Nieuwe wasmachine en droger

Nieuwe wasmachine en droger 

Onderwerp van Marlies

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst

  1. quote:
    Dit schreef foetske

    Er is ook een verschil waar je koopt: BCC heeft 'andere uitvoeringen' dan de andere winkels: inkoopbeleid. Ofwel: een Bosch machine gekocht bij X, dan kun je alle onderdelen op internet vinden (en jouw reparateur dus ook) Maar de machine van BCC staat niet in de nummerlijsten van Bosch: ofwel: de onderdelen kúnnen hetzelfde zijn. Maar ook niet, kán. En niet alleen bij Bosch. BCC maakt flinke winsten op reparaties, meer dan op nieuwe verkoop;

    Ik zag ergens: maak een lijstje. Mee eens, toploader, centrifugetoeren etc. etc. Als je wollen stoffen (truien en zo) alleen met de hand wast, dan heb je geen uitgebreid wolprogramma nodig. En zo verder, maar dat weet je wellicht beter dan ik. Hoewel ik mijn was ook al jaren zelf doe. Succes!

    O echt? Dat wist ik niet. Viel me al wel op dat niet alle typenummers overal verkrijgbaar zijn.

    Vieze zweetshirts van zoon moeten schoon en fris, dat kost me nu moeite.
  2. Dirk
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dirk
    quote:
    Dit schreef Marlies

    O echt? Dat wist ik niet. Viel me al wel op dat niet alle typenummers overal verkrijgbaar zijn.

    Vieze zweetshirts van zoon moeten schoon en fris, dat kost me nu moeite.

    Onderdelen van elke machine zijn te krijgen en ook al is het een ander type nummer machine . Gaat er om wat in de schil zit . Heb al meerdere keren wasmachines en drogers gerepareerd met onderdelen van andere merken . Net als CV ketels in bijv een Nefit kun je met onderdelen van Bosch repareren . Kwestie van kijken en goochel .
  3. Dirk
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dirk
    quote:
    Dit schreef Marlies
    Ik ben op zoek naar een nieuwe wasmachine en droger. Neus een beetje op Coolblue, maar zie door de bomen het bos niet meer.
    Waar moet ik nou op letten, wat is een fijne wasmachine en wat juist niet?

    Coolblue's keuze is van het merk Haier, daar had ik nog niet van gehoord en neig meer naar een bekender merk.
    Eigenlijk wil ik het liefst dat iemand wat voor me uitzoekt en ik alleen maar hoef te bestellen.
    Haier is een groot merk maar je kan ook gewoon kiezen voor een jouw bekender merk . En kijk niet op een paar € maar naar datgene wat je er mee wil wassen en drogen( softtrommel?) . En ook belangrijk de energie klasse .
  4. Rene_63
    Al doende leert men

    Toon alleen de berichten van Rene_63
    quote:
    Dit schreef mamavan2


    LG hier slechte ervaring mee. 2,5 jaar en toen waren de lagers al stuk.


    Ik lees in dit draadje dat iemand een slechte ervaring(en) heeft met Whirlpool, ik zelf heb slechte ervaringen met Siemens wat best een goed, bekend en niet goedkoop merk is, je kan soms dus pech hebben helaas Smile
  5. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef Marlies



    Vieze zweetshirts van zoon moeten schoon en fris, dat kost me nu moeite.

    Veel machine hebben een sport kleding stand. In dochter haar beko kan de steam modus vuil losweken waardoor het makkelijker los laat. Maar ook wasmiddel is een factor bij zweet geur.
  6. Tuwa
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tuwa
    quote:
    Dit schreef foetske
    ....................
    Er is ook een verschil waar je koopt: BCC heeft 'andere uitvoeringen' dan de andere winkels: inkoopbeleid. Ofwel: een Bosch machine gekocht bij X, dan kun je alle onderdelen op internet vinden (en jouw reparateur dus ook) Maar de machine van BCC staat niet in de nummerlijsten van Bosch: ofwel: de onderdelen kúnnen hetzelfde zijn. Maar ook niet, kán. En niet alleen bij Bosch. BCC maakt flinke winsten op reparaties, meer dan op nieuwe verkoop;

    .......................


    Is dit typisch voor BCC of zijn er nog méér soortgelijke ketens die dit beleid hanteren van goedkoop aanbieden en dan vooral gokken op hoge reparatiekosten?
  7. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70
    quote:
    Dit schreef maartje


    Staat de machine waterpas? Ik heb deze >>LINK<< met een 9kg trommel, daar draai ik ook kleine wasjes in, geen probleem.



    Ja elke keer wordt die weer waterpas gezet..
    Soms staat die zo scheef dat die de stekker er bijna uit trekt..Smile

    De volgende wordt een kleinere ben dan waarschijnlijk toch alleen
  8. Sheeba
    Older not Wiser

    Toon alleen de berichten van Sheeba
    quote:
    Dit schreef Marlies

    O echt? Dat wist ik niet. Viel me al wel op dat niet alle typenummers overal verkrijgbaar zijn.

    Vieze zweetshirts van zoon moeten schoon en fris, dat kost me nu moeite.


    Ik heb de mijne bij BCC vandaan
    Geen extra garantie bijgekocht
    Wettelijke termijn dat zo'n apparaat moet meegaan
    Is sowieso bepalend

    En fietskleding van mijn man wordt goed schoon

    17 jul '20 - 11:12:10 / 17 jul '20 - 12:09:00
  9. bloemetje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van bloemetje
    Ik heb een AEG met stoomfunctie. Dat is zo ontzettend fijn. Wanneer de was klaar is, laat ik het strijkspul in de wasmachine zitten. Het stoomprogramma eroverheen, wanneer ik het daarna gelijk ophang hoef ik niet te strijken:-)
  10. Dirk
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dirk
    quote:
    Dit schreef leeuwin70
    Ik heb slechte ervaringen met Whirlpool

    Nu een Zanussi met extra grote trommel
    Nadeel is dat die van mij gaat "dansen"

    Expert zegt dan heb je hem niet vol genoeg
    Tja mijn machine is bijna altijd vol en en af en toe
    een klein wasje moet toch ook kunnenSmile

    Rubber voetjes halen zijn tegen dansen .
  11. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70
    quote:
    Dit schreef Dirk

    Rubber voetjes halen zijn tegen dansen .



    Is door de monteur er onder gezet in de garantie periode Smile
    Geen idee hoe en of ze er nog onder zitten ik krijg de machine
    niet van zijn plek/omhoog om te kijken
  12. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem
    quote:
    Dit schreef bloemetje
    Ik heb een AEG met stoomfunctie. Dat is zo ontzettend fijn. Wanneer de was klaar is, laat ik het strijkspul in de wasmachine zitten. Het stoomprogramma eroverheen, wanneer ik het daarna gelijk ophang hoef ik niet te strijken:-)

    Oh, dat is ideaal!
Terug naar de lijst