer terug die de oplichters aan u hebben gegeven. Ook al lijkt dit gegeven nummer betrouwbaar.
  6. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

    Nieuwe spookfacturen namens 'Belastingdienst' met kenmerken BD770076 en BD389288

    Er gaan nieuwe spookfacturen rond namens de Belastingdienst. Dit keer verwijzen ze echter naar een nagemaakte pagina van de Belastingdienst, in plaats van rechtstreeks naar het betaalverzoek. Onder vermelding van kenmerken BD770076 of BD389288 moet je maar liefst € 496,25 betalen, luidt het verhaal.

    De volledige tekst uit de mail luidt als volgt:

    'Geachte heer/mevrouw,

    Uw openstaande schuld met kenmerk BD770076 (of BD389288) is na meerdere herinneringen nog niet voldaan. Op 9 april 2020 zal de gerechtsdeurwaarder overgaan tot executoriaal beslaglegging. U kunt beslaglegging voorkomen door het gehele bedrag direct te voldoen. Via onderstaande knop kunt u het openstaande bedrag direct voldoen met iDeal.

    Betaal openstaande schuld

    Let op: bij executoriaal beslaglegging wordt de hoofdsom verhoogd met proceskosten en de wettelijke rente.

    Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben geinformeerd.

    Met vriendelijke groet,

    Belastingdienst'

    Nagemaakte website in plaats van een betaalverzoek
    Bovenstaande tekst is integraal overgenomen uit de mail. Waar dergelijke mails in de meeste gevallen meteen naar een betaalverzoek verwijzen, heeft de afzender van deze spookfactuur de website van de Belastingdienst geprobeerd na te bootsen, vermoedelijk in een poging om geloofwaardiger over te komen. Kijk maar:


    De url van de website lijkt bovendien ook sprekend op die van de échte Belastingdienst, maar wijkt op twee onderdelen af: de url van de kopie is namelijk belastingdlenst.com (met de letter l in plaats van een i en met de extensie .com in plaats van .nl).

    Dat domein is twee dagen geleden aangemaakt, zien we. Alle informatie die zou moeten leiden tot de identiteit van de beheerder is 'uit privacyoverwegingen geredigeerd', zo levert digitale research op. Vermoedelijk heeft degene achter deze website geen zin in pottenkijkers.

    Achter de betaalknop gaat een betaalverzoek schuil van ene Q.C. La Cruz met rekeningnummer NL97 BUNQ 2035 2025 58. Dat is vermoedelijk niet de echte oplichter, maar iemand die zich als katvanger liet gebruiken en nu op internet - en bij de bank - te boek staat als fraudeur, met alle gevolgen van dien.

    Heb jij deze mail ook gehad? Dan weet je bij dezen dat je 'm gerust kunt verwijderen en dat je zeker niet moet betalen.


    >>LINK<<
  7. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

    Gevaarlijk 'NL-Alert' namens het RIVM over zorgpakket tegen coronavirus in omloop

    >>LINK<<
  8. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

    Koop geen horloge bij Tourbillons.nl

    >>LINK<<
  9. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

    Trap niet in 'Volg hier uw pakket!'-mail van DistributieCentrumNL

    >>LINK<<
  10. Tuwa
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tuwa
    quote:
    Dit schreef leeuwin70
    Trap niet in 'Volg hier uw pakket!'-mail van DistributieCentrumNL

    >>LINK<<



    Deze mail had ik ook gekregen.
    Ik ben op dit moment op drie pakketjes aan het wachten, dus ik kwam bijna in de verleiding.
    Maar vanaf het eerste bericht (ik kreeg er twee) week het totaal af van normale bestellingen en track & trace.
  11. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

    quote:
    Dit schreef Tuwa



    Deze mail had ik ook gekregen.
    Ik ben op dit moment op drie pakketjes aan het wachten, dus ik kwam bijna in de verleiding.
    Maar vanaf het eerste bericht (ik kreeg er twee) week het totaal af van normale bestellingen en track & trace.



    Ja het is erg oppassen momenteel...
    Meestal log ik op de site zelf in
    En klik niet op linken
  12. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

    Beste Esther



    STATUS: Wachtend in het distributiecentrum
    huidige behandeling bij sorteercentrum Klazienaveen
    ontbrekende betaling van €2,95,-
    Uw pakket wordt verzonden wanneer het bedrag is betaald.
Terug naar de lijst