Google Play

Google Play 

Onderwerp van Salome

BEHEERD DOOR:
rdolfijn
Terug naar de lijst
  1. Salome
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Salome
    Ik krijg een mail van Google Play, waarin staat dat mijn abonnement op Google One met succes is verlengd. Binnenkort wordt de verschuldigde 19,99 van mijn creditcard afgeschreven.
    Verder een heleboel links met herroepingsmogelijkheden.

    Ziet er volstrekt legitiem uit, ook de afzender google.com. Maar ik ben toch maar voorzichtig, ik klik nooit zomaar wat aan.

    Alleen, ik heb nooit zo’n abonnement afgesloten, heb nooit de app gedownload zelfs en wil die 20 euro dus ook niet kwijt.
    Dus ik aarzel: moet ik dan toch een van die links aanklikken, of is er een andere manier om onder deze ongewenste dienst uit te komen?
  2. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Klantenservice Google one zelf benaderen. >>LINK<<
  3. Danielle
    Niets is voor niets

    Toon alleen de berichten van Danielle
    quote:
    Dit schreef Salome
    Ik krijg een mail van Google Play, waarin staat dat mijn abonnement op Google One met succes is verlengd. Binnenkort wordt de verschuldigde 19,99 van mijn creditcard afgeschreven.
    Verder een heleboel links met herroepingsmogelijkheden.

    Ziet er volstrekt legitiem uit, ook de afzender google.com. Maar ik ben toch maar voorzichtig, ik klik nooit zomaar wat aan.

    Alleen, ik heb nooit zo’n abonnement afgesloten, heb nooit de app gedownload zelfs en wil die 20 euro dus ook niet kwijt.
    Dus ik aarzel: moet ik dan toch een van die links aanklikken, of is er een andere manier om onder deze ongewenste dienst uit te komen?


    Als je bij hen nooit een abonnement hebt afgesloten, hebben ze ook het rekeningnummer niet, lijkt mij. En mochten ze toch geld van je rekening afschrijven, dan kun je het altijd nog laten storneren. Ik zou i.i.g. nergens op klikken.
  4. Salome
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Salome

    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Klantenservice Google one zelf benaderen. >>LINK<<



    Ja, daar kom ik dus niet uit. Wat een drama is dat.Smile
  5. Salome
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Salome

    quote:
    Dit schreef Danielle


    Als je bij hen nooit een abonnement hebt afgesloten, hebben ze ook het rekeningnummer niet, lijkt mij. En mochten ze toch geld van je rekening afschrijven, dan kun je het altijd nog laten storneren. Ik zou i.i.g. nergens op klikken.



    Er wordt verwezen naar mijn creditcard. Zonder dat het nummer wordt genoemd. En inderdaad, ik klik maar nergens op.
    Ik ga maar eens op zoek naar de storneringsmogelijkheden van mijn credit card. Maar mocht het toch een googledienst zijn, dan zal ik toch ook iets moeten om het op te zeggen, ook al ben ik dit niet aangegaan.
  6. Piep
    Laat zich nakijken..

    Toon alleen de berichten van Piep
    In de google play store, kan je linksboven bij de streepjes klikken. Daar kan je je abonnementen zien. Staat daat iets , heb je een abonnement. Daar kan je ze ook afmelden eventueel.
    Plaatje
  7. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    Klinkt eerder als spam.
    Enkel in je telefoon kijken waar Piep aangeeft.
    Anders de mail weggooien als blijkt dat je geen abo hebt.
    Dit soort meldingen komen ook in Google play zelf als je een abo hebt en in google play gaat kijken.
  8. Salome
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Salome

    quote:
    Dit schreef Piep
    In de google play store, kan je linksboven bij de streepjes klikken. Daar kan je je abonnementen zien. Staat daat iets , heb je een abonnement. Daar kan je ze ook afmelden eventueel.



    Dank je wel! Er staat dat ik dit abonnement een jaar geleden heb afgesloten. Echt niet dus. Ook niet per ongeluk.
    Maar de mail klopt dus. Nu nog een manier zien te vinden om er onderuit te komen. Want ik kan per 10 december 2021 opzeggen.
  9. Salome
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Salome

    quote:
    Dit schreef ArnoM
    Klinkt eerder als spam.
    Enkel in je telefoon kijken waar Piep aangeeft.
    Anders de mail weggooien als blijkt dat je geen abo hebt.
    Dit soort meldingen komen ook in Google play zelf als je een abo hebt en in google play gaat kijken.



    Er werd niets gemeld, nergens. Alleen dus die mail, op de dag dat het abonnement is verlengd.
    En ik kan het op de plek die Piep aangeeft vinden. Die plek wist ik niet eens te vinden, omdat ik nog nooit een Google-abonnement heb afgesloten en dat ook niet van plan ben.Smile
  10. hanss51
    @nd3rs

    Toon alleen de berichten van hanss51
    quote:
    Dit schreef Salome



    Er werd niets gemeld, nergens. Alleen dus die mail, op de dag dat het abonnement is verlengd.
    En ik kan het op de plek die Piep aangeeft vinden. Die plek wist ik niet eens te vinden, omdat ik nog nooit een Google-abonnement heb afgesloten en dat ook niet van plan ben.Smile


    Vreemd.
    Ik had ook een aanbieding voor zo'n abo.
    Maar dat kwam doordat ik eerder een chromebook had gekocht, met gratis 100GB google drive opslag, voor 1 jaar (of 2, dat weet ik niet meer). Google drive wordt google one.
    Toen dat afliep, kwam dit aanbod. En blijkt dat je ook geen e-mail via gmail meer kunt ontvangen, wanneer je over de limiet bent gegaan voor gratis opslag (volgens mij 15GB)

    Dus ik heb dat aanbod wel aangenomen,voorkomt gedoe. de prijs is 1,99 per maand(=19,99/jr), met automatische verlenging. Mogelijk is dat je ook eerder al eens overkomen??

  11. Piep
    Laat zich nakijken..

    Toon alleen de berichten van Piep
    quote:
    Dit schreef Salome



    Er werd niets gemeld, nergens. Alleen dus die mail, op de dag dat het abonnement is verlengd.
    En ik kan het op de plek die Piep aangeeft vinden. Die plek wist ik niet eens te vinden, omdat ik nog nooit een Google-abonnement heb afgesloten en dat ook niet van plan ben.Smile


    Ook niet een partner of kind die bij jou google account kan? Mijn google account is gekoppeld aan dat van zoon bijvoorbeeld. In ieder geval, kan je vaak abonnementen daar ook stopzetten.
  12. Jazz_i
    Look up!

    Toon alleen de berichten van Jazz_i
    Is er bij je creditcard betalingen van vorig jaar iets te vinden?
    Heeft de playstore je creditcard gegevens waardoor het misschien per ongeluk gegaan kan zijn?
Terug naar de lijst