Hoe groen is jouw energie leverancier echt? 

Onderwerp van La-Loba

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    quote:
    Dit schreef malva
    ......
    Weg met de marktwerking.


    de consument krijgt geleverd wat ze koopt. Waar vraag is, is aanbod.

    we moeten wel af van de wegwerp-imstelling. Right to Repair moet worden dat fabrikanten als onderdeel van de verplichte CE markering informatie aanleveren over reparatie methodes en reserve onderdelen.

    Daarbij moet je bv denken aan het ter beschikking stellen van 3D-print bestanden zodat je kapotte onderdelen opnieuw zelf kan printen. Dan ontstaan er lokale reparatiewerkplaatsen. Goed voor de werkgelegenheid, goed voor de levensduur van apparaten en geen logistieke stroom van dure onderdelen waardoor reparatie vaak te duur wordt.

    in mijn ogen is dat juist meer marktwerking.
  2. Die-vers
    aan de wandel

    Toon alleen de berichten van Die-vers
    quote:
    Dit schreef koen


    de consument krijgt geleverd wat ze koopt. Waar vraag is, is aanbod.

    we moeten wel af van de wegwerp-imstelling. Right to Repair moet worden dat fabrikanten als onderdeel van de verplichte CE markering informatie aanleveren over reparatie methodes en reserve onderdelen.

    Daarbij moet je bv denken aan het ter beschikking stellen van 3D-print bestanden zodat je kapotte onderdelen opnieuw zelf kan printen. Dan ontstaan er lokale reparatiewerkplaatsen. Goed voor de werkgelegenheid, goed voor de levensduur van apparaten en geen logistieke stroom van dure onderdelen waardoor reparatie vaak te duur wordt.

    in mijn ogen is dat juist meer marktwerking.


    Net wat je zegt: vraag aanbod
    Maar als je ziet hoeveel er action gaan, wat over algemeen geen hoge kwaliteit is , tov beter maar ook duurder produkt.
    En iemand die minder te besteden heeft ......

    3D printer bv
    De fabrikant verandert z’n modellen dan sneller steeds ietsje bij zodat de goede onderdeel opzoeken een chaos wordt.

    En zie medicijnfabrikanten, als na zoveel jaar licentie afloopt veranderen ze m iets van samenstelling en kunnen weer 10 jaar verder met alleenrecht en dan gelijk voor dubbele prijs.

    We bepalen zelf de vraag
    En fabrikanten willen winst
    19 dec '20 - 11:06:37 / 19 dec '20 - 11:17:24
  3. malva
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van malva
    quote:
    Dit schreef Die-et



    We bepalen zelf de vraag
    En fabrikanten willen winst

    Nee hoor, er wordt net gedaan of je zelf bedacht dat je echt een andere....?? wilt hebben, want....vaak marketing, of hetzelfde willen hebben als de buren om erbij te horen e.d.

    Er zit m.i. zeer weinig vraag vanuit de individuele mens zelf in. Zonder het gevoel van erbij willen horen e.d.
    En niet alleen de fabrikanten willen winst, ook al die tussenschijven die er hun beroep van hebben gemaakt om a la mindfuck te manipuleren.
    En ergens horen fabrikanten toch ook in beginsel een mens te zijn???

    Maar ja.....helaas hoor ik nog tot de minderheid die van het materialisme af wil.

    En helaas.....gaat dit ook over de groenheid van energieleveranciers. Want die plaatsen ook allerlei door mensen nieuw gefabriceerd materiaal op plaatsen waar de natuur anders wil.
  4. Dion
    Scribo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Dion
    Mij boeit dat niet.
    Groen is alleen maar marketingpraat.

    Zonne- en windenergie leveren in Nederland nog geen 2% van de totale energiebehoefte.
    Gaat voorlopig ook niet snel meer worden.

    Biomassa (4% van de energiebehoefte) wordt ook als "groen" gezien, maar ik vind daar weinig groens aan.
  5. Die-vers
    aan de wandel

    Toon alleen de berichten van Die-vers
    quote:
    Dit schreef malva

    Nee hoor, er wordt net gedaan of je zelf bedacht dat je echt een andere....?? wilt hebben, want....vaak marketing, of hetzelfde willen hebben als de buren om erbij te horen e.d.

    Er zit m.i. zeer weinig vraag vanuit de individuele mens zelf in. Zonder het gevoel van erbij willen horen e.d.
    En niet alleen de fabrikanten willen winst, ook al die tussenschijven die er hun beroep van hebben gemaakt om a la mindfuck te manipuleren.
    En ergens horen fabrikanten toch ook in beginsel een mens te zijn???

    Maar ja.....helaas hoor ik nog tot de minderheid die van het materialisme af wil.

    En helaas.....gaat dit ook over de groenheid van energieleveranciers. Want die plaatsen ook allerlei door mensen nieuw gefabriceerd materiaal op plaatsen waar de natuur anders wil.


    Ik neem aan dat je algemeen bedoelt
    Ik ben zelf slecht over te halen door verkopers/reclamebladen/spullen bij de kassa enz
  6. malva
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van malva
    quote:
    Dit schreef Dion

    Biomassa (4% van de energiebehoefte) wordt ook als "groen" gezien, maar ik vind daar weinig groens aan.


    Inderdaad ze kappen hele bossen wereldwijd om uit ons zicht het hout op te stoken als biomassa.
    Dan maar liever dat mensen nog zelf naar de vlammetjes kunnen kijken en genieten en bewust weten dat ze hout/bomen op stoken.
    In plaats van de marketingpraatjes die voor geen meter kloppen.

    Ik ben heel erg voor beter en bewuster met de aarde, de natuur en alles omgaan!!
    Maar niet op een voorgelogen/verdraaide manier die weer nieuwe mensensnufjes op de aarde neerzetten.
  7. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    de klein energie mastschappijen zijn "groener" omdat ze inderdaad groene energie verkopen. Echter de groene energie die ze leveren aan hun klanten "lenen" ze van de niet-volledige groene bedrijven en betalen ze later "terug" als de zon wel schijnt of het wel hard genoeg waait.

    dit mes snijdt aan 2 kanten: de kleine maatschappijen kunnen pretenderen dat ze 100% groene stroom leveren (zelfs als het windstil is en de zon niet schijnt) en de "minder groene" maatschappijen kunnen zeggen dat de minder kolen hieven te stoken als de groene enerie wordt "terug betaald".

    deze rare situatie moeten we maar zien als een tussenvorm als deel van de energie transitie.
  8. La-Loba
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van La-Loba

    Las net dit artikel:

    ''Vijfdaagse landelijke campagne tegen energiegigant Vattenfall''

    >>LINK<<

  9. Bea
    Woke 😁 🌱

    Toon alleen de berichten van Bea
    Ik kwam er vorig jaar tot mijn schrik achter dat bij Geenchoice zakelijk biomassa in de levering zit. Ik heb gebeld om dat te laten veranderen, maar dat kon niet bij zakelijk. Ik heb een buurman die al vaker had gevraagd of hij een goedkopere mocht zoeken, gevraagd om groen zonder biomassa te zoeken en ook overname van de boete die ik bij Greenchoice zou krijgen. Uiteindelijk kwamen we bij Eneco. Daar blijf ik een jaar en ga dan over naar Pure Energie. Mijn Twentse hart, hè? Smile
Terug naar de lijst