Hoe groen is jouw energie leverancier echt?

Hoe groen is jouw energie leverancier echt? 

Onderwerp van La-Loba

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. malva
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van malva
    Ik heb zo mijn twijfels gekregen bij alles wat als groen betiteld wordt. Net zoals bij biologisch e.d.
    De eisen kloppen niet altijd en er zijn zoveel mensen die de regeltjes naar hun hand willen zetten/omzeilen.

    Ik weet ook niet meer wat voor moet gaan t.a.v. energie, gas en.d. ik hou het er nu maar op dat alle windmolens en zonneparken ook echt wel nadelen hebben voor de natuur. Helaas zie ik daar ook al bevestigingen van dat veel dieren in de war raken door de windmolens, boven en onder water.

    Misschien gewoon terug naar apparaten die mensen dl ontworpen en neer gezet hebben gebruiken tot het op is. Terug naar 1 pan kopen voor meer dan 1 mensenleven i.pv. iedere 2, 3 jaar een nieuwe moeten kopen want er is weer nieuwe technologie bedacht.
    Zo ook alle recente energiebedrijven, gewoon terug naar nutsbedrijven die dan zo een heel nieuwe sector overbodig maken en dan met de insteek dat er echt milieu en natuurvriendelijk gewonnen en verspreid wordt.
    Weg met de marktwerking.
  2. malva
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van malva
    quote:
    Dit schreef Die-et



    We bepalen zelf de vraag
    En fabrikanten willen winst

    Nee hoor, er wordt net gedaan of je zelf bedacht dat je echt een andere....?? wilt hebben, want....vaak marketing, of hetzelfde willen hebben als de buren om erbij te horen e.d.

    Er zit m.i. zeer weinig vraag vanuit de individuele mens zelf in. Zonder het gevoel van erbij willen horen e.d.
    En niet alleen de fabrikanten willen winst, ook al die tussenschijven die er hun beroep van hebben gemaakt om a la mindfuck te manipuleren.
    En ergens horen fabrikanten toch ook in beginsel een mens te zijn???

    Maar ja.....helaas hoor ik nog tot de minderheid die van het materialisme af wil.

    En helaas.....gaat dit ook over de groenheid van energieleveranciers. Want die plaatsen ook allerlei door mensen nieuw gefabriceerd materiaal op plaatsen waar de natuur anders wil.
  3. malva
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van malva
    quote:
    Dit schreef Dion

    Biomassa (4% van de energiebehoefte) wordt ook als "groen" gezien, maar ik vind daar weinig groens aan.


    Inderdaad ze kappen hele bossen wereldwijd om uit ons zicht het hout op te stoken als biomassa.
    Dan maar liever dat mensen nog zelf naar de vlammetjes kunnen kijken en genieten en bewust weten dat ze hout/bomen op stoken.
    In plaats van de marketingpraatjes die voor geen meter kloppen.

    Ik ben heel erg voor beter en bewuster met de aarde, de natuur en alles omgaan!!
    Maar niet op een voorgelogen/verdraaide manier die weer nieuwe mensensnufjes op de aarde neerzetten.
Terug naar de lijst