Afvoerslang wasmachine vervangen

Afvoerslang wasmachine vervangen 

Onderwerp van Dorien

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Dorien
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Dorien
    Ik heb een Siemens iq500 wasmachine waarvan de slang lekt. Ik kan wel een nieuwe bestellen maar de manier waarop de slang bevestigd is, is nieuw voor mij. Ik heb gegoogeld maar niks gevonden. Iemand enig idee? Het is dus geen slang die je er gewoon op kan draaien. Zie foto.
    Plaatje
  2. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Hoe is de foto genomen? Een afvoerslang zit meestal onderaan de machine, dat lijkt op de foto niet het geval te zijn....
  3. Dorien
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Dorien

    Het is de afvoerslang en hij zit echt bovenaan...
  4. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Dorien
    Het is de afvoerslang en hij zit echt bovenaan...


    Bij mij zit hij ook hoog, het lijkt of er bij de slang een klein knopje zit wat je kunt indrukken, of zie ik dat verkeerd.

    Ik zou met het serienummer van de machines ( foto van het plaatje waar dat opstaat) en deze foto van de Handyman of Plentyparts gaan en daar om advies vragen.
  5. Dorien
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Dorien

    quote:
    Dit schreef Rose_s


    Bij mij zit hij ook hoog, het lijkt of er bij de slang een klein knopje zit wat je kunt indrukken, of zie ik dat verkeerd.

    Ik zou met het serienummer van de machines ( foto van het plaatje waar dat opstaat) en deze foto van de Handyman of Plentyparts gaan en daar om advies vragen.

    Dat ga ik maar doen!
  6. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
  7. rotonde
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van rotonde
    in een filmpje zag ik dat je de deksel er eenvoudig afkrijgt door 2 schroeven aan de achterkant los t draaien. Dan zie je denk ik wel hoe de afvoer is aangesloten aan de binnenkant.
  8. Raymond
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Raymond
    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Hoe is de foto genomen? Een afvoerslang zit meestal onderaan de machine, dat lijkt op de foto niet het geval te zijn....

    Juist meestal boven.

    Zoals gezegd deksel er af door hem los te schroeven. Meestal moet je hem daarnaa naar voor of achter schuiven om hen er af je kunnen halen. En dan daar even kijken hoe hij vast zet en los maken. Stekker er uit en gewoon proberen.
  9. Dorien
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Dorien

    Ik zal er eens achter gaan zitten. Van de week. Nu volstaat een emmertje ook wel. Vroeger kon je die dingen er toch gewoon afdraaien.
  10. Dorien
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Dorien

    Alles losgemaakt maar de slang zit helemaal door de machine tot aan de voorkant. Kan hem ook niet bestellen en er staat zelfs bij de wasmachine dat ie niet te vervangen is. Dan maar plakken. Heb een zwembadreparatiesetje besteld. Denk dat de slang niet te tapen is door de ribbels. Het is ook maar een klein gaatje, ik vermoed een nageltje van de poes.
    Plaatje
  11. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    quote:
    Dit schreef Dorien
    Alles losgemaakt maar de slang zit helemaal door de machine tot aan de voorkant. Kan hem ook niet bestellen en er staat zelfs bij de wasmachine dat ie niet te vervangen is. Dan maar plakken. Heb een zwembadreparatiesetje besteld. Denk dat de slang niet te tapen is door de ribbels. Het is ook maar een klein gaatje, ik vermoed een nageltje van de poes.


    Om te plakken is er speciaal spul, zie die link van mij
  12. Dorien
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Dorien

    quote:
    Dit schreef maartje


    Om te plakken is er speciaal spul, zie die link van mij

    Ja had ik gelezen, vulcaniserend tape. Zat te denken aan die ribbels... maar kan ook even kijken of ik dat kan bestellen.
Terug naar de lijst