Er gaat iets mis op OA

Er gaat iets mis op OA 

Onderwerp van MaNu

Terug naar de lijst
  1. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    'deze account' 🤔 niet echt correct Nederlands....
  2. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    >>LINK<<
    Werking datalek controle
    Safari vergelijkt al je opgeslagen wachtwoorden uit de iCloud sleutelhanger met een centrale database en controleert of deze betrokken zijn geweest bij een datalek op het internet. Tijdens deze controle wordt door Safari gebruikgemaakt van speciale extra beveiligde verbindingen. Hierdoor zijn je opgeslagen wachtwoord gegevens voor niemand zichtbaar, ook niet voor Apple zelf.
  3. MaNu
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van MaNu

    quote:
    Dit schreef Dayenne
    >>LINK<<
    Werking datalek controle
    Safari vergelijkt al je opgeslagen wachtwoorden uit de iCloud sleutelhanger met een centrale database en controleert of deze betrokken zijn geweest bij een datalek op het internet. Tijdens deze controle wordt door Safari gebruikgemaakt van speciale extra beveiligde verbindingen. Hierdoor zijn je opgeslagen wachtwoord gegevens voor niemand zichtbaar, ook niet voor Apple zelf.

    Maar dan zou er een datalek moeten zijn op OA want het wachtwoord dat ik hier gebruik, gebruik ik nergens anders voor.
  4. MaNu
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van MaNu

    quote:
    Dit schreef scar
    Mwah. Je wachtwoord al eens veranderd Jacco?

    Hebben jullie misschien het zelfde anti virus pakket?

    Jullie gebruiken in ieder geval allebei Apple.

    Apple heeft geen Antivirus pakket. Althans, niet standaard.
  5. jellehl
    Geregisseerd...

    Toon alleen de berichten van jellehl
    Ik had deze melding vanmorgen op Managementboek.nl ... ik moest daar zelf een nieuw ww aanmaken... maar het oude was verwijderd wegens een hack
  6. Erik010
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Erik010
    quote:
    Dit schreef MaNu

    Maar dan zou er een datalek moeten zijn op OA want het wachtwoord dat ik hier gebruik, gebruik ik nergens anders voor.


    Eerder dat het OA wachtwoord niet uniek genoeg was.. dus deze optie in IOS >>LINK<<
  7. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    quote:
    Dit schreef MaNu

    Apple heeft geen Antivirus pakket. Althans, niet standaard.

    Zou ik toch installeren als ik jou was. Apple is goed virus-bevattelijk en doelwit.
  8. MaNu
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van MaNu

    Vandaag kreeg ik hem weer.
    Plaatje
  9. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Ik denk dat iOs graag wil dat je veilige wachtwoorden maakt bij ze. Lijkt er op dat ze je huidige wachtwoord niet veilig genoeg vinden.
  10. bart
    De OA webmaster

    Toon alleen de berichten van bart
    quote:
    Dit schreef Erik010


    Eerder dat het OA wachtwoord niet uniek genoeg was.. dus deze optie in IOS >>LINK<<


    Ik denk inderdaad dat dit het is. Het is een wachtwoord dat vaker gebruikt wordt door mensen, en daardoor een keer via een hack bekend geworden. Zu is het voor een hacker vrij eenvoudig om alle wachtwoorden die op die manier verkregen zijn te gebruiken om ergens in te loggen. Als ze je bezoekersnaam in typen en ze proberen alle wachtwoorden die op zo een lijst staan, dan komen ze er in.

    Het hoeft dus niets met jou te maken te hebben, maar wel met je wachtwoord. Anderen gebruiken dat ook. Vandaar dat Apple dus aanraadt om een nieuw wachtwoord te maken.

    Nu is het op OuderAlleen beperkt wat ze met je wachtwoord zouden kunnen doen, maar het is ook niet echt een prettig idee. Wie weet wie er zo slim is om al die wachtwoorden op jouw naam te gaan proberen....


    ToDo voor Bart: maximaal aantal keer inloggen per uur/dag.
  11. bart
    De OA webmaster

    Toon alleen de berichten van bart
    Bij toeval kom ik er achter hoe het precies zit. Chrome waarschuwt nu namelijk ook.

    Als je (hier op OA) inloigt en je neemt als wachtwoord bijvoorbeeld: "1234" of "qwerty" of "wachtwoord" of "pass", dan krijg je de melding dat dat wachtwoord gelekt is bij een hack. Heeft verder dus niets met OA te maken, maar alles met het feit dat Chrome ziet dat je een erg zwak wachtwoord gebruikt. Vandaar dat je (door Chrome) aangeraden wordt om je wachtwoord te wijzigen.

    En zelfde geldt voor Safari dus, denk ik. Ander browsers zullen ook wel volgen.
    29 okt '20 - 12:08:28 / 29 okt '20 - 12:22:51
  12. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Toch wel. Smile
Terug naar de lijst