Houdbaarheid zout en suiker.

Houdbaarheid zout en suiker. 

Onderwerp van Visje

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Visje
    Terug gezwommen:).

    Toon alleen de berichten van Visje
    Ik had net wat zout nodig en merkte dat de verpakking bijna leeg is. Nu heb ik nog een strooizout maar daar stond houdbaar tot 2013 opSmile.

    Natuurlijk ben ik toen gaan google-en op de houdbaarheid en daar kwam ik verschillende dingen tegen.
    Zout is onbeperkt houdbaar of wel op datum letten.

    Wat is het nu?

    (waar je je al niet druk over kan maken op oudejaarsavond:))
  2. Ik heb nog nooit naar de houdbaarheidsdatum van zout gekeken. Kan me niet heugen wanneer ik voor het laatst zout gekocht heb,
    Zout bederft toch niet,
  3. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Onbeperkt houdbaar.
  4. Ik ben net het keukenkastje ingedoken. Mijn zout is ouder Smile
  5. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    Ik koop toch wel een pak zout in het anderhalve jaar denk ik. Gebruiken jullie helemaal geen zout?

    Anders zou mijn bloeddruk nog lager zijn denk ik Smile
  6. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Bij mij gaat er een kilo pj door ongeveer.
  7. Onbeperkt houdbaar. Ten minste houdbaar tot betekent dat tot die datum de kwaliteit gegarandeerd wordt. Het betekent niet dat het na die datum bedorven is. Zout en suiker kunnen niet bederven. Het kan wel gaan klonteren, als je het in een vochtige kaart best bijvoorbeeld. Maar je kunt het rustig -vele jaren- na de houdbaarheidsdatum gebruiken.
  8. Die-vers
    aan de wandel

    Toon alleen de berichten van Die-vers
    Hier strooibus 350 gr ook bijna 3 jaar oud 😉
  9. Margoos
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Margoos
    Onbeperkt houdbaar, wel handig om een katoenen zakje met rijst in de pot te stoppen tegen het klonteren Smile
  10. Malero
    Mevrouw Boog.

    Toon alleen de berichten van Malero
    Zout is onbeperkt houdbaar. Het is een conserveringsmiddel. Maar goed. Ik heb een kilo in de 4 maanden ofzo. Ik heb trouwens verschillende soorten zout. Ik maak ook zout.

    Als je tomaten ontveld en je laat ie velletjes drogen ( oven of droogmachine) en je mengt ze met grof zeezout dan heb je tomatenzout...Smile
    Zo kan je ook citroen/limoenzout maken met gedroogde zestes . Of je kan zout roken ( in de oven van de bbq als je klaar bent met bbq-en, dan blijft hij nog heel lang warm en leg je daar je zout op. Heb je na een paar uur of de volgende dag gerookt zeezout)
  11. Visje
    Terug gezwommen:).

    Toon alleen de berichten van Visje

    Bedankt allemaal, nu weet ik dat ik het rustig kan gebruiken!

    Dit is zo'n heel klein strooibusje van Jozo.
  12. Visje
    Terug gezwommen:).

    Toon alleen de berichten van Visje

    quote:
    Dit schreef Marlies
    Ik ben net het keukenkastje ingedoken. Mijn zout is ouder Smile


    Haha, nog ouder:). Ik dacht dat dat bijna niet kon.

Terug naar de lijst