shit, de buren 

Onderwerp van Elisa875

BEHEERD DOOR:
indigo
Terug naar de lijst
  1. Suzette
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Suzette
    quote:
    Dit schreef Elisa875


    Mimi, ik heb ze inderdaad direct uitgenodigd in het begin, bij mij thuis en ze zijn geweest. En heb ze een kaart gestuurd met de bruiloft. Ze waren juist blij met de schutting en hebben in de app nooit gevraagd of ik wilde wachten met plaatsen tot ze geld zouden hebben. Het is overigens een huurhuis. Ik wil niet zeiken maar zij werken allebei, hebben ze verteld, en ik ben alleenstaand, zonder alimentatie. Het was niet veel wat ze moesten bijdragen, ging om 125 euro. Het is geen dure schutting of zo. Maar goed ik kan niet in hun beurs kijken (Ze rijden in een audi en een bestelbus). Ze hebben ook niet aangeboden om later die bijdrage alsnog te doen. Ik breek m af, zo boos ben ik inmiddels en dat doe ik in overleg met ze, heel netjes. ik weet nl dat ze ook graag afscheiding willen. Dus dan zetten we maar helemaal iets nieuws neer en ja, ik betaal gewoon mee. Dan maar zo, hoewel ik ook liever normale omgang wil.


    Dit zou ik dus niet doen, dan is de verhouding pas écht verstoord. Je leest best heel hoog in de emotie, is het een idee om even een paar dagen af te wachten zodat je tijd hebt om uit je boosheid te komen?

    Even heel feitelijk, ik lees een paar dingen:
    - ze blowen, de geur komt bij jou naar binnen
    - ze zetten de muziek geregeld luid
    - ze hebben een vogelhuisje vlakbij de schutting staan

    Ook feitelijk:
    - ze mogen blowen in hun tuin
    - ze mogen muziek opzetten tot een bepaalde hoeveelheid decibels
    - ze mogen een vogelhuisje plaatsen in hun tuin

    Echter, je kunt natuurlijk een gesprekje aanknopen. Gewoon een vriendelijk babbeltje waarin je op enig moment zegt van 'joh, ik vind het vervelend om te vragen maar zou het mogelijk zijn om achter in de tuin te blowen ipv vlakbij de gevel? De geur komt namelijk mijn huis in en ik hou niet van die geur' en als ze daar positief op reageren, dan kun je een paar weken later ook nog zeggen dat de muziek soms best luid staat en of je daar afspraken over kunt maken. Of andersom, afhankelijk van wat je het meeste stoort.

    Wat betreft de schutting, vogels zullen ook op de schutting gaan zitten als het vogelhuisje een aantal meters verder van de schutting af staat. Op een schutting zitten ze nou eenmaal hoog wat voor vogels ideaal is. Net zoals jij de vogels irritant voor de katten vindt, zullen zij de katten vast irritant voor de vogels vinden Smile
    Je zou eventueel een mooie klimplant tegen de schutting kunnen zetten daar waar de vogels veel zitten. Staat mooi, vogelpoep valt minder op en gratis bemesting Smile
  2. Elisa875
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Elisa875

    Ik ben er inmiddels achter dat ik inderdaad niet veel recht meer heb. Schutting eenmaal geplaatst, dan is het daarna van beiden. Ja, ze moeten meebetalen, maar als ze dat niet doen moet ik een rechtszaak opstarten en dat is veel duurder natuurlijk, waarschijnlijk wisten ze dat. Ja ik zit hoog in de emotie maar ik kan nou eenmaal niet tegen onrecht en mensen die geen rekening met een ander houden, of profiteren en zo zie ik ze., als het om de buren gaat, overlast is lastig aan te pakken, ik gun ze t beste maar verwachtte een beetje “logisch nadenken”. Overigens hebben ze zelf ook 3 katten dus ik begrijp geen snars van dat vogelhuis. Het blowen stoort me t minste, dat ze zonder overleg en mee te betalen “mijn“ schutting gebruiken, stoort me enorm. Maar ja, ik heb geen recht dus tja, het bevestigd mijn overtuiging iig wederom dat heel veel mensen gewoon niet leuk, maar aso zijn. Jullie bedankt voor jullie reacties! altijd goed om zaken van diverse kanten te horen, ook al is t niet altijd wat je wilt horen😕
  3. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Ik zat jaren geleden in dezelfde situatie. Aan de ene kant had ik samen met de buren en schutting gekocht en geplaatst, aan de andere kant duurde en duurde het maar. Ik wilde ook mijn katten naar buiten kunnen doen en besloot de schutting in mijn tuin te plaatsen en niet op de erfgrens. De buren hebben veel later, de schutting op de erfgrens gezet. Toen zat ik al een paar maanden buiten met de katten.

    Waarom heb je er voor gekozen om de schutting op de ergens neer te zetten?
  4. Anke
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anke
    Wat stoort jou zo enorm aan het feit dat ze een vogelhuisje hebben opgehangen aan JOUW schutting?


    Moeten ze dan tegen jouw kale schutting aankijken? Hoe had je dat bedacht dan? Ze kunnen ook een boom planten waar vogels in gaan zitten die aan jouw kant poepen

    Ik vind het eerder logisch dan a-sociaal eigenlijk, maar het zit je echt heel hoog. Wat raakt dit nou zo?
  5. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Jouw buren klinken helemaal niet als aso, wel als een jong stel dat een ander leven leidt als jij.
    Je gaat uit van een heleboel voor jou vanzelfsprekende dingen, die voor hun dat blijkbaar niet zijn.

