nieuwe afzuigkap

nieuwe afzuigkap 

Onderwerp van Loderika

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Loderika
    Alles komt goed...

    Toon alleen de berichten van Loderika
    Hallo,

    ik heb een nieuwe afzuigkap nodig. Waar moet ik allemaal op letten. Wat ikzelf kan bedenken is:
    - plaats van ophanging ( wand)
    - net zo groot als mijn kookplaat
    - aantal decibellen

    maar ik lees ook op het internet dat je rekening moet houden met de grote van de keuken. ik heb een open keuken. Hoe moet je dat uitrekenen? En bij welke winkel kan je het beste een afzuigkap kopen.

    Heeft iemand nog andere tips waar ik op moet letten?
  2. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    Hoe ga je hem aansluiten?
    Sluit je hem aan op de interne mechanische ventilatie, dan mag er meestal geen motor in zitten.
    Sluit je hem aan op een verbinding direct naar buiten, dan moet er een motor in zitten.
  3. George
    De enige echte

    Toon alleen de berichten van George
  4. Leonard
    100% GMO free

    Toon alleen de berichten van Leonard
    Je beperkt jezelf al meteen, er zijn nog andere soorten afzuig installaties.
  5. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    quote:
    Dit schreef Leonard
    Je beperkt jezelf al meteen, er zijn nog andere soorten afzuig installaties.



    Die lijkt mij echt ideaal, heb jij die?
  6. Loderika
    Alles komt goed...

    Toon alleen de berichten van Loderika

    quote:
    Dit schreef Leonard
    Je beperkt jezelf al meteen, er zijn nog andere soorten afzuig installaties.


    moet ik dan niet meteen een deel van de kookblok vervangen?
  7. Leonard
    100% GMO free

    Toon alleen de berichten van Leonard
    quote:
    Dit schreef maartje



    Die lijkt mij echt ideaal, heb jij die?

    Nee hoor, ik weet alleen van het bestaan.

    @loderika weet ik niet, ik geef een andere oplossing aan dat is alles
  8. Edwin1967
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Edwin1967
    Voorgeschreven hoogte tussen kookplaat en afzuigkap (is voor gas en elektra verschillend)
    De diepte van de afzuigkap (niet dat je je hoofd stoot wanneer je staat te koken, maar ook niet dat de geurtjes voor de afzuigkap langs gaan)
    De breedte van de afzuigkap (als het even kan, minimaal de breedte van de kookplaat)

    En dan even uitgaande van een afzuigkap met eigen motor:
    Verschillende snelheden van de motor (vaste toerentallen door drukknoppen of variabele toerental dmv een schuifknop)
    Passen (en mogen) de filters in de vaatwasser (wel belangrijk wanneer je een vaatwasser hebt)
    Capaciteit van de afzuigkap (bij een open keuken is het dacht ik: de inhoud van de keuken x 20/h)
    Afvoer kanaal (diameter)
    Terug slag klep in de afzuigkap/afvoer kanaal


  9. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    Je hebt ook nog de recirculatie afzuigkappen.
    Deze hebben wel een motor en zijn geschikt als je geen afvoer hebt naar buiten, maar wel een wat krachtigere afzuiging wilt dan een motorloze afzuigkap op de mechanische ventilatie.
    Deze afzuigkappen hebben koolstoffilters, die de lucht zuiveren en dan terug de ruimte inbrengen.

    Ik zou voor wat betreft afzuigkap met motor altijd letten op energielabel, afzuigkracht, (onderhouds)kosten.
    Moet je regelmatig filters vervangen bv. Wat kosten deze dan.
    Als je voor recirculatie kiest, hoe vaak moet een koolstoffilter dan worden vervangen en wat zijn daarvan de kosten.
    En ten tweede wil het oog wellicht ook wat.
    En ja, belangrijkste: wat is je budget. Niet alleen voor wat betreft aanschaf, maar ook op de langere termijn (energiekosten, onderhoud, filters). Goedkoop is niet altijd duurkoop, maar soms ook wel.


  10. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    quote:
    Dit schreef Loderika


    moet ik dan niet meteen een deel van de kookblok vervangen?

    Ja en bovendien zijn deze niet bepaald goedkoop.
  11. Loderika
    Alles komt goed...

    Toon alleen de berichten van Loderika

    quote:
    Dit schreef Erna

    Ja en bovendien zijn deze niet bepaald goedkoop.


    Het ziet er prachtig uit maar helaas laten míjn financiën dat nu niet toe. 😟
  12. Loderika
    Alles komt goed...

    Toon alleen de berichten van Loderika

    quote:
    Dit schreef Edwin1967
    Voorgeschreven hoogte tussen kookplaat en afzuigkap (is voor gas en elektra verschillend)
    De diepte van de afzuigkap (niet dat je je hoofd stoot wanneer je staat te koken, maar ook niet dat de geurtjes voor de afzuigkap langs gaan)
    De breedte van de afzuigkap (als het even kan, minimaal de breedte van de kookplaat)

    En dan even uitgaande van een afzuigkap met eigen motor:
    Verschillende snelheden van de motor (vaste toerentallen door drukknoppen of variabele toerental dmv een schuifknop)
    Passen (en mogen) de filters in de vaatwasser (wel belangrijk wanneer je een vaatwasser hebt)
    Capaciteit van de afzuigkap (bij een open keuken is het dacht ik: de inhoud van de keuken x 20/h)
    Afvoer kanaal (diameter)
    Terug slag klep in de afzuigkap/afvoer kanaal





    Bedankt voor de informatie
Terug naar de lijst