Twee gmail apps op 1 android toestel

Twee gmail apps op 1 android toestel 

Onderwerp van Ronaldjes

BEHEERD DOOR:
rdolfijn
Terug naar de lijst
  1. Ronaldjes
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Ronaldjes
    Hallo,

    Voor mijn twee kinderen hebben mijn ex en ik een apart mailadres aangemaakt. Hier komt alle info van school, verenigingen enz enz binnen. Zo hoeven we elkaar niet te verwijten dat er dingen vergeten zijn door te geven of door te sturen.
    In mijn gsm had ik buiten de outlook app, welke ik voor mezelf gebruik nog twee apps van gmail geinstalleerd. Wellicht wat omslachtig, maar zo is voor mij alles overzichtelijk en hoef ik niet bang te zijn dat ik mail wis uit de kinder-inbox.
    De nieuwe gsm heeft zichzelf automatisch ingesteld met de gegevens van de oude gsm. Echter de twee mailadressen zitten in dezelfde app. De mails moet ik dus selecteren, dat werkt wel. Maar het liefst heb voor elk kind een aparte gmail app met bijbehorend mailadres.
    Via de store lukt het me niet om nogmaals te installeren want hij ziet natuurlijk dat de gmail app al geinstalleerd is.

    Wie weet raad? alvast bedankt!
  2. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Ik heb 3 gmail accounts in één app, dat werkt prima hoor! Maar goed, jij wil dat niet. Je zou één account aan het mail programma van je device kunnen koppelen?
  3. Ronaldjes
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Ronaldjes

    Bedankt voor je reactie, nu zitten ze ook twee in 1 app dus het klopt dat het kan. En dat is nu dus ook gebeurd.

    Maar ken mezelf en ben nogal chaotisch en verlies snel het overzicht. Wil ook niks per ongeluk wissen, want dan is het voor mijn ex wellicht ook weg.


    Dus alles lekker in een aparte app vind ik wel heel erg fijn en ik weet dat het kan. Was een uur geleden op mijn gsm ook zo.
    Maar hoe??
  4. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Wat ik al zei, het mail programma van je device gebruiken samen met Gmail app. Wat voor foon heb je?

    Samsung (die heb ik) die heeft een eigen mail programma.
    Plaatje
  5. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    Probeer het volgende is:

    Je gaat met browser 1 naar het ene mailadres. Je logt in met mailadres 1. Daarna maak je een snelkoppeling van die pagina op je startscherm.

    Met een andere browser die je hetzelfde met mailadres 2.

    Zo heb je twee pagina's.
  6. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef scar
    Probeer het volgende is:

    Je gaat met browser 1 naar het ene mailadres. Je logt in met mailadres 1. Daarna maak je een snelkoppeling van die pagina op je startscherm.

    Met een andere browser die je hetzelfde met mailadres 2.

    Zo heb je twee pagina's.

    Dan heb je twee keer webbased mail. Weet niet of dat de bedoeling is. Dan gebruik je geen app.
  7. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Ik ben er al achter! Ga naar de apps op je telefoon. Houdt de gmail app button langer ingedrukt. Je ziet dan alle gekoppelde email adressen. Je kiest een email adres en je krijgt een extra snel koppeling.
    Plaatje
    Plaatje
  8. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    quote:
    Dit schreef Dayenne

    Dan heb je twee keer webbased mail. Weet niet of dat de bedoeling is. Dan gebruik je geen app.

    Wat is het verschil? Het gaat om de uitkomst lijkt me. Maar ik zie dat je het uitgevonden hebt.
  9. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef scar

    Wat is het verschil? Het gaat om de uitkomst lijkt me. Maar ik zie dat je het uitgevonden hebt.

    De app werkt anders dan via web.
  10. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Ik heb nu twee verschillende apps van Gmail voor twee emailadressen. Eigenlijk best wel handig idd Smile
    Plaatje
  11. Ronaldjes
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Ronaldjes

    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Ik ben er al achter! Ga naar de apps op je telefoon. Houdt de gmail app button langer ingedrukt. Je ziet dan alle gekoppelde email adressen. Je kiest een email adres en je krijgt een extra snel koppeling.


    Doe je dit gewoon in je startscherm? Werkt bij mij namelijk niet, wellicht andere versie Android. Heb een Xiaomi note 7.

    Werk in de techniek, kan alles maken met mijn handen,maar digibeet eerste klasse😆
  12. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef Ronaldjes


    Doe je dit gewoon in je startscherm? Werkt bij mij namelijk niet, wellicht andere versie Android. Heb een Xiaomi note 7.

    Werk in de techniek, kan alles maken met mijn handen,maar digibeet eerste klasse😆

    Ja in start scherm doet ie dat ook, bij mij.
Terug naar de lijst