airco misschien 

Onderwerp van robinet

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Suzette
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Suzette
    Nog een nadeel van een vaste, als je in een flat woont dan heb je kans dat je geen deel (door de muur) naar buiten mag leiden en niets op de gevel mag hangen. Eerst navragen bij de verhuurder of als je in een koopappartement woont, goed in het huishoudelijk reglement (of als die daar niets over zegt, het geldende modelreglement) checken.
  2. Eeva
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Eeva
    Ik heb in mei een vaste airco laten installeren op beide slaapkamers, van zoon en mij.
    Ik heb een (koop)huis met plat dak en al jaren is de temperatuur op de slaapkamers boven de 50 graden.. ongezond om in te slapen en te verblijven. Werd op ochtenden wakker met een hoofdpijn en totaal uitgedroogd. Raam open kan niet en zeker niet als het buiten nog warmer is dan binnen, ventilators bliezen alleen de warme lucht rond en ook overdag de gordijnen dicht hielp niet..de zomers zullen in de toekomst niet minder lang en heet zijn..
    IK zie het in mijn wijk, allemaal dezelfde woningen staan er al 60 jaar.. nagenoeg eenieder heeft vorig en dit jaar vaste airco's laten plaatsen. De zomers worden langer en heter, voor mij het bewijs dat voorheen in onze woningen prima de zomer was door te komen en nu niet meer..
    Heb twee jaar terug overwogen om mobiele airco aan te schaffen.. maar de herrie en het gedoe met slangen en ramen/deuren( zoon heeft geen raam maar een balkondeur) alsmede de ervaringsverhalen van buurtgenoten heeft mij doen besluiten..airco laten installeren. Is tevens ook een waardevermeerdering van mijn woning als ik die over 8 jaar wil gaan verkopen.

    Ik heb ook zonnepanelen, de overweging deze te laten installeren was ook om met de inverter airco de slaapkamer ( van zoon) in de winter te kunnen verwarmen.. zoveel mogelijk het huis energie neutraal maken met zo min mogelijk gasverbruik is de achterliggende gedachte.

    Ja, het is een grote investering.. en kan ook. Bij een appartement krijg je te maken met een vereniging van eigenaren.. want hoe je het ook wend of keert.. die buitenunits en leidingen die nodig zijn voor het een en ander zijn geen fraai beeld van je huis of appartement aan de buitenkant.. bij mij valt het mee omdat de buitenunits op de dak van mijn garage staan.. Ook binnen is het een hele kast tegen de wand.
    Ik heb nu echt heel veel profijt van mijn vaste airco.. ik ben nu gewend aan de nacht zachte zoeffff geluid.. zet de airco een twee uur vantevoren aan op turbo.. en als ik ga slapen op de laagste fanstand en slaap weer geweldig.. heerlijk.

    In mijn woonkamer/keuken heb ik een grote ventilator en houd overdag rolluiken en gordijnen dicht..
  3. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Wat een genot Eeva. In mijn huurhuis mocht een vaste airco idd niet.
  4. robinet
    niets is vanzelfsprekend

    Toon alleen de berichten van robinet

    Dank voor jullie input. Ik heb een eigen woning. De optie zonnepanelen/vaste airco (rare combinatie overigen) spreekt mij wel aan. Zeker als deze ook als verwarming te gebruiken is.
  5. Eeva
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Eeva
    quote:
    Dit schreef robinet
    Dank voor jullie input. Ik heb een eigen woning. De optie zonnepanelen/vaste airco (rare combinatie overigen) spreekt mij wel aan. Zeker als deze ook als verwarming te gebruiken is.



    En ook om te ontvochtigen en te ventileren.. dat kan mijn airco nl ook nog..
  6. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Draait jouw airco overdag volledig op de panelen of verbruikt ie meer?
  7. Corien
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Corien
    quote:
    Dit schreef Dayenne

    Ja. Je hebt ook aircoolers, die werken met een ijscompartiment. Naast dat ze vocht je huis in brengen, is het een gewoon een ventilator die koude wind blaast. Deze hebben geen afvoer nodig. Ik raad deze af.


    Ik heb wel een aircooler.
    Vanzelfsprekend niet te vergelijken met airco, maar wel comfortabeler dan een ventilator.
    Koud water en koelelementen erin en de gevoelstemperatuur is een stuk prettiger.
    Plaatje
    8 aug '20 - 10:08:28 / 8 aug '20 - 12:34:11
  8. daro
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van daro
    quote:
    Dit schreef Geanna
    Klinkt goed Daro!
    Hoe groot is de ruimte die hij koelt?
    Hoeveel graden scheelt het?


