Peer enten

Peer enten 

Onderwerp van PeterLokker

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. PeterLokker
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van PeterLokker

    Er is een vervolg op het enten van onze perenboom!

    Mijn vriend Gerard heeft via een bevriende tuinier in Boskoop uit kunnen vinden dat ene Josje Regout zich inzet voor het veilig stellen van oude fruitrassen en omdat mijn boom een oud fruitras is ben ik aan het goede adres.
    Ook geeft zij snoei- en entcursussen en ent zij op verzoek, precies wat ik nodig heb.

    De periode om te enten is februari-maart, dus helaas wordt dat wachten tot volgend jaar.
    Ik moet dan 1-jarige takken aanleveren om te enten waarbij ik als onderstam kan kiezen uit laag- of hoogstam.

    Er is nog een periode waarin je kunt enten (dan wordt het een zgn 'oog-ent') en dat is augustus.
    Ik ga dus allebei de periodes benutten om een grotere kans te hebben om te slagen.

    Nu hopen dat de boom het nog even redt want er zijn weer takken 'aangedaan' en sterven af.
  2. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Ik hoop dat het goedkomt, je hebt maar één tak nodig die aanslaat.
    Degene die ik aanraadde stelt om oude fruitrassen veilig, gelukkig zijn die mensen er nog. Zo blijven de pareltjes bewaard, er zitten zulke lekkere soorten bij.
    Fijn dat je iemand hebt gevonden die voor jou gaat enten. Veel succes
  3. PeterLokker
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van PeterLokker

    Dank je wel Rose_s en excuus dat ik niet met de tuinder die jij me aanraadde aan de gang ben gegaan.

    Dat lag niet aan die tuinder maar aan mijn stemming. Ik kan me moeilijk zetten tot dit soort dingen door het overlijden van mijn liefste pas geleden. Ik ben dus op de achterbank gaan zitten en heb vriend Gerard het werk laten doen.
  4. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef PeterLokker
    Dank je wel Rose_s en excuus dat ik niet met de tuinder die jij me aanraadde aan de gang ben gegaan.

    Dat lag niet aan die tuinder maar aan mijn stemming. Ik kan me moeilijk zetten tot dit soort dingen door het overlijden van mijn liefste pas geleden. Ik ben dus op de achterbank gaan zitten en heb vriend Gerard het werk laten doen.


    Oh geen probleem, ik wilde er slechts mee aangeven dat er gelukkig mensen zijn die de oude rassen in ere houden. Ik kan me goed voorstellen dat je je vriend het werk hebt laten doen.
Terug naar de lijst