Chromebook -chrome & startpagina

Chromebook -chrome & startpagina 

Onderwerp van Fri1974

BEHEERD DOOR:
rdolfijn
Terug naar de lijst
  1. Fri1974
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Fri1974
    Help! Het raam staat al open om het apparaat doorheen te gooien. Ik wil iets simpels en het lukt niet. Voor mijn studie heb ik een chromebook aangeschaft. Werkt fijn en wat ik graag wil is dat, wanneer ik dus chrome open, niet het google logo/ zoekpagin zie, maar de leeromgeving van de hogeschool. Een url heb ik. Niets bijzonders. En toch lukt het niet. De homepagina lukt wel. Maar dan moet ik daar dus eerst op klikken. Wat ik wil is het appje chrome aanklikkrn en direct uitkomen op Windesheim. Of wil ik iets wat niet kan? Heb het al geprobeerd via instellingen, huudige pagina gebruikrn etc. Etc hij lijkt het niet te onthouden.

    Wie helpt mij verder?
  2. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Heb je hier wat aan? >>LINK<<

    Ik zal het even testen op mijn eigen chromebook en dochter vragen of zij haar windesheim scherm ook kan laten starten op haar chromebook.

    Is nu leeg, ga het straks proberen.
  3. MarjanvanE
    Proost!

    Toon alleen de berichten van MarjanvanE
    Ik heb ook een chromebook.

    Alle tabbladen die ik open heb staan, openen weer als ik opstart en mijn wachtwoord heb ingevuld.
    Laatst was er vermoedelijk een update geweest en was alles uit het geheugen. Ik moest dan weer allerlei pagina's weer openen. Elke keer opnieuw.
    Niet erg maar ik vind het fijn om alles lekker open te hebben staan.

    Een paar weken daarna bleef alles wel weer in het geheugen en was het als vanouds.

    Ik weet niet helemaal zeker of je dit bedoeld.

    Dus zet Windesheim open en sluit af en start weer op..misschien lukt het?
  4. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Ja die update was even een dingetje. Allerlei plug ins die het niet meer deden, dochter in paniek.
  5. Fri1974
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Fri1974

    quote:
    Dit schreef MarjanvanE
    Ik heb ook een chromebook.

    Alle tabbladen die ik open heb staan, openen weer als ik opstart en mijn wachtwoord heb ingevuld.
    Laatst was er vermoedelijk een update geweest en was alles uit het geheugen. Ik moest dan weer allerlei pagina's weer openen. Elke keer opnieuw.
    Niet erg maar ik vind het fijn om alles lekker open te hebben staan.

    Een paar weken daarna bleef alles wel weer in het geheugen en was het als vanouds.

    Ik weet niet helemaal zeker of je dit bedoeld.

    Dus zet Windesheim open en sluit af en start weer op..misschien lukt het?


    Ik krijg het gewoon niet voor elkaar. Ik stel het in, klik het weg, open en zit gewoon weer op die google zoekpagina. Ik snap er geen bal van.
  6. MarjanvanE
    Proost!

    Toon alleen de berichten van MarjanvanE
    quote:
    Dit schreef Fri1974


    Ik krijg het gewoon niet voor elkaar. Ik stel het in, klik het weg, open en zit gewoon weer op die google zoekpagina. Ik snap er geen bal van.

    Wegklikken
    chromebook uitzetten en opstarten

    probeer dat eens?
  7. MarjanvanE
    Proost!

    Toon alleen de berichten van MarjanvanE
    quote:
    Dit schreef MarjanvanE

    Wegklikken
    chromebook uitzetten en opstarten

    probeer dat eens?

    zet eens meerdere tabbladen met een site open.
    ik heb gmail, ouderalleen, facebook, krant en zo nog meer.
    als ik afsluit, klik ik kruisje rechtsboven.
    sluit pc af.

    volgende dag start ik op en voer w.w. in. Dan openen alle tabbladen weer zoals ik ze achterliet.
  8. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    quote:
    Dit schreef Fri1974


    Ik krijg het gewoon niet voor elkaar. Ik stel het in, klik het weg, open en zit gewoon weer op die google zoekpagina. Ik snap er geen bal van.


    Gooi je alle cookies enz weg na iedere sessie?
    En je hebt het erover dat je hem gekocht hebt voor een studie. Heb je deze zelf gekocht of via school?
  9. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Kijk eens of je een chrome os update hebt? Dat was het euvel bij mijn dochter toen ze van de week vast liep. De updates installeren niet meer automatisch en ze liep dus achter. Nu heeft ze de ontwikkelaars versie (dat was het enige wat mogelijk was om handmatig bij te werken) en doet alles het weer normaal.

    Inmiddels is mijn book ook weer vol. Ik ga eens testen.
  10. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Oké, ik heb in de instellingen aangegeven dat ie met specifieke pagina's moet openen. Ik sluit chrome en open chrome, maar de pagina's starten niet. Ik sluit chromebook af en start weer op. Nu starten de pagina's wel op.

    Ik heb dit gedaan bij instellingen. Helemaal naar beneden gescrold en daar aangevinkt. Zie screenshot.
    Plaatje
  11. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Het gaat verder. Ik heb chrome weggeklikt, chromebook dicht geklapt. De ingestelde pagina opent niet. Ik sluit chromebook af en start weer op. Chrome opent automatisch en met mijn ingestelde pagina. Ook als ik OA als homepage instel, opent chrome niet de pagina. Ik moet dan op het huisje klikken.

    Maw... Chrome start alleen de ingestelde pagina's op als het chromebook helemaal uit is geweest. Bij alleen dicht klappen zonder op het rode kruisje te drukken, blijven de pagina's in takt. Zodra je chrome afsluit (rode kruisje) en je zet chrome weer aan, moet je zelf de pagina's openen. Evt zou je de windesheim pagina als homepage kunnen instellen, dan hoef je alleen op het huisje te klikken. Maar dan kun je net zo goed de bladwijzerbalk gebruiken.

    Kun je hier wat mee @Fri1974
  12. Fri1974
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Fri1974

    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Het gaat verder. Ik heb chrome weggeklikt, chromebook dicht geklapt. De ingestelde pagina opent niet. Ik sluit chromebook af en start weer op. Chrome opent automatisch en met mijn ingestelde pagina. Ook als ik OA als homepage instel, opent chrome niet de pagina. Ik moet dan op het huisje klikken.

    Maw... Chrome start alleen de ingestelde pagina's op als het chromebook helemaal uit is geweest. Bij alleen dicht klappen zonder op het rode kruisje te drukken, blijven de pagina's in takt. Zodra je chrome afsluit (rode kruisje) en je zet chrome weer aan, moet je zelf de pagina's openen. Evt zou je de windesheim pagina als homepage kunnen instellen, dan hoef je alleen op het huisje te klikken. Maar dan kun je net zo goed de bladwijzerbalk gebruiken.

    Kun je hier wat mee @Fri1974


    Ik ga er vanmiddag nog een keer naar kijken. Misschien kan het gewoon niet bij een chromebook, maar heel concreet kan ik die informatie niet terug vinden. Zucht. Dank je voor het meekijken! Wordt vervolgd.
Terug naar de lijst