airco misschien 

Onderwerp van robinet

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Eeva
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Eeva
    quote:
    Dit schreef Dayenne

    Ja de vraag was idd voor jou. Oh ja, je hebt m op je slaapkamer staan. Dan is het niet nuttig om aan te hebben overdag 🤦🏻



    kan wel, is het advies geweest om overdag op laag de airco aan te zetten zodat in de avond de kamer afgekoeld is (gebleven) en je de turbo ( gebruikt dan wel meer energie) niet hoeft te gebruiken.. ook daarin geldt nl dat hoe harder de airco moet werken hoe hoger energie verbruik..dus da's nog een overweging voor mij.. om de airco te laten draaien overdag op lage stand en met gebruik van de zonnepanelen opgevangen energie en in de avond geen hogere energie stand..

    overigens bij aanschaf goed informeren naar het geluid dat de buitenunits maken.. anders krijg je met de buren problemen..
    Plaatje
    Plaatje
  2. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef Eeva



    kan wel, is het advies geweest om overdag op laag de airco aan te zetten zodat in de avond de kamer afgekoeld is (gebleven) en je de turbo ( gebruikt dan wel meer energie) niet hoeft te gebruiken.. ook daarin geldt nl dat hoe harder de airco moet werken hoe hoger energie verbruik..dus da's nog een overweging voor mij.. om de airco te laten draaien overdag op lage stand en met gebruik van de zonnepanelen opgevangen energie en in de avond geen hogere energie stand..

    Das wel een goeie. Ik had iets gelezen dat het salderen minder oplevert qua prijs, dan het kopen van energie. Als je een flink overschot hebt zal dat niet veel uitmaken (nah ja, je krijgt minder terug) maar als je op iets betalen of rond de nul zit, kan het verschil maken.
  3. Wim
    Abonnee sinds 12.01.2008

    Toon alleen de berichten van Wim
    opeens -nav dit draadje- ben ik op die slangen waar jullie over schrijven gaan letten en nu zie ik ze hier her en der ook (foto hedenmorgen ‘als voorbeeld’)
    Plaatje
  4. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Oh die heeft die plaat die ik bij mijne had zitten gebruikt zo te zien. Volgens mij zie je de airco ook staan.
  5. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Bij mij door het huis lopen de kanalen al voor een airco. Toch eens navragen wat de woningbouw kan doen om daar een koelunit op aan te sluiten. Nu is het een ventilatieaparaat, vroeger was het de hete luchtverwarming, zou nu toch een airconditioning kunnen zijn :)
  6. Salome
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Salome
    Ik heb een vaste, 1000 euro, inclusief installatie. Heb een hoekwoning, dus die lelijke kast buiten kan onopvallend hangen, dat vind ik wel fijn.
    Binnen een kleine unit, die de huiskamer verkoelt en ook de kamers boven, een voor een.
    Daarnaast ventileert hij, ontvochtigt hij en verwarmt hij. Dat laatste is beduidend goedkoper dan cv. Vind het dus een goeie investering.
  7. Eeva
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Eeva
    quote:
    Dit schreef Salome
    Ik heb een vaste, 1000 euro, inclusief installatie. Heb een hoekwoning, dus die lelijke kast buiten kan onopvallend hangen, dat vind ik wel fijn.
    Binnen een kleine unit, die de huiskamer verkoelt en ook de kamers boven, een voor een.
    Daarnaast ventileert hij, ontvochtigt hij en verwarmt hij. Dat laatste is beduidend goedkoper dan cv. Vind het dus een goeie investering.



    Precies, al was/waren de mijne incl installatie een stuk duurder C.H. En nog goedkoper dan die van de buren, Mitshubitschi...
  8. robinet
    niets is vanzelfsprekend

    Toon alleen de berichten van robinet

    quote:
    Dit schreef Salome
    Ik heb een vaste, 1000 euro, inclusief installatie. Heb een hoekwoning, dus die lelijke kast buiten kan onopvallend hangen, dat vind ik wel fijn.
    Binnen een kleine unit, die de huiskamer verkoelt en ook de kamers boven, een voor een.
    Daarnaast ventileert hij, ontvochtigt hij en verwarmt hij. Dat laatste is beduidend goedkoper dan cv. Vind het dus een goeie investering.


    intressant
  9. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    Hier in huis is het goed te doen met ventilatorenSmile
  10. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Salome
    Ik heb een vaste, 1000 euro, inclusief installatie. Heb een hoekwoning, dus die lelijke kast buiten kan onopvallend hangen, dat vind ik wel fijn.
    Binnen een kleine unit, die de huiskamer verkoelt en ook de kamers boven, een voor een.
    Daarnaast ventileert hij, ontvochtigt hij en verwarmt hij. Dat laatste is beduidend goedkoper dan cv. Vind het dus een goeie investering.


    Wanneer hij verwarmt, is het dan hete luchtverwarming?
  11. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    quote:
    Dit schreef Dayenne

    Das wel een goeie. Ik had iets gelezen dat het salderen minder oplevert qua prijs, dan het kopen van energie. Als je een flink overschot hebt zal dat niet veel uitmaken (nah ja, je krijgt minder terug) maar als je op iets betalen of rond de nul zit, kan het verschil maken.


    Voor nu is salderen nog 1 op 1. Dus iedere KWh die je teruglevert aan het net, wordt afgetrokken van je rekening voor dezelfde waarde. Daar zit nu dus nog geen verschil in. Dus geen probleem.
    Vanaf 2023 is het daarmee afgelopen. Ieder jaar wordt de waarde van de stroom die jij teruglevert aan het net minder waard. Hoeveel dat is hangt af van jou energieleverancier. Vanaf 2031 is er helemaal geen saldering meer, maar ben je afhankelijk van de contracten die je hebt met je energieleverancier. Die doet een voorstel voor hoeveel geld per KWh zij jou stroom kopen en jij kunt bepalen of jij daarmee akkoord gaat of niet.
    Vaste lasten als aansluitkosten netbeheer kosten ed. vallen natuurlijk buiten de berekeningen.

    Dit is dan ook zo ongeveer de enige reden waarom de energiemaatschappijen zo ontzettend hard bezig zijn om de oude mechanische meters (die het zogenaamd niet goed doen en fouten in kunnen ontstaan) te vervangen door digitale meters die daadwerkelijk het verbruik en teruggave apart meten. Een mechanische meter draait terug en kan dus niet gebruikt worden en zal de teruggeleverde energie altijd 1 op 1 zijn in waarde. Met digitale meters niet meer.

    Ik zie nu voorstellen dat energiebedrijven 6ct/KWh betalen terwijl je zelf iets van 22cent betaald (afhankelijk van het contract wat je nu hebt natuurlijk).


    Dus salderen levert flink op. Maar vanaf 2023 steeds minder.
  12. Eeva
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Eeva
    Ja klopt.. in 2031 hoop ik verhuisd te zijn.
    Overigens heb ik zonnepanelen waar tzt een batterij mogelijk gaat zijn om aan te sluiten. In 10 jaar tijd kan er nog veel wijzigen..
Terug naar de lijst