airco misschien

airco misschien 

Onderwerp van robinet

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Eeva
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Eeva
    quote:
    Dit schreef robinet
    Ik ga voor de vaste airco. Nu oriënteren.Volgend voorjaar/winter laten hangen.
    Hoe hebben jullie gezocht naar een goede installateur?



    Ja, de "aanbiedingen" vliegen nu niet om je oren...ik heb er enkele ter oriëntatie uitgenodigd vorig jaar zomer..schrok van de prijs.. over de €3000,00 en een wachtlijst.
    Uiteindelijk in april kwam via FB een bedrijfje uit de buurt voorbij die een aanbieding had voor de Cooper en Hunter.. zou uit de fabriek van Daikin komen. Die laatste schijnt de beste te zijn.. geen idee.
    Heb wel onderzocht op gebruik en geluid..
    Nette installateurs die een week later met twee mannen een 5 uur bezig zijn geweest om boven begin mei de boel te installeren..hadden prima materiaal bij zich en waren netjes...ik probeer dat soort zaken altijd lokaal te laten doen/installeren..ik was voor 2 inverters compleet €2600,00 kwijt.

    >>LINK<<
  2. Bericht van leeuwin70 is op 09-08-2020 om 09:02:13 uur verwijderd door Vraag & Antwoord-beheer.

    Reden: ....

     
  3. quote:
    Dit schreef Salome
    Ik heb een vaste, 1000 euro, inclusief installatie. Heb een hoekwoning, dus die lelijke kast buiten kan onopvallend hangen, dat vind ik wel fijn.
    Binnen een kleine unit, die de huiskamer verkoelt en ook de kamers boven, een voor een.
    Daarnaast ventileert hij, ontvochtigt hij en verwarmt hij. Dat laatste is beduidend goedkoper dan cv. Vind het dus een goeie investering.

    Dat klinkt goed.
    Wat voor merk heb jij?

    Ik bedenk me ineens dat ik de buitenunit ook uit het zicht kan hebben.
  4. robinet
    niets is vanzelfsprekend

    Toon alleen de berichten van robinet

    quote:
    Dit schreef Marlies

    Dat klinkt goed.
    Wat voor merk heb jij?

    Ik bedenk me ineens dat ik de buitenunit ook uit het zicht kan hebben.


    Mijn bijna buurman heeft de buitenunit op het plat dak van de uitbouw(halletje/wc) geplaatst. Hieromheen heeft hij van kunststof schroten(gelijk aan de kunststof kozijnen) een ombouw geplaatst.
  5. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    quote:
    Dit schreef Leonard
    Jaarlijks onderhouds contract is 100 euro.
    Stroom zal iets in de orde van 3 a 3,5 kw zijn



    Dat valt me reuze meeSmile
  6. Marthijs
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Marthijs
    quote:
    Dit schreef Piep
    Ik heb gisteren een mobiele airco aangeschaft, en ben er nu al blij mee. Wel voor de slaapkamer. De slang hangt door het raam naar buiten, daar moet tzt misschien nog iets voor komen, maar wat fijn. Als ik slaap gebruik ik alleen de ventilatorstand, want lawaai maakt hij wel. Maar gaan slapen in een koele kamer maakt zoveel verschil


    ik had een tijdje geleden al een mobiele airco gekocht. Super idd, ik heb hem de vorige warme dagen gebruikt en nu deze ook. Scheelt een bult denk ik. slaapt in ieder geval goed, ik heb geen last van de warmte snachts, kamer is lekker genoeg om ook nog gedeeltelijk onder een deken te liggen omdat anders te koud is.

    mooiste voor jou zou zijn als je het raam afsluit met een plank (desnoods tijdelijk karton) en daar een gat in maakt ter grote van de buis, of bij bouwmarkt een aansluiting kopen voor op een houtplank. ik heb het op afvoer van de badkamer aangesloten. denk wel dat je dat extra koelte geeft als je het raam ook dicht kan maken. vaak kunnen ze bij de bouwmarkt ook zagen. kun je de plank op maat mee naar huis nemen.
  7. Piep
    Laat zich nakijken..

    Toon alleen de berichten van Piep
    quote:
    Dit schreef Marthijs


    ik had een tijdje geleden al een mobiele airco gekocht. Super idd, ik heb hem de vorige warme dagen gebruikt en nu deze ook. Scheelt een bult denk ik. slaapt in ieder geval goed, ik heb geen last van de warmte snachts, kamer is lekker genoeg om ook nog gedeeltelijk onder een deken te liggen omdat anders te koud is.

    mooiste voor jou zou zijn als je het raam afsluit met een plank (desnoods tijdelijk karton) en daar een gat in maakt ter grote van de buis, of bij bouwmarkt een aansluiting kopen voor op een houtplank. ik heb het op afvoer van de badkamer aangesloten. denk wel dat je dat extra koelte geeft als je het raam ook dicht kan maken. vaak kunnen ze bij de bouwmarkt ook zagen. kun je de plank op maat mee naar huis nemen.


    Ik heb deze gekocht...moet hem nog installeren, maar dit schijnt ook te werken
    Plaatje
  8. Marthijs
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Marthijs
    quote:
    Dit schreef Piep


    Ik heb deze gekocht...moet hem nog installeren, maar dit schijnt ook te werken


    slim, ziet er goed uit, hopelijk werkt het goed.
  9. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef Piep


    Ik heb deze gekocht...moet hem nog installeren, maar dit schijnt ook te werken

    Heb ik voor m'n balkon deur. Werkt goed.
  10. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    Mijn vaste split airco voor de woonkamer/keuken wordt vandaag bezorgd. Komend weekend gaan een vriend en ik deze samen installeren, wat vrij eenvoudig is, aangezien de unit is voorzien van een snelkoppeling en reeds volledig gevuld. Die vriend heeft er overigens ook al meerdere in zijn eigen huis geïnstalleerd. Enige wat echt tijd zal kosten is een doorvoer maken in de buitenmuur.

    Daarna overweeg ik er nog een te bestellen voor mijn slaapkamer.

    Waar je wel op moet letten bij aanschaffen is, dat deze geschikt is voor de ruimte waar je hem wilt plaatsen. Naarmate je meer m3 ruimte hebt om te koelen/ verwarmen, heb je een krachtiger motor nodig in de airco unit. Voor een slaapkamer is meestal een van het type 2,5/2,6 kW voldoende.

    De airco's zelf zijn niet heel erg duur. Vanaf zo'n 600/700 euro. Installatie door monteurs met gat boren door buitenmuur, is wat de airco duur maakt. Bedrijf waar ik mijn airco heb gekocht vraagt daarvoor 1100 euro.

    Onderhoud van zo een airco bestaat uit zeer regelmatig het binnenfilter schoonmaken en buitenunit minimaal 1x per jaar schoonmaken. Persoonlijk zou ik daarvoor geen contract afsluiten.
  11. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve
    Ik heb boven mijn bed een ventilator. Werkt prima. En ik ga zo voor in de woonkamer een ventilator kopen.

    Airco's helpen nl. mee aan het opwarmen van de aarde.

    >>LINK<<
  12. Geanna
    Binnen

    Toon alleen de berichten van Geanna
    quote:
    Dit schreef twelve
    Ik heb boven mijn bed een ventilator. Werkt prima.

    Ik heb die ook...
    Ik verheug me er eigenlijk best op weer op bed te 'mogen' Smile

    Het is boven warmer dan beneden maar onder de ven slapen is het 'feestje' vd dag Smile
Terug naar de lijst