OSB-platen verven

OSB-platen verven 

Onderwerp van bart

Terug naar de lijst
  1. bart
    De OA webmaster

    Toon alleen de berichten van bart
    Wie heeft er ervaring mee?

    Kun je OSB-platen goed verven? En ziet het er daarna een beetje netjes uit? Ik zou de structuur kwijt willen raken en het zou een mooi glad oppervlak moeten worden dat je ook makkelijk af kunt nemen met een natte doek.

    Alvast bedankt!
  2. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    De structuur blijf je zien. Je kunt beter mdf pakken als je geen structuur wil.
  3. bart
    De OA webmaster

    Toon alleen de berichten van bart

    quote:
    Dit schreef Dayenne
    De structuur blijf je zien. Je kunt beter mdf pakken als je geen structuur wil.


    het moeten OSB-platen zijn en ik wil die structuur liever niet. Althans, vrijwel niet.

    Mooiste is eigenlijk een vrij dikke verf die een laagje van een millimeter op de plaats aanbrengt maar die geen structuur geeft maar gewoon glad is. Als dat niet bestaat moet het uitgevonden worden.
  4. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Meerdere laagjes verf aanbrengen?
  5. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Wanneer je de structuur niet wilt zien, moet je het stucen maar ik weet niet of dat blijft zitten, of je moet het plamuren en dat is een stevige klus.
    Wij hebben het op de vloer gehad, verf erop en daar overheen een paar laklagen
  6. Dirk
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dirk
    Je kunt dan beter underlayment platen halen . Is wat duurder dan osb maar sterker en vrijwel glad te verven . OSB verven blijf je altijd zien
  7. test
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van test
    quote:
    Dit schreef Rose_s
    Wij hebben het op de vloer gehad, verf erop en daar overheen een paar laklagen


    En? hoe zag dat er uit?
  8. test
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van test
    quote:
    Dit schreef Dirk
    Je kunt dan beter underlayment platen halen . Is wat duurder dan osb maar sterker en vrijwel glad te verven . OSB verven blijf je altijd zien


    Punt is, dat het al OSB is. Ik probeer iets te verzinnen zodat ik het niet hoef te vervangen....
  9. Dirk
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dirk
    quote:
    Dit schreef test


    Punt is, dat het al OSB is. Ik probeer iets te verzinnen zodat ik het niet hoef te vervangen....

    Je kunt er 10 mm underlayment over heen lijmen of schroeven . Lijmen gaat prima met kleine dotjes High Tack
  10. bart
    De OA webmaster

    Toon alleen de berichten van bart

    quote:
    Dit schreef Dirk
    Je kunt er 10 mm underlayment over heen lijmen of schroeven . Lijmen gaat prima met kleine dotjes High Tack


    Dat zou zomaar eens de beste optie kunnen zijn.... Dank.
  11. Tool
    Als het maar draait

    Toon alleen de berichten van Tool
    Kijk eens naar kwastplamuur
  12. bart
    De OA webmaster

    Toon alleen de berichten van bart

    quote:
    Dit schreef Tool
    Kijk eens naar kwastplamuur

    Interessant...
Terug naar de lijst