    Ga rustig een keer in gesprek, daarmee schiet je veel meer op dan met emoties. Ze hebben slechts een vogelhuisje aan de schutting gehangen. Een gedeelde schutting omdat hij op e grens staat..

    Ik zie weinig onrecht en veel emoties
  6. Inge65
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge65
    quote:
    Dit schreef Elisa875
    Ik Ja ik zit hoog in de emotie maar ik kan nou eenmaal niet tegen onrecht en mensen die geen rekening met een ander houden, of profiteren en zo zie ik ze.


    Maar jij hebt toch ook geen rekening met hen gehouden? Je vraagt of ze mee willen doen met een nieuwe schutting, zij vertellen dat ze daar nu even geen geld voor hebben. Dan plaats jij zonder verder overleg een eigen schutting op de erfafscheiding, en bent dan verontwaardigd omdat ze daar niet blij mee zijn, niet mee willen betalen en er een vogelhuisje aan hangen? Dat is toch de omgekeerde wereld?
  7. Bericht van Dirk is op 09-05-2020 om 16:44:20 uur verwijderd door Dirk.

    Reden: Verkeerde guote

     
  8. Dirk
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dirk

    Het is zelfs zo dat ze de schutting illegaal heeft geplaatst zonder toestemming ( wat ik uit het verhaal opmaak ) van de buren en zouden ze het op de spits drijven kan je hem afbreken . Ook als hij te hoog is is het foute boel . Nooit schutting plaatsen op erfgrens zonder toestemming buren
  9. Elisa875
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Elisa875

    quote:
    Dit schreef Anke
    Wat stoort jou zo enorm aan het feit dat ze een vogelhuisje hebben opgehangen aan JOUW schutting?


    Moeten ze dan tegen jouw kale schutting aankijken? Hoe had je dat bedacht dan? Ze kunnen ook een boom planten waar vogels in gaan zitten die aan jouw kant poepen

    Ik vind het eerder logisch dan a-sociaal eigenlijk, maar het zit je echt heel hoog. Wat raakt dit nou zo?


    Hee Anke, ze hebben wel degelijk ermee ingestemd om deze schutting te plaatsen alleen wilden ze niet meebetalen vanwege hun bruiloft waar ze hun geld aan wilden spenderen. Dat klinkt logisch. Ik hou graag rekening met andere mensen en dat doe ik ook. Ik verwacht dat anderen dat ook doen, maar nee, dat is niet zo. Dus wat raakt mij nu zo? Dat mensen niet de lasten willen maar wel de lusten. Ook zij hebben er profijt van. Bij het plaatsen van de schutting waren ze thuis. Geen enkele moeite gedaan om even mee te helpen. Mijn buurman heeft alleen staan klooien. En nu hebben ze het vogelhuis met zijbalken eraan vastgeschroeft. Ja dat vind ik aso. Je kunt het ook even vragen toch? Inmiddels ben ik weer wat verder gekomen met het onderzoek. Als je een huurhuis hebt, is er geen erfgrens, is een uitzending van de rijdende rechter over geweest. In principe is de schutting dus nu van de Woningbouw en niet van mij of van de buren. Ik laat het er verder bij. Wil geen gezeik. Ik blijf het raar vinden dat iedereen dit maar normaal vindt. Maar dat is mijn mening. Ik heb hem in overleg geplaatst en betaald, maar blijkbaar is dat tegenwoordig maar normaal dat anderen er verder niets aan hoeven te doen of te moeten overleggen als ze dan zelf ook iets willen. Nogmaals bedankt voor jullie mening. Ik heb er van geleerd dat ik beter vooronderzoek moet doen want met deze kennis die ik nu heb, had ik de schutting niet geplaatst. Jammer dat we met zn allen niet wat meer voor elkaar over hebben, maar het is wat het is.
  10. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Dat laatste geldt ook voor jou uiteraard.

    Hou in gedachten dat jij nu, juist door het wel plaatsen van de schutting, al meer woongenot hebt dan als je niks had gedaan. Je plaatste hem vooral daarom en niet om je buren een plezier te doen.
  11. Anke
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anke
    Ja verwachtingen zijn killing.. of kunnen dat zijn

    Mijn tip; als je gezamenlijkheid verwacht, maak het dan ook gezamenlijk vanaf stap 1.
    Nu wilde jij iets, en ook al begreep je kun verhaal; toch verwachte je dat zij een bijdrage zouden leveren aan de uitvoering van jouw plan

    Maar het is jouw plan geweest. Niet jullie plan. Daar struikel je op denk ik
  12. malva
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van malva
    quote:
    Dit schreef Anke
    Ja verwachtingen zijn killing.. of kunnen dat zijn

    Mijn tip; als je gezamenlijkheid verwacht, maak het dan ook gezamenlijk vanaf stap 1.
    Nu wilde jij iets, en ook al begreep je kun verhaal; toch verwachte je dat zij een bijdrage zouden leveren aan de uitvoering van jouw plan

    Maar het is jouw plan geweest. Niet jullie plan. Daar struikel je op denk ik

    Zo iets, ja.
    En misschien had jij en/of hun voor kunnen stellen dat je het voor zou schieten en zij het over 3 maanden aan je zouden betalen.
    Maar ja, achteraf en alleen via lettertjes is het makkelijk voor anderen om oplossingen te verzinnenSmile

    Ik hoop vooral dat jullie aangename buren voor elkaar zullen zijn. Kopje suiker, pakketje aannemen, dieren verzorgen e.d. Dat is zo fijn als iemand dat voor je doet, wederzijds.
Terug naar de lijst