    Slaapkamer is 2,5 bij 3. Gaat als een speer hoor. Meten doe ik niet. Als het goed voelt dan voelt het goed. Ik lig zelfs nog onder mijn zwaartedeken dus trek je conclusieSmile

    Nu staat hij in huis. De eerste keer. Dat is natuurlijk groter. Ik heb hem op 21 graden staan. Dochter zou komen met kleinzoon dus dacht koel het even wat af hier. Is eigenlijk heerlijk. Dus de komende dagen gaat ie ook overdag aan. Lekker naar mij toe, nog een ventilator erbij aan de andere kant.

    Wat een spartaanse toestanden eigenlijk al jaren hier. Wat was ik dom!!!! Hier mag ik geen vaste airco overigens anders had ik dat zeker overwogen omdat ik toch al elektrisch bij verwarm. Ik heb zowel de zon in de ochtend vol op mijn ramen als in de middag aan de andere kant tot zonsondergang. Helaas kan ik geen zonnescherm aan de voorkant laten hangen dan hebben we eerst een steiger nodig. Wat ook de nodige problemen geeft dus dat moet een keer als we daar toch aan de slag moeten. Galerijkant heb ik lakens voor mijn ramen. Het is net een bunker maar helpt iig tegen de middag/avond zon. (Zie foto, wie weet heeft iemand er nog iets aan)

    Deze kan trouwens ook op ventilatorstand en ontvochtigen maar dat laatste is niet nodig hier.

    Nee hoor, zo kom ik de dagen wel door. Ik ga zo even naar kind en kleinkind in de wetenschap dat ik thuis weer lekker af kan koelen. Smile
    Plaatje
    8 aug '20 - 10:09:38 / 8 aug '20 - 15:48:01
  9. quote:
    Dit schreef daro


    Wat een spartaanse toestanden eigenlijk al jaren hier. Wat was ik dom!!!! Smile

    Ja, wat doen we onszelf aan eigenlijk. Maar ergens hebben we blijkbaar toch een Calvinistisch duiveltje op onze schouder, dat fluistert dat we het onszelf niet te makkelijk mogen maken.

    Ik ga toch ook maar een mobiele airco kopen, voor mijn dochter. Haar slaapkamer ligt op het zuiden, het is er om te stikken zo heet. Dan maar hedonisch 😈
  10. Wim
    Abonnee sinds 12.01.2008

    Toon alleen de berichten van Wim
    -haast- gefortificeerd dus, @daro, maar fijn dat het helpend is!
  11. Eeva
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Eeva
    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Draait jouw airco overdag volledig op de panelen of verbruikt ie meer?



    bedoel je mij.. overdag staat de airco niet aan.. de zonnepanelen wel. Mijn zonnepanelen leveren dan naar de energieboer en mijn gebruik in de nacht gaat daar weer vanaf. De airco is +++ en de inverter warmte ++ label
    Zou de airco overdag aan staan dan neemt ie de energie direct van de zonnepanelen.. Maar overdag lig ik niet op bed..mijn energie rekening loopt nu naar winst..ik ga ontvangen (salderen) aan het eind van het jaar ipv betalen..ben benieuwd als straks in de winter ook de warmte stand aan gaat..
    Als het allemaal klopt heb ik over 6 jaar mijn panelen kosten eruit gehaald..en ga ik vanaf die tijd alleen nog ontvangen..wie weet heb ik dan over 10 jaar en de panelen en de inverter op deze wijze bekostigd, maar wel mijn waardevermeerdering van het huis..en wil dan gaan verkopen.
  12. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef Eeva



    bedoel je mij.. overdag staat de airco niet aan.. de zonnepanelen wel. Mijn zonnepanelen leveren dan naar de energieboer en mijn productie in de nacht gaat daar weer vanaf. De airco is +++ en de inverter warmte ++ label
    Zou de airco overdag aan staan dan neemt ie de energie direct van de zonnepanelen.. Maar overdag lig ik niet op bed..mijn energie rekening loopt nu naar winst..ik ga ontvangen (salderen) aan het eind van het jaar ipv betalen..ben benieuwd als straks in de winter ook de warmte stand aan gaat..
    Als het allemaal klopt heb ik over 6 jaar mijn panelen kosten eruit gehaald..en ga ik vanaf die tijd alleen nog ontvangen..wie weet heb ik dan over 10 jaar en de panelen en de inverter op deze wijze bekostigd, maar wel mijn waardevermeerdering van het huis..en wil dan gaan verkopen.

    Ja de vraag was idd voor jou. Oh ja, je hebt m op je slaapkamer staan. Dan is het niet nuttig om aan te hebben overdag 🤦🏻
Terug naar de lijst